SME
Pondelok, 20. január, 2020 | Meniny má Dalibor

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učitelia prišli do práce v čiernom a vyzvali Lubyovú na odchod (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Sympatizujem s touto

iniciatívou.
 

 

Nemali prist do prace vobec. Ved smer, sns a most si s ludmi vytieraju zadok permanetne.
 

 

Neverím, že z uznávanej vedkyne Lubiovej sa zo dňa na deň stane korystnícka korupčníčka, ktorá rozdáva peniaze učené pre vedu firmám sídliacim v opustených budovách s vymlátenými oknami. Pravda bude skôr taká, že sama, hoci na čele ministerstva, toho veľa nezmôže.

Podstatné veci realizujú politickí nominanti na nižších úrovniach. Veď ešte aj nešťastný dementný profesor Plavčan ostal na ministerstve.
 

pravda je oveľa plytkejšia...

hlavným bodom programu ministerky je pomsta SAV za to, že jej neuznala v procese habilitácie zahraničnú prax a žiadala od nej splniť stanovené kritéria. Druhým dôvodom je prihrávanie prostriedkov na vedu a výskum záujmovým skupinám v pozadí SNS. Obe tieto negatíva však idú na jej vrub, lebo nikto jej nedrží nôž pod krkom, aby zotrvávala na dôležitom a dobre platenom mieste, keď vidí, že s ňou zametajú jednu kauzu za druhou!

Čestný človek by už dávno odstúpil, keby videl, že je mediálne lynčovaný pre zlé rozhodnutia niekoho iného a že nevie presadiť dobré veci vo svojom rezorte. Potom by zvolal tlačovku a vyklopil by celú pravdu verejne na kamery, aby sa to nemohlo diať aj po jeho odchode. Krivý človek si zvykne, presvedčí svoje zbytky svedomia, že takto je to vlastne správne a karavána ide ďalej!

Plavčan robí rektora nezmyselnej súkromnej VŠ Danubius v Sládkovičove, asi za odmenu, že ju počas ministrovania podľa správnosti nezrušil :) Tak im treba, škole aj Plavčanovi!

Lenže školstvo je v takom stave, že už nič iné ako radikálna reforma nepomôže. Osnovy degradovali od našich čias natoľko, že látku, ktorú sme my brali na 1. stupni základnej školy majú dnes v osnovách žiaci 8. ročníka! Za všetko hovorí matematika pre 8. ročník ZŠ: rovnice o jednej neznámej bez riešenia slovného zadania, vnútorné uhly trojuholníka alebo opísaná kružnica trojuholníku!

Proste vlády soc-demákov a národniarov degradovali vzdelanie natoľko, že sa niet čo diviť, že takíto "vzdelanci" si vo voľbách zvolia aj slučku okolo krku, lebo budú neschopní si dohľadať informáciu, že takáto slučka sa pod vplyvom gravitácie zvykne uťahovať, čo by mohlo prerušiť ich dýchacie cesty :(

Potom niet divu, že v medzinárodných rebríčkoch porovnávajúcich úroveň žiakov sa z roka na rok prepadáme. Prioritou je predsa správne rozdeliť prostriedky...sponzorom s národným cítením! Je to jedna veľká HANBA!!!
 

tie ZS nie su na tom az tak zle,

ohladom preberaneho uciva. Problem je, ze zriadovatelom su obce. Tak, ako pisem nizsie ZS musi mat na starosti minimalne okresne mesto npr. odbor skolstva MsU.
 

problémov je tam určite viac...

...ale dávam za pravdu, že zriaďovateľom škôl by nemala byť samospráva, ale MŠVVaŠ a na úrovni samosprávy pod neho spadajúci príslušný odbor, to je bez debaty. Nie je predsa normálne, aby starosta čelil finančným problémom v súvislosti so zabezpečením potrieb školy v jej katastri... Túto anomáliu však spôsobil Ficov zákon o prenesených kompetenciách na samosprávy, čím sa štát zbavil zodpovednosti za financovanie škôl, pričom obciam a mestám nedal dostatočné prostriedky na ich prevádzku...

Kvalita osnov je dôležitá, pretože na nižších stupňoch učiteľ nemôže učiť čo chce a ako chce, musí sa držať osnov. Nemám pocit, že by ma povinná školská dochádzka ničila, resp. zaťažovala natoľko, aby som to nezvládol, no pri pohľade na dnešnú mládež mám často pocit, že nemajú vedomosti a rozhľad, ktoré nám pripadali úplne bežné. Napr. dohľadanie zdrojov informácií a ich verifikácia. Je to spôsobené zníženými nárokmi na učivo a aktivity na nižších stupňoch vzdelávania. Možno to Smeráci chceli využiť na ľahšie manipulovanie občanmi v budúcnosti, no predbehli ich a oveľa lepšie to využili "antisystémoví politici", pre ktorých je takto jednoduchšie ohlúpnuť ľudí múdro znejúcimi rečami...

