SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Špeciálny podcast: Čo si vyčítali kandidáti na primátora Bratislavy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Diskusia a výpady na TA3 ma tak znechutila, že som celú diskusiu ani nedopozerala. Moje poznatky:
- čo sa týka parkovacej politiky, či sa to niekomu páči alebo nie, program majú všetci najvážnejší kandidáti podobní, zvýhodnenie rezidentov na úkor mimobratislavčanov.

- Ján Mrva = úšpešný kšeftár s pozemkami a bojovník za kolektory v OZ Triblavina=spomalenie
- Ján Mrva - xenofób a homofób. Tvrdý pánbožkár, naozaj si neviem predstaviť že v dnešnej dobe vedie hlavné mesto človek s názormi zo 16. storočia, ktorý je pomaly schopný páliť čarodejnice. Nehovorím že primátor má chodiť na LGBT pochody, ale čo je moc je moc, toto je úplný spiatočník a po pravde nechápem ako ho môže liberálna SAS takéhoto človeka podporovať.
- Ivo Nesrovnal - asfaltovič, nezvádol nič. Sľuboval menej billbordov=pribudli nové, sľuboval smart riešenia=pod tým si predstavuje asfaltovanie aj námestí, aj chodníkov=výsledok zatopený podchod na Trnavskom Mýte. Kecal, neriadená výstavba, zahusťovanie celého mesta, parkovací bordel, hádky s poslancami, snaha na zastupiteľstve pretlačiť ďalšie zelené plochy na výstavbu. Veľký kšeftár a darca J&T, ktorým sme za euro darovali PKO, celé nábrežie tak onedlho skončí paralyzované po nápore ďalších áut. Ivo Nesrovnal je kandidát Smeru.
- Matúš Vallo - uznávaný architekt, má tím odborníkov, ktorí mu môžu pomôcť pri riadení mesta. Podporuje parkovaciu politiku aj s poplatkami za auto (kým to niekto napadne-budú 2 varianty s električenkou a bez nej), podporu MHD a čo som zachytila tak manuál verejných priestranstiev. Vraj vyššie výdavky na kapaň-dokázal to odôvodniť.
- Václav Mika chce z EU fondov stavať štartovacie byty pre momobratislavčanov = hustejšia zástavba mesta (určite na úkor zelene)=peniaze čo mohli ísť na údržbu mesta budeme cpať do gágora mimobratislavčanom=hustejšia doprava v meste. Mika, keď kandidoval na šéfa RTVS chodil na Súmračnú ako na husle, kontakty s Kočnerom, no neviem či chceme mať ďalšieho "univerzálneho" politika, čo točí ako fúka vietor. Za mňa nedôveryhodný.
- Václav Mika - by ma zaujímalo ako chce človek z médií riadiť urbanizmus, dopravu v meste, keď s tým nemá vôbec žiadne skúsenosti.

Čo som nevedela a zachytila, M. Valla chce zakázať billbordy, na potrebu ich zákazu upozorňujem dávno, rovnako parkovacia politika prísť musí, ak bude urobená dobre a parkovacia politika bude pod 100% mestskou firmou, budú zvýhodnení Bratislavčania, rovnako by mali byť poplatky stanovené podľa počtu áut a zakázať parkovanie na chodníkoch a námestiach.

Mrva podporuje právomoci MČ na úkor mesta, výsledok vidíme. Je to bordel, anarchia a výhovorky. Jeden orgán sa vyhovára na druhého a spolu nerobia nič. Konečne treba v tejto hlavnej dedine urobiť poriadok. Vo Viedni spadajú všetky cesty, chodníky, námestia aj zeleň pod magistrát, v štvrtiach si vybavíte len lokálne potreby. To potrebujeme aj my, poriadok, kompetencie aj zodpovednosť.

Ale keď to zrátam, tak sú ich programy veľmi podobné, dokonca aj šancu na zvolenie majú podobnú. Je mi to jedno, hlavne aby konečne zakázali parkovanie na chodníkoch a obmedzili tie odporné billbordy. Chcem vidiť krásnu prírodu, nie reklamný smog (vlastníkom väčšiny vonk. rekl. plôch je J&T).

A nech konečne prestanú asfaltovať chodníky a námestia a robia to kvalitne a komplexne (to som inak zvedavá či zvolia Štefčíka, ten urobil kus poctivej práce v MČ Staré Mesto).

PS: Nedávno som bola pracovne v jednej obci nedaľeko TT, tam bolo vidieť že keď sa chce, tak to ide. Každú ulicu mali z jednej strany pekný široký chodník pre chodcov (vydláždený), na druhej strany boxy pre autá.Stačí chcieť.
 

 

Mas skvele nazory. Len by som ich zaradil niekam neviem, do 13. storocia? :-)
 

 

Áno, no hlavne že súčasné názory má Mrva. A čo je zlé na tom chcieť kvalitný život v meste, upravené vydláždené chodníky a nie asfaltovú džungľu?
Čo je zlé na tom chcieť poriadok s parkovaním a vrátiť chodníky chodcom?
Čo je zlé na obmedzení bezbrehej a neregulovanej výstavby v meste?

