SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tínedžerka sa v Bratislave snaží striedať vodičov MHD (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Konecne mlada zena, co netuzi po miss world alebo influencerstve :D
 

Mozno tuzi

po pobyte na psychiatrii.
 

 

Ona asi aj tam do ústavu patrí. Treba si ju dobre podchytiť, a ak by sa po čase uchádzala o zamestnanie v DPB, tak ju treba rovno odmietnuť, alebo prijať až po extrémne dôsledných psychotestoch, lebo tu asi chýba akákoľvek disciplína, sebaovládanie, ak chce ukradnúť plne obsadenú električku a v tom veku by si už predsa mohla uvedomiť, že okrem seba narobí problémy aj vodičovi, ktorý jej vozidlo odovzdal.

V DPB je veľa vodičov, ktorí sa navzájom nemusia poznať. To nie je, ako v továrenskej hale, kde denne v rovnakom čase na jednej kope pracujú desiatky robotníkov. Vodiči nastupujú na zmeny postupne, tak, ako sú ráno vypravované vozidlá z vozovní, teda sa ani ráno, ani večer všetci nestretávajú, lebo aj dojazdy sú postupné a vodiči sú počas dňa po jednom roztrúsení, každý vo svojom vozidle a na svojej linke.
Vždy je tam nejaká nová tvár, a plus k tomu brigádnici, či už z radov VŠ študentov, či z kancelárií, ale električkou brigádnicky jazdí aj podniková psychologička DPB. Pre tieto dôvody je možné končiaceho vodiča oklamať, najmä ak ten podvodník trocha pozná prácu vodiča a vie, že ako sa má správať a čo má hovoriť, a je podobne oblečený.

V tomto prípade ja som si okamžite spomenul na slobodného vodiča električiek, asi vo veku 35-40 rokov, ktorý je veľkým fandom MHD, aj železníc, a nevynechá žiadnu akciu, typu DOD, či historických jázd. On sa totiž už cca rok na každej akcii vláči s nejakou mladou, práve v tomto veku 13-14 rokov. Pokiaľ ju neťahá do postele, a nevyzlieka z nohavičiek, tak nie je to verejná vec, ale ja som okamžite na túto babu myslel, škoda, že jej tvár zmazali. Jeho dobrí kamoši už ho neraz varovali, daj si pozor, aby si neskončil v kriminále, za narušenie mravnej výchovy mladistvej!

Otázkou je to, či sa ten pokus o únos vozidla naozaj stal, alebo ten dotknutý vodič sa iba takto vyhováral, keď ho na základe kamerových záznamov brali na zodpovednosť, že koho mal na konečnej v električke?
Lebo ak hrozí drakonický trest za porušenie DPB smernice, že vodič na konečnej nikoho nesmie vo vozidle strpieť, trebárs ani svoju dcéru, ktorá mu doniesla občerstvenie, alebo ktorá sa prišla pochváliť s úspechom v škole, tak je chytrým nápadom, ak počas vyšetrovania do zápisu uvedie, ja tú babu, ktorú nasnímala kamera, nepoznám, prišla tam, že ma bude striedať...

Druhá stránka vecí je tá, že okolo vozidiel MHD sa tradične motá veľa fandov dopravy, a veľa z nich už malo možnosť aspoň kúsok si odšoférovať vozidlo MHD. Vždy to bol iba kúsok, vždy vo vozovni, či na konečnej bez cestujúcich a pod dozorom vodiča.
Viem aj o prípadoch, keď mládež takto šoférovala vozidlo MHD na Rožňavskej, cestou do vozovne. Robievali takto radosť aj oteckovia svojim deťom. Samozrejme vždy v noci, cestou do vozovne, na rovnej, širokej a prázdnej Rožňavskej.
Teda to nie je novinka, ja ako sopliak som v 1970.-ich rokov takto riadil prázdny autobus MHD typu ŠM, ale na prázdnichách aj družstevné traktory na poliach.
Moja rovesníčka zas mala otca vodiča trolejbusu, a tiež ako cca 13-14 ročná, pod dozorom svojho otca odšoférovala prázdny trolejbus po nočnej Rožňavskej. Vodičom MHD sa nestala, ale je z nej dobrá zubárka, už v penzijnom veku.
Teda takéto veci sa vždy robili, iste aj robia a robiť budú, aj keď teraz kamery všetko nasnímajú, teda sa to realizuje ťažšie, ale zas ukradnúť nič netušiacemu vodičovi MHD plne obsadené vozidlo, to je na kriminál, alebo na zvieraciu kazajku...
 

 

V socialistickej ČSSR, v Prahe, jeden vodič električiek sa preškolil na metro-vodiča. Raz išiel domov z rannej metro-zmeny, a prednými dverami nastupoval do električky, ktorej vodič nášho človeka poznal, ale nevedel, že už presedlal na metro. Takže po jeho nástupe do vozidla okamžite vyskočil z kabíny, aj z vozidla, v behu poďakoval sa mu, že prišiel tak včas striedať a expresne zmizol na plnom chodníku, bežal si vybavovať nejaké súrne veci.
Nuž a ten náš metro-vodič pár zastávok odšoféroval tú električku po miesto, kde čakal ten pravý striedač.

Za socializmu železničiari, aj vodiči MHD fasovali rovnaké zimné kabáty, od rovnakého výrobcu, len logá a kovové gombíky boli iné. Na tú dobu boli to kvalitné kabáty s dobrým, moderným strihom, tak sme si z nich odpárali logá a vymenili gombíky za civilné a sme v nich chodili vo všedné dni aj mimo služby, jak rušňovodiči, ako aj vodiči DP.
Raz som v takomto kabáte čakal na autobus MHD. Už pri jeho vchádzaní do zastávky som si všimol, že jeho vodič ma nespúšťa z očí a postál prednými dverami presne pri mne. Bolo to na Dostojevského rade, bola to linka č.30, vtedy s konečnou v Dúbravke.
Akonáhle som nastúpil, vyskočil z kabíny a ďakoval mi, že ho čakám tu a nie na konečnej v Dúbravke, lebo tiež mal nejaké vybavovačky. A chcel mi tam nechať preplnený autobus! Mal som čo robiť, aby mi neutiekol preč z vozidla.
Nechcel som ho zhadzovať pred cestujúcimi, tak som mu klamal, že nie som striedač, ale som práve teraz končil po rannej na inej linke a idem domov. Tak smutne sadol späť za volant.
K tejto zámene mohlo dôjsť pre ten rovnaký kabát, aj on mal taký, a obaja sme na nich mali civilné gombíky. A dopomohlo k tomu aj to, že nevedel, že kto ho bude striedať, lebo jeho stály partner mal dovolenku. Keby som bol idiot, tak dostanem do rúk na šoférovanie preplnený autobus MHD.

Mne, ako rušňovodičovi sa už tiež stalo, že ma prišiel striedať celkom cudzí, mladý človek, ktorého som dovtedy v živote nevidel. Nuž som sa ho opýtal, že kto je a či sa mi vie legitimovať?
Bolo to v poriadku, bol to náš človek. Lenže keď v tom čase sme ešte mali hádam aj nejakých 400-500 rušňovodičov, tak som zákonite nemohol každého poznať. V takýchto profesiách sa môže v pohode stať aj to, že aj rok nemusím vidieť nejakého kolegu, ktorého inak roky poznám, teda aj nejaký mladý, ako bol ten, mohol k nám nastúpiť mimo môj dohľad a sme sa mohli dovtedy aj roky úspešne míňať.

Väčšina fandov dopravy sú dobrí chalani, a nejeden sa doprave bude venovať celý život. Ale aj okrem tejto baby je tam aj viacej velice neserióznych ľudí. Pohybuje sa medzi nimi aj jeden, cca 15 ročný sopliak, modrooký blondiak, taký árijský typ, tiež má kompletné DPB ošatenie, a fandovia MHD jeden druhého varujú, je zlodej, na DOD chodí kradnúť súčiastky z vystavených vozidiel. Nedá sa to dokázať, ale údajne pred pár rokmi ako 12-13 ročný on mal ukradnúť palubný počítač, či niečo podobné z nejakého vystaveného vozidla. Neviem, že fanda MHD, prečo takto krádežami si zbiera upomienkové predmety?
Poznal som aj takých fandov, ktorý si od DPB vyžiadali oficiálne povolenie, a brali už nepotrebné veci z vozidiel na vrakovisku. To je celkom iné, a hlavne slušné kafe!

Záverom:
Možno niekto bude mať na mňa ťažké srdce, že vyzrádzam "čierne" jazdy po Rožňavskej. Nikdy to nebolo dovolené, a na Rožňavskej už aj v noci je príliš hustá doprava, aby takéto akcie boli ako-tak bezpečné. A aktéri sú "polodeti". Vozidlá majú zabudované kamery, deti majú mobily, môže sa to expresne dostať na internet, a potom je s vodičom amen aj vtedy, ak sa nič nestane....
 

Úplne odveci.

Ale všimla som si, že máte dokonalý písomný prejav - gramatiku aj štylistiku. Dnes taký nemajú ani gymnazisti, ani absolventi humanistických fakúlt. A dnes nemôžu zohnať rušňovodičov, ktorí spĺňajú podmienky a to diktát nepíšu. Doba sa tek veľmi zmenila.
 

 

To bude skôr tým že na rušňovodiča sa kladú vysoké nároky na jeho zdravie
 

 

Ano, pise sice pekne, ale nehorazne spr o sto sti. Keby si si precitala, ako v inej diskusii obhajuje dezinformacne hnoje Zemavek, Hlavnespravy, a dalsie...
 

BEUS

moj dedo si pravidelne nosil do prace ako vodic autobusu desinu pivo. pravda je to uz peknych par desatroci dozadu. hrdy nositel titulu Vzorny sofer, alebo co to vtedy davali. a este milion kilometrov bez nehody...
casy sa menia
 

Presporsky,

máš dobrú pamäť. V minulosti pri trestných činoch a priestupkoch sa alkohol považoval za poľahčujúcu okolnosť. A toleroval sa na pracoviskách.
Keď som ja, ako sopliak nastupoval v roku 1974 na železnice ako kandidát rušňovodiča, starí mašinisti si ešte spomínali na krásne päťdesiate roky, keď vtedy platný železničný predpis údajne vyslovene dovoľoval piť pivo, už som ale zabudol, či 8, alebo desaťstupňové.

Späť k tomuto problému s touto babou. Môj syn je vysokoškolák, budúci "organizátor" dopravy, brigádnický vodič električky. Je fandom MHD, železníc, ako aj dopravy vôbec. Včera večer u mňa doma mal aj kamarátov podobného razenia, a túto vec samozrejme preberali, nuž a tak sa to zdá, pravdepodobnosť cca 75%, že problém naozaj spôsobila tá medzi fandami MHD dobre známa dvojica, ktorú som spomenul vo svojom prvom príspevku:

Hádam v živote prvý krát babu vlastniaci, zamilovaný, už okolo 35 ročný vodič, možno ešte panic, a inak veľký fanda dopravy, ktorý doteraz žil iba pre dopravu a jeho, dúfam, že nateraz iba známa, vo veku, keď ešte je pod zákonom.
Stále rezonuje to, či vôbec šoférovala, a ak áno, či to bolo aj s cestujúcimi, alebo iba tak, pár metrov na konečnej. A potom to mentálne nezvládla, a dala nejakú dobre zostrihanú hlúposť na sieť. V DP ale je poplach a nech bol vodičom ktokoľvek, tak samozrejme bude mať problémy a dosť veľké, s týmto nemôžu byť žarty. Už len dobré meno DPB a dôvera v ich služby....

