Prokuratúra napáda stavebný úrad za nesprávny postup.
Kam
Kam davar mrciny v triedenom odpade?Pochybenia stav. uradu
Zial, ako obyvatel Dubravky musim konstatovat, ze tento stavebny urad vyraba preslapy ako na beziacom pase a nikto z kompetentnych to neriesi. Maju niekolko protestov prokuratora, este som nepocul, ze by z toho boli vyvodzovane nejake dosledky. Mestsky urad nezrealizoval Uzemne plany zon, hoci prostriedky nato boli vyclenene, naopak pustil mnozstvo developerskych projektov, ktore z Dubravky spravia druhu PetrzalkuPresporsky
ak by v článku napísali dôvody protestov, tak by aj Vám to mohlo byť jasné ak by ste si našli čas a pozorne prezreli ÚP HM 2007 v znení ZaD, tak zistíte, že nepripúšťa na tom mieste cintorín ak by uverejnili súhlas HM s projektom z čias Ftáčnikovho primátorovania, tak by pozorní čitatelia mohli zistiť, že nie je súhlasom na zriadenie cintorína ak by uverejnili podnety / žiadosti, ktoré uplatil investor / stavebník, tak by pozorní čitatelia mohli zistiť, že ani jeden / jedna nie je o cintoríne, že ako (spolu)účel sa neuvádza pochovávanie / ukladanie ostatkov investor stavebník a stav. úrad postupovali v rozpore so stav. zákonom hlavne tým, že zneužili režim ohlásenia, teda rovnako vhupli do stavebného konania a neuskutočnilo sa územné konanie? hoci na zriadenie cintorína je také rozhodnutie nevyhnutné § 39b ods. 1 SZ Rozhodnutím o využívaní územia sa povoľuje nové využívanie územia, určujú sa jeho podmienky a čas jeho platnosti. § 39b ods. 2 SZ V podmienkach nového využívania územia sa určí najmä spôsob, akým sa má územie upraviť, usporiadať, zalesniť, odvodniť, pripojiť na pozemné komunikácie, na siete a zariadenia technického vybavenia územia, spôsob zabezpečenia požiadaviek vyplývajúcich z blízkosti chránených častí krajiny a zo stanovísk dotknutých orgánov a určenia požiadaviek na ochranu existujúcich stavieb a zelene. Podmienkami rozhodnutia podľa odseku 1 sa môže určiť aj kapacitná únosnosť využívania územia na voľnočasové alebo rekreačné potreby obyvateľstva vrátane limitov pre ubytovacie kapacity. § 39 ods. 5 SZ Rozhodnutie o využívaní územia sa zlúči s rozhodnutím o umiestnení stavby, ak sa má na pozemku, ktorého sa rozhodnutie týka, uskutočniť aj stavba. je toho ešte viac, len na ukážku, investor /stavebník deklaruje, že má vyriešené parkovanie pre návštevníkov "Spomiekového hája" - 6 miest počet miest pre uloženie ostatkov má byť 6 000, čo vyvoláva dôvodnú pochybnosť o dostatočnosti, aj keď podľa STN sa parkovacie miesta pre cintorín prepočítavajú podľa plochy 1 miesto treba pre každých 7 zamestnancov, teda najmenej 1 zvyšných 5 miest by vyhovelo pre plochu do 2 500 m2, lebo 1 miesto na každých 500 m2 na takej ploche nemožno zabezpečiť miesto pre 6 000 urnových miest s náležitými odstupmi spolu s chodníkmi a voľnými zónamiPresporsky
malo byť, ak by nebol spracovaný s cieľom ovplyvňovať verejnú mienku v prospech cintorína, napr. uvádzaním verejne známych osôb, ktoré podporujú existenciu cintorína autor sa ich akosi zabudol pýtať, či aj za cenu protiprávneho konania na rovnakom princípe sa zakladá aj prebiehajúca petícia už len fakt, že autor neuviedol ani najvážnejšie výhrady prokuratúry, iba čitateľov oboznámil s ich existenciou, dáva dosť jasnú informáciu o jeho postoji ak sa uvedie, že projekt podporuje starosta, ktorý je štatutárnym orgánom stavebného úradu, ale nespýta sa ho či sa necíti predpojatý, tiež to o niečom svedčí podľa všetkého, stav. úrad naťahuje čas, lebo podľa zákona, ak nebude chcieť vyhovieť protestu, musí odovzdať spis odvolaciemu orgánu, ktorý je povinný rozhodnúť ani túto dôležitú procesnú informáciu autor nepovažoval za vhodnú pre čitateľov