Už to vidím ako to Mika dá (možno margetingovo, v tom je odborník), Mrva ten sa bude venovať možno tým svojim pánbožkárom:-))))))) Ježiš, to je humoreska že takýto človek sa vôbec hlási na funkciu primátora v hlavnom meste krajiny ktorá je členom EÚ, ale niekde s Somálsku by mu to možno stačilo.
 

 

mala so to dopozerat. vallo chce zakazat bilboardy. ale chce to spravit takym sposobom ze uz budu moct byt pri cestach iba jeho bilborardy. vraj ich nebude mat tolko ako ich tam je teraz a budu hlavne pred volbami. navyse ma jeho architektonicka kancelaria uz ma vypracovany plan ako sa zmenia pasienky na jedno krasne obrovske sidlisko. mala si to dopozerat. stalo to za to. takeho developera ako vallo bratislava este nemala
 

Na to, o co tu ide

bola podla mna diskusia este v pohode, aspon sa v priamom prenose nepobili a dokonca po sebe ani neziapali. Ja to v skratke vidim takto:

Nesrovnal - skoda reci, v diskusii na celej ciare zlyhal rovnako, ako za uplynule 4 roky.

Mrva - nezvladol diskusiu, jeho program najma v oblasti dopravy je tak naivny, ze o 4 roky bude tazko vysvetlovat preco ho nesplnil, mohol sa poucit od Nesrovnala. Snad len dobry richtar vo Vajnoroch, pokial sa nenajde lepsi.

Vallo - vodu kaze, vino plnymi duskami pije (billboardy). Nerespektuje pravidla hry (naklady na kampan). Nema plan C pre pripad, ze jeho tim neuspeje, hra vabank. Ale uprimnost jeho snah sa neda vylucit, je uveritelna. V diskusii sa viackrat dostal do rozpakov.

Mika - vynikajuci recnik. Vytrvalo vsak zatlka clenov svojho timu, preto je necitatelny. Najviac zo vsetkych pochopil, ze zivot v meste do znacnej miery zavisi aj od inych institucii (NRSR, vlada, BSK, mestske casti) a preto kladie najvacsi doraz na vyjednavania a nerobi vopred podrobny akcny plan, ten v pripade uspechu zrejme vygeneruje v prvych mesiacoch posobenia podla zlozenia zastupitelstva, vitaznych starostov a pod. Musi najprv vediet, s akym materialom bude pracovat. Podla mna takticky lepsi postup, ako u Valla. Diskusiu zvladol Mika najlepsie.

Takze co s tym? Porad si sam clovece a maj dobru volbu.
 

 

Presne. Ako by ich jedna mať mala. Mrva s tou reguláciou cez cesty bol úplne mimo, Mika je lajk v komunály, Nesrovnal nebude už voliť nik veď nesplnil nič z toho čo sluboval.
Súhlasím že diskusiu zvládol najlepšie Mika, kecať ale nestačí a skusenosti nemá. Dám to na Valla, venuje sa verejnoprospešným projektom už dlhodobo.
https://sk.wikipedia.org/wiki/...
 

 

Tymi verejnoprospesnymi projektmi si mal na mysli ten projekt kde ma namiesto pasienkov vzniknut nove vybetonovane mega sidlisko? ???

Ale suhlasim ze projektom sa venuje uz dlhodobo. A nie je ani tajomstvom pre ktoru financnu skupinu tie projekty vytvara a kto za nim stoji...

To co spominal Mrva sa spomina uz dlhsiu dobu ako najlepsie mozne riesenie dopravy do centra ale kazdy sa toho boji. Mrva zda sa ze sa toho nezlakol a ako ho pozname ak sa do niecoho pusti tak to aj uspesne dokonci. A co je hlavne na rozdiel od skoro vsetkych ostatnych - TRANSPARENTNE!!!
 

 

Mrva má vidiecke maniere. Dobrý do Vajnor. Nie dobrý do mesta. Najprv si musí vybrať hrebeň zo zadného vrecka.
 

 

Mika má v tíme Ftáčnika, predpokladám, že s ním je aj Zaťovič, pravdepodobne Soňa Svoreňová a Michal Feik.
 

 

Mrva nech si verí čomu chce. Pre mňa je problém čo si napísal o tých menších MČ. To je čistá katastrofa, čo títo starostovia stvárajú. Oni chcú mať dedinky v Bratislave. A tam bačovať. A Bratislava ako mesto? Len vtedy je dobrá, keď natrčia ruku. Chorý systém s rozdelením Bratislavy a s rozdelením kompetencii.
Mrva nie.
S pragmatického hľadiska budem voliť Nesrovnala. Niečo začal (aj to, čo už mohlo byť začaté skôr), tak nech to aj dokončí.
 


Najčítanejšie na SME Domov