SME
Pondelok, 16. december, 2019 | Meniny má Albína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ruska za Gorilu stíhali týždeň, peniaze pre Malchárka sú tajomné (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Veľmi dobre spracovaný článok veľa mi toho vysvetlil.dakujem autorom
 
Hodnoť

Ej, vyzera to tak, ze bude

treba pristavat v Ilave na zamku lave kridlo pre tuto zgerbu...
 
Hodnoť

Ruska stíhali týždeň

"lebo Kováčik"...
A nielen Kováčik bol na strane Pavla Ruska
https://komentare.sme.sk/c/630...
https://satek.blog.sme.sk/c/29...

Pritom pri preštudovaní aj verejne prístupných materiálov bolo jasné, že Rusko zamlčal a ignoroval niektoré zmluvy a dokumenty, ktoré hovorili o nevýhodnosti privatizácie PPC


A v Gorile je tiež zmienka, že Rusko dostal za PPC 60 mil Sk, SDKU 100 mil Sk a Fico si bol vypýtať "výpalené"...
 

Nerozumiete tomu a doporučujem

ešte raz si prečítať môj blog : Takto chcú "vyšetrovať" Gorilu?"

Z mojej analýzy vyplýva, že "podozrivými" v tomto prípade boli členovia orgánov FNM SR, voči ktorým však vyšetrovateľ nevykonal zodpovedajúce kroky (vznesenie obvinenia).

Citujem zo svojho blogu.

Vláda SR po dvoch mesiacoch dňa 21.1.2004 na návrh prezidenta fondu prijala uznesenie č. 67, ktorým nerozhodovala o podstate privatizácie (odpredaji majetkovej účasti fondu a SE) ale len o tom, že podpredsedovi vlády a ministrovi hospodárstva uložila úlohu „zabezpečiť“ v spolupráci s prezidentom prezídia Fondu národného majetku SR súčasný predaj majetkovej účasti FNM a majetkovej účasti SE.

Ako vyplýva z textu analýzy spracovanej a zverejnenej ministerstvom hospodárstva SR v mesiaci apríl 2004 prezident fondu si túto vládnu úlohu nesplnil, keďže citujem z analýzy „po prijatí ponúk od záujemcov na odkúpenie Majetkovej účasti SE nepredložil SE doručené ponuky na odkúpenie Majetkovej účasti SE. Ponuky na odkúpenie Majetkovej účasti SE boli doručené na Ministerstvo hospodárstva SR (vykonávateľ akcionárskych práv v SE) až po úplnej realizácii prevodu Majetkovej účasti FNM (po rozhodnutí komisie o výbere najvhodnejšieho nadobúdateľa Majetkovej účasti FNM, ktoré malo pre Výkonný výbor FNM a Prezídium FNM odporúčací charakter; po rozhodnutí Výkonného výboru a Prezídia FNM o určení nadobúdateľa Majetkovej účasti FNM; po podpise Zmluvy o kúpe cenných papierov (Majetkovej účasti FNM); po preregistrovaní prevodu akcií v Centrálnom depozitári cenných papierov). Podpredsedovi vlády a ministrovi hospodárstva týmto konaním bolo znemožnené zabezpečiť realizáciu vyššie uvedeného uznesenia vlády.“

Z týchto dôkazov jednoznačne vyplýva fakt, že fond samostatne (mimo ministerstva hospodárstva SR) rozhodol o vypísaní verejnej súťaže na predaj svojej majetkovej účasti na podnikaní Paroplynového cyklu, a.s., určil jej podmienky, tieto vyhodnotil a prezídiom fondu aj rozhodnutie o výsledkoch verejnej súťaže schválil, pričom štatutárnymi zástupcami výkonného výboru fondu už dňa 4.3.2004 uzatvoril zmluvu o predaji cenných papierov – 90% akcií Paroplynového cyklu, a.s. Bratislava s nadobúdateľom PPC Holding, a.s. Trenčín. Už z týchto dôkazov je preukázané, že fond a jeho orgány (výberová komisia, výkonný výbor a prezídium) nesplnili zákonnú podmienku uloženú v ust. § 27 ods. 1 „... vykonáva činnosť podľa tohto zákona vo verejnom záujme.“ Povinnosť fondu konať vo „verejnom záujme“ bola do zákona doplnená po rozhodnutí Ústavného súdu SR, ktorý námietky fondu z rokov tretej Mečiarovej vlády, že ako samostatná právnická osoba zriadená zákonom nemusí konať vo verejnom záujme podrobil ústavnej analýze a túto jednoznačne odmietol. Na základe tejto povinnosti bol fond povinný vykonať všetky do úvahy prichádzajúce opatrenia, najmä určiť aktuálnu trhovú cenu Paroplynového cyklu, a.s. a tieto porovnávať s cenovými ponukami účastníkov verejnej súťaže. Už samotná analýza spracovaná ministerstvom hospodárstva SR jednoznačne dokazuje, že určenie tejto cenovej úrovne nebolo až tak komplikované, nákladné či časovo náročné. Je evidentné, že len ten, kto správne nepristupuje k ochrane zverejneného majetku, nesplní si povinnosť konať vo „verejnom záujme“ vyhlási verejnú súťaž s podmienkami, ktoré umožňujú prihláseným účastníkom zjavné a neopodstatnené znižovanie ceny majetku fondu, napríklad aj prípadnou skrytou vzájomnou dohodou niektorých prihlásených účastníkov.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Domov