Voliť liberálnu kandidátku za prezidenta nie je hriech, tvrdí teológ.
ale veď
Šefčovič je za potraty - poveda to jednoznačne - povedal, že je za zachovanie súčasnej legislatívyčo hysteršíš?
reagovala som na toto vyjadrenie Kramaru: "Hoci by jeho vyjadrenie mohlo naznačovať, že biskupi sú proti Šefčovičovi, lebo s korupciou verejnosť v poslednom čase spája najmä Smer, Kramara dodal, že pod odmietnutím nespravodlivosti myslia aj zachovanie nedotknuteľnosti života v ktorejkoľvek fáze. Niektorým to podľa neho uniká. Katolícki predstavitelia už Zuzanu Čaputovú kritizovali, že nie je proti potratom." Však keď za to kritizovali katolícky predstavitelia Čaputovú, prečo za to nekritizovali Šefčoviča, ale ho naopak podporili?"nad krokmi našich biskupov
obočie dvíham" - v poslednych tyzdnoch uz ti muselo obocie preliezt az na temeno :DTo bude v tom, že
majú blizsko k Plojharovi (píšem o ňom nižšie), ale úplným Plojharom nechcú byť..Taký Plojhar
Josef Plojhar Josef Plojhar (2. března 1902 České Budějovice – 5. listopadu 1981 Praha) je exkomunikovaný a suspendovaný katolický kněz a lidovecký politik, jeden ze strůjců pronásledování Katolické církve v Českolovensku. V letech 1948-1968 byl československým ministrem zdravotnictví, pod jeho vedením ministerstvo vypracovalo zákon povolující potraty. národy, ale jednotlivcům neškodí“. A také své druhé známé přísloví, že „je-li alkohol požíván v malých dávkách, neškodí v jakémkoliv množství“, k čemuž Josífek Plojharů obvykle dodává husitské heslo „na množství nehleďte“.[8] Současníci vzpomínají, že dokázal upít i v pití kované ruské maršály, kteří jej oslovovali „Tovarišč pop“ http://www.katopedia.cz/index.... Pozn. Továrišč(čítaj Tavárišč) = súdruh po rusky Pop = kňaz po ruskyako hovori monsignore halik
redukovat volbu na zopar otazok suvisiacou so sex.etikou nestaci v podstate k tomu prispievaju niektori novinari, ktori nez by si nastudovali kompetencie prezidenta, tak hodia do placu otazky akoze jasne pre vsetkych zavadajuca je formulacia v tomto clanku - vyraz potraty oznacuje spontanny zanik plodu, interupcie znacia umely zasah tiez je zavadzajuce, ze niekto je za interupcie samozrejme nikto, lenze zakaz nic neriesi ako o tom hovori cela ludska historia, zeny tak rozhodnute zvycajne vycestuju, nehovoriac o tych, ktore podstupia neodborny zakrok, ucinna je iba prevencia -sex.vychova, antikoncepcia /proti ktorej bojoval napr. jp2/ trapne je pouzivat homosexualov pri volbe prezidenta-tky- snad kazdy pricetny vie, ze homosexualita je vrodena, nehovoriac o tom ze sa vyskytuje aj v rkcHalík
zaujíma veľmi zvláštny postoj k potratom, ak si uvedomíme, že je to katolícky kňaz. Ide predsa o morálny profil človeka, ktorý zastáva najvyššiu funkciu v štáte - je jedno, čo má prezident v kompetenciách. Prezident nemá kompetenciu meniť právny poriadok týkajúci sa kradnutia, ale to neznamená, že je v poriadku, ak je zlodej, či kradnutie schvaľuje.Nezmysel,
nemáš veľký prehľad.Viem, ze uz som s tymto
argumentom v diskusiach trapny, ale stale ho vytahujem pri tejto teme. Ak sa podla pro-life krestanov zivot zacina pocatim (ako hovoris, samotna RKC tvrdila nieco ine), tak prirodzeny potrat je dokazom neexistencie boha alebo minimalne boha-stvoritela, ktory urobil chybu v dizajne (vsemohuci a vseveduci?) alebo zamerne zly dizajn (dobrotivy a milujuci?). Otazka povodu zla vo svete je argumentom proti bohu a napriek intelektualne nenarocnym pokusom teodiceu obist, je viera krestanov v boha vierou v najvacsieho potratara (pro-life jazykom vraha nenarodenych deti). Tu som uz asi podlial krvou oci vacsiny krestanov, tak uz iba dodam tradiciny klinec https://youtu.be/-suvkwNYSQoHmmm, stáročia
toto tvrdíš ? Máš link, ktorý to potvrdzuje ?Len ci sa boj proti potratom
nestal labutou piesnou krestanov, ktori (okrem homofobickych fundamentalistov) uz vycerpali temy, ktpre by este v sucasnej spolocnosti akcentovali. Boj proti "ultraliberalizmu" sa pre mnohych stal zdrojom ich skupinovej indentity a legitimizaciou ich prirodzeneho kinzervativizmu. Nechap ma zle, potrebujeme tak liberalny ako aj konzervativny pristup a ich vzajomny dialog - a tu sa Halik a Caputova stavaju na stranu dialogu, zatial co z tvojho prispevku citit zavan dogmatizmu. Chranit nenarodeny zivot povazuje za potrebne aj liberalna cast spolocnosti. Otazky ci sa zivot zacina pocatim alebo usadenim plodu v maternici alebo schopnostou plodu prezit mimo tela matky nie su trivialne. A postoj kolektivistickej krestanskej ideologie, ktora pre ochranu jedneho zivota je ochotna obetovat zivot iny (zeny) bude vzdy v rozpore s pravom jednotlivca rozhodnut o svojom zivote. Myslienkovy experiment: prebudis sa na nemocnicnom lozku vedla pacienta so zlyhavajucou oblickou. Si jediny, ktory ho moze zachranit tak, ze najblizsieho pol roka ostanes na lozku a budete zdielat tvoje oblicky. Je tvojou povinostou a pravom spolocnosti obetovat pol roka tvojho zivota pre zachranu ineho zivota? Je to sice extremny pripad, ale prave za taketo extremne pripady bojuje pro-life lobby, pretoze skutocnost na Slovensku (aj inde) ukazuje, ze napriek stale mensiemu poctu 'autentickych' krestanov (sudim podla vysledkov volieb) a liberalnemu zakonu o potratoch pocet potratov klesa. Tu sa prejavuje vhodnejsi postoj vyssie uvedenych s ich zmierlivym postojom namiesto mlatenia "ultraliberalnych" slamennych strasiakov.