SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prieskum: Takmer tretina učiteľov si myslí, že očkovanie je prípravou na čipovanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Aj som sa chcel cudovat, ale potom

som si spomenul, co za spoluziaci zo strednej to isli studovat za ucitela.
 
Hodnoť

...

ak si ti ucitelia z nas nerobia "joke" tak potom vystava otazka

... je adekvatne venovat peniaze do skolstva ? ... asi ano, ale predovsetkym do VS ucitelskeho smeru, pretoze evidentne deti ucia zaujimave to individua ...

... samozrejme respekt voci ucitelom, ktori maju vsetkych 5 pokope ...

stay safe & stay alive ...

... ako fakt dufam ze v tom priekume to nie je az take cislo, lebo ak ano, tak Boh ochranuj Slovensko
 

snáď uznáte, že otázka

" je adekvatne venovat peniaze do skolstva ?" je nezmyselná. Kam nás chcete vrátiť? Pred povinnú školskú dochádzku? Už som tu niekoľkokrát písal - je lepšie mať aspoň nejakú školu, ako žiadnu. Podobne ako - je lepšie mať aspoň nejaké bývanie ako žiadne.

Vidíme, že extrémy ako Skalicu, či Sládkovičovo, i napriek snahám bývalých politikov, ktorí ignorovali odporúčanie akreditačnej komisie, nakoniec vyriešil trh - nemajú koho učiť. A priemerné a mierne podpriemerné školy majú všade. Aj v takých krajinách ako je USA, či UK.
 

...

nuz zmysel ma vzdy ... pretoze nie je investicia ako investicia

investovat mozete do hmotnych statkov v skolstve ... rekonstrukcie vystavby materialne zabezpecenie a investovanie do ludskeho potencialu

a medzi tymito dvomi je pomerne dost velky rozdiel ... krasna budova ale priemerny ucitel

extrem VS = bez komentara (ono tam nie je co komentovat .... diplom za peniaze) ale mam pocit ze tieto skoly nepripravovali ludi do skolskeho systemu, skor islo realne len a len o diplom ... aj ked, aj z tychto skol su absolventi ktori su v realnej praxi lepsi ako ti ktori absolvovali UK BA (ktoru povazujeme snad za normalnu skolu) ... je to len na rozhodnuti jedinca ci si kupuje diplom alebo ...

aj obycajna dedinska skola moze byt lepsia ako top sukromna skola v Bratislave ... je to len a len o ludoch a ... o chuti statu investovat do vzdelania

... samozrejme suhlasim, je lepsie mat aspon neaku skolu ako ziadnu

stay safe & stay alive
 

:)

No hej, ale pôvodne ste to nerozlíšili. Ale ináč - úplný súhlas.

Ja osobne si myslím, že investície do školstva sú jedny z najlepších, lebo sú o budúcnosti. Sú to investície, ktoré môžu prinášať hodnoty, výraznú pridanú hodnotu. Dokonca zhodnotenie, ktoré žiadne iné investície nie sú schopné priniesť.

Samozrejme, ako u každej investície, dopredu nevieme, či to tak dopadne. Nehovoriac o tom, že návratnosť nie je v mesiacoch, ba ani rokoch. A v tom je zrejme hlavný problém.
 

...

ja mavam dost dlhe komentare, a niekedy aj chcem napisat myslienku, len mi unikne pretoze komentovat na sme.sk a sukromna realita nie vzdy idu spolu :-)

skolstvo je aj tak trochu zacarovany kruh, dokonca nieco podobne mozeme s kludom vidiet analogicky v oblasti zivotneho prostredia

v oboch sa vysledky nedostavia za tyzden alebo za mesiac ... su to roky, kedy to co zasejeme uvidime ... ano urcite drobnosti mozeme vidiet aj po roku, ale skor by som povedal ze v pripade skolstva by slo o "hmotne" veci, cize vybavenie skol, rekonstrukcie, vystavba napriklad telecvicni atd atd ... to vidime v kratkom case

vzdelavaci proces ale je trosku na dlhsi beh, a nemyslim ze pristup ucitela a ziaka, ale vzdelavaci proces aj buducich ucitelov ...

a kedze nechcem dlho pisat, dolezite su aj peniaze ... a pri tych je to ako vo vsetkom trosku zlozitejsie

osobne som toho nazoru, ze nastupny plat ucitela by mal byt nad opakujem nad priemernym platom (samozrejme nie ze to niekto nastavi +1 euro) ... inak to napisem, ucitelske povolanie ma byt atraktivne po financnej stranke ALE od tej atraktivity sa budu vyzadovat aj uroven vyucby ucitela, to znamena, ze musi mat aj vysledky, nie len odverklikovat to ziakom a padla, a pri testovani jeho trieda pohori

stay safe & stay alive...
 

:)

no, ja sa tiež nevyjadrujem práve najstručnejšie :)
Často z akože krátkej odpovede výjde pomerne dlhý komentár :)

Opäť súhlasím - začarovaný kruh. Nie sú peniaze, nie je záujem, nie je kvalita.
Teda peniaze na kvalitných ľudí, nie je záujem kvalitných ľudí učiť, nie je kvalita procesu.
Ten kruh treba niekde rozťať. Ak mám povedať za seba, a myslím, že ste to naznačili v prvom príspevku, tak ja vidím možnosť iba v tých peniazoch. Samozrejme, tiež už bolo spomínané, že zvýšenie platov treba brať ako investíciu do systému a nečakať okamžité výsledky - "chvíľu" to potrvá, kým sa tí kvalitní ľudia v systéme objavia, kým sa tam uchytia a kým začnú produkovať kvalitu. A ta chvíľa, tiež už sme spomínali, nebude ani mesiace, ani rok, dva.

Ja vidím ešte jeden problém - hodnotenie kvality. Na ZŠ beriem, máme monitory - z pohľadu školy externý nezávislý a komparatívny test vedomostí, možno aj nejakých zručností. SŠ je väčší problém, chcelo by to skutočne "maturitu ako certifikačnú skúšku" (môže a nemusí byť online) a to na všetky predmety, lebo teraz gymnazista dostane z maturity trojku za vedomosti, za ktoré SOŠ-kár dostane jednotku a možno ani tie ten SOŠkár nemá.

Osobitnou kapitolou sú VŠ. Také fantazmagórie, ako "uplatniteľnosť" na trhu práce je iluzórnym merateľom kvality - to nikdy nedá objektívne hodnotenie. Je to len o tom, že nič iné odmerať nevedia, tak prišli s niečím, čo sú schopní odmerať aspoň ako-tak.
Nehovoriac o tom, že (vysoké) školy nie sú "strojom na pracovnú silu" (ako si to predstavujú niektorí "kapitáni" priemyslu), ale výchovno vzdelávacie inštitúcie.

Hm, a opäť to nebolo na pár riadkov :)

Pekný deň prajem!
 
Hodnoť

nuze

62% ucitelov nie je spokojnych s organizaciou a komunikaciou vlady ohladom covidu19 - to je uplne OK, myslel som ze to cislo bude vacsie (asi 90%) a nielen u ucitelov, ale u kazdeho

31% ucitelov to povazuje za pripravu na nano-cipovanie ... tak to som riadne sokovany, myslel som ze ucitel je intelektualna kapacita ... ale to su zrejme ti, ktori vystudovali VŠ a zrejme aj SŠ uplnym omylom, mali by vratit VŠ diplomy aj maturitne vysvedcenia, pripadne aj obcianske preukazy ... rodne listy si mozu nechat, koniec koncov deti nie su svojpravne, preto maju iny nazor na robenie totalnych nezmyselnosti a hovadin aj absurdne a infantilne nazory ako tento
 
Hodnoť

Míňanie verejných financií

Politické strany dostávajú za účasť na voľbách štátny príspevok. Ich využitie je limitované zákonom. V súčasnej dobe je aj pre zabehnuté agentúry zohnať privátne zákazky, preto sa potešia každej objednávke. Dobrý šéf agentúry pri pohľade na €, sa rád spýta čo objednávateľ z prieskumu očakáva. Podľa toho vie do akého regiónu a koho osloviť, aby bol zadávateľ spokojný. Vie, že spokojný zákazník sa rád vracia.
 
