SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Piataci dosiahli v testovaní vedomostí horšie výsledky ako vlani (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Blahoželám len tak ďalej až k totálnej blbosti ...
 
Hodnoť

Prečo chýba zdôvodnenie

rôznych výsledkov v úrovni vedomostí žiakov v tejto informácii?!

V okresoch s najhoršími výsledkami vo vzdelávaní žijú najchudobnejšie rodiny (je všeobecne známe, že tými rodinami sú rómske rodiny) a problémom v nadobúdaní hodnotných poznatkov je aj reč žiakov - pre rómske deti je problematické nadobúdanie vedomostí tak v slovenskom ako i v maďarskom jazyku.
V súkromí sa rozprávajú rómskymi nárečiami.

Jednou z ciest, ako začať pracovať na zlepšení súčasného stavu v úrovni vedomostí žiakov, je zriaďovanie komunitných osvetových centier (centier výchovy a vzdelávania detí i dospelých) dostupných obyvateľom osád a mestských get a povinná predškolská výchova detí (osady a getá tak skoro nevymiznú z nášho života - ich likvidácia bude veľmi zdĺhavý proces).

Prečo občania už konečne (už konečne!!!) nevidia v televíznych diskusiách odborníkov na vzdelávanie, odborníkov z praxe, ako si vymieňajú názory, návrhy na zlepšovanie súčasného stavu v oblasti výchovy a vzdelávania, ktorý nie je uspokojivý? (Ako je možné uspokojovať sa aj s päťdesiatimi percentami "úspešnosti" z preverovaných vedomostí žiakov základných škôl a v úrovni poznatkov maturantov s tridsiatimi percentami? Veď to je katastrofálna úroveň!)

Absurdné je aj sledovať v niektorej z televízií len jedného odborníka z oblasti školstva, ako si "odverklikuje" (vo forme monológu "odprezentuje") individuálny výber informácií z oblasti výchovy a vzdelávania a "splnenie úlohy" si môže "odškrtnúť" televízia aj príslušná inštitúcia, ktorá vyslala svojho zástupcu "splniť misiu" v médiách).

Kde sú seriózni odborníci s dlhoročnou praxou, kde je skutočný záujem kompetentných meniť doterajší nedobrý stav v školstve, a to na všetkých stupňoch škôl? Problémy v tejto oblasti sú už "krikľavo nápadné"! (Už nám, takrečeno, začínajú "prerastať cez hlavu"!)

Televízia TA 3 sa snaží povolávať "odborníkov", ale presne v duchu vyššie menovaných nedôsledností. Napríklad výlučne monológy pozvaných hostí, navyše bez dlhoročnej praxe v oblasti, ktorú posudzujú, napríklad mladučká vysokoškolská odborníčka kriticky posudzuje metódy práce učiteľov ZŠ a SŠ a sama nemá prax v regionálnom školstve, na školách základných a stredných.Prečo nebola v názoroch konfrontovaná s dlhoročnými učiteľmi z praxe, ktorí by prípadné problémy na školách, výhrady k ich práci, vedeli presvedčivo zdôvodniť konkrétnymi ťažkosťami, s ktorými sa na našich školách stretávajú?!

Napríklad monológ mladučkého analytika, ktorý rozpráva o šikane na školách. Žiadne osobné skúsenosti s ňou v konkrétnej pedagogickej praxi, lebo je teoretik.Teoretizovať, snívať, dokáže každý. Horšie je boriť sa s konkrétnymi problémami v praxi.

Napríklad situácia - diskutuje síce už viac "odborníkov", traja, ale opäť - mladučkí ľudia z rôznych agentúr, tzv. "analytici", a to o téme využívania asistentov učiteľov vo výchovnom a vzdelávacom procese. No opäť ľudia bez vlastnej dlhoročnej praxe(žiadne konkrétne skúsenosti z vlastnej praxe neuvádzajú), divákom poskytujú najmä "cenné" teoretické rady, plánujú, prikazujú, "snívajú". Naviac - ide síce o odborníkov na výchovu a vzdelávanie, no všetci traja rozprávajú nespisovnou slovenčinou, ktorá "trhá" uši(a uráža) sluch divákov.
(Vedia títo odborníci na vzdelávanie, čo je kodifikácia spisovnej slovenčiny a aké záväzky z nej vyplývajú pre používateľov spisovnej slovenčiny? Či majú učitelia žiakov učiť, že táto podoba spisovnej slovenčiny je vyhradená len písaným a tlačným textom a v reči treba sledovať vzory reči našich verejných činiteľov, niektorých zástupcov médií a hercov? Kde sú vzory správania sa?!)
 


Najčítanejšie na SME Domov