Inak dlhodobé skúsenosti sú také, že vozidlá MHD kradnú a neoprávnene s nimi jazdia zamestnanci podniku, t.j. zamestnanci údržby. Sú to ale jazdy bez cestujúcich.
Asi najznámejší takýto prípad sa odohral ešte za "socíku", keď nejaký zamestnanec údržby mal nejaké osobné problémy, asi v láske, tuším sa aj opil, potom zobral kĺbový Ikarus z vozovne, vyšiel na Rožňavskú, smerom von z mesta. Vtedy v tom objekte, kde sa teraz predávajú vozidlá Opel, bola TUZEX predajňa nových áut, dovozov zo Západu. Ten človek si to namieril tam, autobusom prerazil bránu a zdemoloval tam viac, fungl nových áut.

Potom vozidlá MHD kradnú tretie osoby, ktoré násilne vnikajú do vozidiel, keď vodič je trebárs na toalete, alebo si na mieste na to určenom zohrieva a konzumuje jedlo.

Čo som v druhom príspevku písal ja, že som sa ako civil skoro dostal za volant autobusu, či ten prípad z Prahy, to sú také perličky. Za tým je náhoda, že ten vodič už akurát mal fajront, už čakal na striedača, ale nakoľko jeho stály partner v ten deň nerobil a on to vedel, tak čakal cudzieho a tak došlo k omylu, že práve tam, kde sa zvyčajne striedajú, objavil sa cestujúci, ktorý vykazoval znaky vodiča MHD.

Teda aby takáto neoprávnená osoba striedaním získala vozidlo, treba to, aby stály partner končiaceho vodiča v ten deň nerobil, alebo ten ranný vodič bol zastupujúci, ktorý nevie, ako bude vyzerať striedač.
Potom treba aj to, aby ten striedač sa tam dostavil v ten správny čas. Ak má vodič končiť a byť vystriedaný o 13:52, tak asi nikomu nedá vozidlo o 11:59.
A keď nový vodič začal o 13:52, tak sa nenechá o dve zastávky ďalej o 13:56 vystriedať iným človekom, ale pošle ho preč, že si pomýlil zmenu, či zavolá na dispečing, či výpravňu, že je tu kalamita, na jednu zmenu sme prišli dvaja. A tak je podvodník odhalený.

Takže bezpečnosť MHD je zachovaná, netreba sa ničoho báť, nehrozí to, že vodiči MHD budú hlúpo a nezodpovedne odovzdávať vedenie vozidiel neoprávneným osobám.

A toho delikventa s tou babou si možno priamo vodiči vypátrajú, podajú si ho a náležite "prevychovajú" lebo im narobil problémy, lebo DPB bude menej tolerovať striedania v inom bode, než je stanovené...
 

10/10

wife material
 

 

A keby ešte šoférovala tatrovku alebo riadila lokomotívu :)
 

no tahat volant

na takej v3s by som jej doprial...
 

 

Ešte keby tak variť vedela...!
 
Hodnoť

 

Aka krajina, taky Catch me if you can..
 

...

:)))))))))))))
 

 

Komentár týždňa
 
Hodnoť

 

A ze DPB pocituje nedostatok vodicov. Ved ju zamestnajte :-)
 
Hodnoť

Ak niekto v 14-tich

uz vie, cim chce byt v buducnosti, tak to potom skvela sprava.
Bodaj by bolo viac takych pracu-chtivych.
 
Hodnoť

Zaujímavé aj pozoruhodné -

- myslím si, že vedenie dopravného podniku by malo dievča prijať a ponúknuť mu nejaké brigády, podať info o tom, ako sa električky a iné vozidlá mhd vedú - šoférujú, spraviť pre ňu zaujímavé exkurzie a takto dievča "podchytiť" do budúcnosti.
 

 

Spravne, ale kedze sme na Slovensku, takze ...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Domov