Hodnoť

 

smutné a takíto učia deti. Potom sa nedivím, keď žiak vypočíta príklad iným spôsobom ako ho učia v škole, tak mu dajú päťku. A to môže matematike rozumieť lepšie ako učiteľ.
 
Hodnoť

 

Toto je len logicky dosledok skolskeho systemu zatazeneho na memorovanie, nie rozmyslanie. V systeme vychovavajucom hlupakov moze pochopitelne "uspesne" fungovat len hlupak, rozmyslajuca bytost rychlo straca motivaciu, navyse za tie peniaze...Vytvorili sme skolstvo, kde moze ucit doslova hocikto, lebo pri vyberovom systeme by boli zborovne prazdne. A dnes uz len zneme urodu. Cast tej urody sme videli v sobotu pred Uradom vlady.
 

nuz

lepsie sa to napisat uz nedalo
dnes má VŠ diplom vsetko co ma dve ruky a dve nohy
 

je predsa jednoduchšie

ovládať spoločnosť plnú hlupákov. platilo to odjakživa. tak necháme pravdepodobne učiť naše deti hocikomu. necháme ich masírovať v TV programom typu , kto je väčší idiot, ten je populárnejší a zarobí viac peňazí a bude sa mať lepšie. pofotíme sa na sociálnych sieťach a sústredíme sa na zbieranie lajkov...
najsmutnejšie na zúčastnených pred úradom vlády, je že ich hlas má rovnakú váhu pri voľbách, že budú rovnako zdvíhať ruku a žiadať lekársku starostlivosť v prípade ochorenia a dožadovať sa všetkých výhod spoločenského zriadenia v ktorom žijú....
 
Hodnoť

Ak je to pravda, tak

je to veľmi zlé. Učitelia majú deti učiť kritickému myslieniu. A je možné, že oni sami potrebujú pomoc. Mali by sme odbremeniť učiteľov od administrácie a poskytnúť im kontinuálne dovzdelávanie. Dať im napr. 1 deň v mesiaci na vzdelanie.
 

Nevyzerá to podľa kalendára na 1. apríl

Ale ak to nebolo myslené ako vtip, som rád že moje deti už majú školu za sebou.
Šialenstvo ...
 
Hodnoť

 

tomu neverim
 
Hodnoť

 

Chlapec sa od mala zaujima o astro, čítal o misii na mesiac, no raz ako 4-tak prisiel zo skoly tak trochu vytocený, hovoril že mu učiteľlka povedala, že američania na mesiaci nikdy neboli a je to vymysel. No vysvetlite decku, preco mu to ta pani ucitelka tak povedala.
 
Hodnoť

OSTÁVA LEN VERIŤ

že tí, čo neveria idú čoskoro do dôchodku... aj keď sa obávam, že opak je pravdou.

potrebujeme seriózne reformy ak nechceme, aby to tu skončilo veľmi, veľmi zle.
 
Hodnoť

Hlupost nie je monopol SK ucitelov

Povazujem za spravne, aby som este raz uverejnil tento prispevok:

Kary Mullis roky vystupoval na "alternativnych mediach" bludy o tom, ze bol uneseny mimozemstanmi a ze AIDS nexistuje, ze je to vladne sprisahanie, aby vlada vymohla viac peniazi od obcanov, astrologia je veda.

Nebolo by to nic cudne keby Kary Mullis neziskal Nobelovu cenu za objav polymerazovej retazovej reakcie. Bol to revolucny objav ktory uplne vyskum v oblasti genetiky a molekularnej biologie.

Ani vysoke IQ ani akademicke tituly ho nezahranili od konspiracnych bludov.

https://en.wikipedia.org/wiki/...

Doporucujem aj precitat knihu The Intelligence Trap od Davida Robsona. Kniha je o tom preco inteligentni ludia robia hluposti.
 

Opravujem

Kary Mullis roky vystupoval na "alternativnych mediach" a siril bludy o tom, ze bol uneseny......

Bol to revolucny objav ktory uplne zmenil vyskum v oblasti genetiky a molekularnej biologie.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Domov