SME
Streda, 5. august, 2020 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Letecké útvary vnútra a obrany by sa mohli zlúčiť, rozhodnúť má analýza (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

A analyzovať

by to mohla Veronika, to by bolo také transparentné :)
 
Hodnoť

 

Akože znie to dobre, ale v skutočnosti to nemusí priniesť nič. Fyzicky ich spolu asi nebude možné dať - vojsko do BA asi nie, Malacky sú v rozklade a od ruky.
Výhoda môže byť v možnostiach plánovania a nasadenia. Ak má jeden subjekt pod palcom viac lietadiel, môže ich využívať efektívnejšie.
 
Hodnoť

Už sa o tejto téme,

minimálne za posledných 15 - 25 rokov písalo niekoľkokrát a ja som v diskusii písal to isté.
Je to rovnaký problém, ako mala pred zlúčením ministerskej letky a vojenského dopravného pluku Česká republika.
Vojaci (dopravné letectvo) lietajú buď v uniformách alebo v leteckých kombinézach. Uniformy sú štandardné také ako požívajú všetci "modrí". Pilotov od ostatných odlišuje len malý pilotný odznak. Piloti letky (obecne, nie je podstatný presný názov, menil sa) pod MV majú uniformy so zlatými páskami na rukávoch saka alebo zlaté pásiky na výložkách košelí.
Skrátene, oblečení sú podobne ako piloti aerolínií.
A tohto sa vzdať nechcú. Mal som spolužiaka veliteľa dopravného pluku v Prahe Kbeloch a ten vedel, o čo ide. Bránilo sa MV zubami nechtami spojeniu a piloti výmene zlatopásikových uniforiem za klasické modré vojenské.
Keď nastalo spojenie, tak takmer nikto z vnútrackých pilotov pod armádu neprešiel, odišli radšej zo služby. Vojaci tým získali, lebo sa ich viac mohlo preškoliť na lietadlá, ktoré prešli pod nich od MV.
A je pochopiteľné, že pod balkánskym vedením MV SR išlo o to isté. Prejsť pod armádu za žiadnu cenu.
Postoj MIkulca ako bývalého vojenského pilota (i keď veľmi krátko) ma na strane jednej veľmi prekvapuje, myslel som si, že toto vyrieši s Naďom okamžite, ale na strane druhej ma neprekvapuje. Ak hodnotím jeho doterajšie pôsobenie, tak fakt ma to neprekvapuje a postoj ku Kyselicovi to len klincuje. Mikulec je terazky na vnútre a už háji iné farby, nie vojenské.
Ak to mám zhrnúť, tak som na 99,9999% presvedčený, že za tejto vlády ku spojeniu nedôjde. S klasickou výhovorkou, že sú iné priority.
Ako môže nebyť niečo nie prioritou, ak sa to "rieši" už 30 rokov.
Alebo inak napísané, SMER III nebude predsa konať inak ako doteraz SMER I.
 

Podľa info z ČR

Úspory boli v desiatkach miliónov korún.
Letka presla z Prahy do Kbelov, co bol impulz na rozvoj letiska.
To isté by bolo aj s Malackami.
Cesta od prezidentského palaca na Stefanika je 15, na Malacky 25minut, co je minimálny rozdiel.
Nie je žiadna logika za tým, aby sme mali dve dopravné letky.
A zatiaľ co MOSR moze robit "civilne lety", MVSR nemôže robiť vojenské lety.
Čiže je jasne pod kým musí byť letka organizovaná.
 
Hodnoť

 

Letka má svoju úroveň , u vojakov je to hranie sa na letectvo , viď počet padnutých lietadiel v ére samostatnosti a hlavne príčiny. Aj posledný príklad lietadla , ktorému došlo palivo počas letu , keď sa tým začali zaoberať až keď tam to palivo už nebolo , je príkladom hroznej neprofesionality.
 
Hodnoť

Meson, to čo si napísal, je slabý

dôkaz na odporu tvojich tvrdení.
Len tak mimochodom:
Už poznáš príčinu tragédie policajného vrtuľníka Bell? Ja nepoznám, hoci závery vyšetrovania sľubovala Saková ešte v roku 2019 a ani terazky sa s tým akosi neráči Mikulec.
Ale mám na dôvod tragédie názor a som presvedčený, že je správny. Takže čakám na deň, keď sa mi potvrdí. A to piloti prežili a tak nie je dôvod neznámy. Len sa tají, lebo.... Ale to je iná téma.
Len na záver pripomínam, že tragédia An-24 je jedinou tragédiou dopravného (transportného) lietadla armády v ére samostatnosti.
Tie ostatné zavinili piloti rýchlych strojov stíhacích (stíhacích bombardovacích - Su-22 v Kuchyni pred x rokmi), no nielen oni a piloti vrtuľníkov. Odlišnosť od dopravného letectva snáď netreba vysvetľovať.
ja som ten policajný vrtuľník dal len ako príklad, že aj policajní piloti robia chyby. Ale nespájam to s tými, čo lietajú dopravné lietadlá.
Pretože vo svete, kde prepravu ústavných činiteľov zabezpečuje armáda, majú aj policajné vrtuľníky, ktoré plnia špeciálne úlohy súvisiace s prácou polície.
 