Ako príklad dávam Fínsko, kde zaviedli komplexnú reformu vzdelávania a spomedzi krajín OECD sú každoročne na špičke rebríčka, my klesáme. Vo Fínsku to trvalo takmer 10 rokov, kým sa prejavili výsledky reformy, no my len mrháme časom a decká nám vyslovene hlúpnu. Tie šikovnejšie utekajú do zahraničia už na VŠ štúdium a drvivá väčšina z nich sa nevráti pracovať na Slovensko...toto chceme?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

máte pravdu...

...akosi som nesprávne predpokladal, že taký legislatívny paškvil mohla zmrviť len smerácka zostava. So zmenou zákona o financovaní škôl teda Fico nemá nič spoločné...a to ani napriek tomu, že tu s malou prestávkou vládne vyše 12 rokov. Myslím, že mal dosť času vrátiť veci ohľadom financovania a zriaďovania škôl do správnych rúk, teda rezortu školstva. Ale kde nie je vízia, nemôže byť akcia :)

Chybou je, že sa vzdelávanie prispôsobuje požiadavkám rodičov. Rodičia poväčšinou nemajú pedagogické vzdelanie a aj keď si myslia, že chcú pre deti to najlepšie, častokrát ani netušia, čo to "najlepšie" pre ich dieťa znamená... Nastavenie vzdelávania by sa malo v prvom riadiť požiadavkami štátu, kde vzdelávaní budú v dospelosti žiť a pracovať... Samozrejme pod dohľadom odborných komisií a inštitúcií.

Mrzí ma však to, že človek po viac než dvoch dekádach v školstve (ako píšete) potrebuje používať zjednodušujúce barličky typu "slniečkár"...to je také úbohé škatuľkovať ľudí, ktorí sú ďaleko širokospektrálnejšie osobnosti, ako je význam vašej škatuľky... To aj deti, ktoré učíte delíte na hlúpe a múdre? A podľa akých kritérií? Ak na prvú otázku odpoviete áno, nemusíme sa ďalej s debatou unúvať vážený pán pedagóg...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Zriadovatelom ZS nemoze byt obec

to je prva vec, ktora je organizacne zle.

Zriadovatelom by mal byt minimalne prislusny odbor skolstva MsU okresu a spadali by tam vsetky ZS v okrese.

Dalsie riesenie je dat ZS pod Okresne Urady no tie su pod MV, pripadne vsetky ZS v kraji pod VUC tak, ako Stredne skoly, ale neviem ci by to urady VUC zvladli.
 
Hodnoť

Zo slušnosťou nič nedosiahnete!

Ako sa hovorí: "na hrubú dieru - hrubá záplata"! Ak budete i naďalej za slušných, na ministerstve vás budú brať vždy za sprostých! Doteraz každý minister vás s úsmevom poslal do zadku a peniaze ktoré by mali patriť vám rozdal svojim kamošom! Jediné čo by se mali urobiť je, že by ste mali zostať doma až do momentu kedy vám ku výplate na vašom bankovom účte pribudne 20%! Verte mi, že my rodičia by sme sa už o to postarali, ak by sme sa museli o svoje deti týždeň či mesiac starať, namiesto chodenia do práce, sami! Po troch mesiacoch ministerského otálania by sme zodpovedných úradníkov naučili lietať!
 

 

Ked ono to nie je len o vyplatach.

Napr technicke skoly maju z roka na rok mensi rozpocet.
 

 

Súhlasím, je to tragédia! Nedávno som na jednej z fakult videl motor, veterán, ktorý už nenájdete ani na vrakovisku a to sa na ňom majú študenti naučiť ho nastavovať!
 
Hodnoť

 

to je sice ok, ale kto ma na par vynimiek v tomto state adekvatnu mzdu k dnesnym cenam?
 

 

ministerka urcite :)
 

alebo...

...25500 policajtov, ktorých máme na Slovensku sa tiež nemôže sťažovať, že by nemali z čoho žiť, ak už ostávame tematicky v štátnej/verejnej správe! Ale, ako bolo povedané v diskusii viackrát, v tomto proteste nejde o platy učiteľov, ale o kvalitu vzdelávania a jeho reformy, ktoré by malo spraviť ministerstvo!
 
Hodnoť

Učitelia zarobia o dosť viac

Ako iná verejná správa ...asi toľko k tomu
 

 

Verejná správa aj školy sú preľudnené zamestnancami/učiteľmi. Sú neefektívne, zaostalé a často skorumpované. Tomu zodpovedajú aj mzdy a aj spoločenské uznanie učiteľov či verejnej správy.
 

 

to je populizmus ze su preludnene. vsade kam idem tak vsetko trva vybavit. a ked idem do ciech alebo do nemecka nemam dojem ze je tam menej zamestnavcov ako unas. dokonca v cechach je ich este viac.
 

 

To nie je populizmus, ale krutá pravda.

Populizmom je, keď niekto tvrdí, že vzdelanie a školstvo sú priority a pritom nedokáže za 14 rokov vládnutia zabezpečiť ani učebnice, ani vytvoriť školské osnovy pre základné školy.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov