Naši záchranári nalietajú ročne zhruba o polovicu menej ako českí

Priemerný slovenský pilot záchranárskeho vrtuľníka pri zásahoch nenalieta ani sto letových hodín ročne.

Nový vrtuľník Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby Air-Transport Europe Bell 429 (v pozadí), v popredí starší vrtuľník Agusta A 109 K2.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Sto letových hodín ročne je podľa českého leteckého inštruktora Michala Raudenského nevyhnutné minimum. Piloti slovenskej leteckej záchrannej služby nalietajú v priemere práve toľko, ich českí kolegovia dvojnásobok. 

Vyplýva to z porovnania údajov popradskej leteckej záchranky Air Transport Europe (ATE) a pražskej DSA. Prepočet priemerného počtu letových hodín na jedného pilota našej záchranky tak nepriamo potvrdzuje vyjadrenia jedného zo zakladateľov leteckej záchrannej služby Jaroslava Pajdlhausera, ktorý tvrdí, že u nás došlo k poklesu letových hodín u pilotov.

Nízky počet letových hodín je podľa Pajdlhausera jedným z dôvodov, prečo u nás v priebehu jedného roka došlo k dvom pádom vrtuľníkov. Vlani v Slovenskom raji a aktuálne v stredu pri Strelníkoch.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Pilot vrtuľníka: K tragédiám dochádza, lebo sa málo lieta

Nelietajú ani minimum

Popradskí leteckí záchranári neodpovedali na otázku, koľko letových hodín ročne pripadá na jedného pilota záchranárskeho vrtuľníka.

"V minulom roku (2015) vykonali naše posádky presne 1651 medicínskych letov, pričom nalietali 106 430 letových minút," uviedla ich hovorkyňa Zuzana Hopjaková. 

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4AG2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4AG2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 726
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 317
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 092
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 357
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 132
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 010
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 817
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 484
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 471
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 452

Téma: Pád záchranárskeho vrtuľníka


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trnavskí policajti postrelili dvoch mužov, jeden zraneniam podľahol

Podozriví narazili do dvoch policajných áut, keď sa snažili ujsť.

DOMOV

Notár počítal s tým, že bude ústavným sudcom

Harabina komentovať nechcel.

KOMENTÁRE

Rok 1996: Sledovali nás a odpočúvali

Denník SME bol pre Vladimíra Mečiara od začiatku ako červená muleta pre býka.

Neprehliadnite tiež

AKTUALIZOVANÉ 8:32

Trnavskí policajti postrelili dvoch mužov, jeden zraneniam podľahol

Podozriví narazili do dvoch policajných áut, keď sa snažili ujsť.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Podarilo sa nemožné, nový film zachránil Hviezdne vojny

Nové Hviezdne vojny sa môžu stať filmom roka.

Starosta Krásnej Rómov aj tak presťahuje. Radšej už neprezradí kam

Vraj to nebude ani mestský sociálny byt, ani útulok.

SME 25 rokov

Rok 1996: Smrť Remiáša. Zločin, o ktorom mafiáni nechcú hovoriť

Róbert Remiáš bol kamarátom korunného svedka únosu Oskara Fegyveresa. Robil mu spojku, keď sa skrýval v zahraničí. Jeho smrť je tabu.

Vlaky budú čistejšie, vo Zvolene postavia technické centrum

Dnes vozne čistia pod holým nebom, nové stredisko bude mať vykúrenú halu.