 

Nejak nerozumiem , čo si chcel vlastne vyjadriť , ja som písal o tom , že v dôsledku pomerov v armáde , ktoré poznám , sa stávajú tie nehody. A je ich naozaj veľa , na to aká malá armáda to je. Samozrejme , že chyby sa stávajú , treba urobiť štatistiku počtu nehôd na počet letov , bolo by to výpovednejšie. Do budúcnosti je šanca , že sa to zmení , keď sa preškolia na novú techniku a tam vonku uvidia , ako sa to má robiť. K tej An-24 len toľko , že piloti v kabíne sa nevenovali tomu , čomu sa venovať mali a hlavne sa nemali približovať vizuálne. Ten vrtuľník ... keď bude správa ak bude , potom to bude oficiálne aj keď to bola s najväčšou pravdepodobnosťou chyba pilotov , nie som si istý , či sa to dá určiť bez toho aby sa k tomu priznali. Aj tak je letka na tom lepšie , lebo je to malý útvar so špecifickým určením a svojim spôsobom to bol taký uzavretý systém odjakživa.
 
Hodnoť

Meson,určite nechcem s tebou polemizovať

nikam by to neviedlo.
S pomermy v armáde máš pravdu, v tomto absolútne s tebou súhlasím.
Ja som písal o niečom inom.
Všetky nehody a katastrofy SK vojenského letectva (ale aj čs civilného) boli spôsobené nesprávnou činnosťou posádky ergo ľudským činiteľom.
Systém nie je na vine v tomto zmysle. Môže ovplyvniť konanie posádky, ale nikdy nie je príčinou. Pretože to by mal za sebou nejakú nehodu každý pilot na SK.
je to proste tak, že väčšina jedincov aj systémové nedostatky zvládne s noblesou, ale iní nie.
Je to vec výberu, vec výcviku vec objektívnosti pri hodnotení a vec charakterových a osobnostných vlastností každého pilota.
Nie je rozdiel (ako príklad) so správaním na ceste. Prečo niektorí vodič dodržujú zákon o cestnej premávke a iní nie? Piloti sú jedni z nich.
Terazky ma napadlo, že po každej ľudskej chybe v lietadle by sa vecou rozboru malo stať všetko. Čiže aké výsledky dosiahol pri získavaní vodičáku, akú má kartu vodiča, ako sa správa vo svojom okolí a veľa ďalšieho. Možno by sme zistili, že piloti, ktorí niečo pokafrali,
Majú nejaký spoločný základ.
Vizuálne priblíženie An-24 bolo absolútne v poriadku, bolo výborné počasie a umožňuje skrátiť čas na pristátie a teda aj PHM.
Posádka jednoducho urobila zásadnú, naozaj zásadnú chybu. Nepíšem piloti, ale posádka, pretože letovod na palube má dostatok času vyhodnotiť trajektóriu priblíženia a vyhodnotiť, žeby bolo lepšie najskôr vybočiť doľava a dostať sa nad terén s nižšou nadmorskou výškou ako košické letisko a nechať si kopce vpravo. Pretože posádka pracuje (no...mala by...) spoločne a ak to pilotom nezaplo, tak malo zapnúť letovodovi. Alebo ďalšiemu členovi, ak pozná terén a vie, že...
Nechce sa mi veľa písať, na túto tému som diskutoval za tie roky od katastrofy xkrát a napísal som nekonečné množstvo textu, takže už len toto.
Bola to zbytočná, naozaj zbytočná tragédia. Povedal by som, že úplne hlúpa a nepochopiteľná. Naozaj stačilo trošíčku pouvažovať. Ale to sa dostanem k tomu, čo som už písal včera (že nad kopcami leteli úmyselne, lebo TV, že zloženie posádky, že zvuková signalizácia nebezpečnej výšky funguje idiotsky - od sklesania na danú výšku otravuje až do momentu pristátia, že...).
 
Hodnoť

Ach...

S pomermi...
 


Najčítanejšie na SME Domov