Naši záchranári nalietajú ročne zhruba o polovicu menej ako českí

Priemerný slovenský pilot záchranárskeho vrtuľníka pri zásahoch nenalieta ani sto letových hodín ročne.

Nový vrtuľník Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby Air-Transport Europe Bell 429 (v pozadí), v popredí starší vrtuľník Agusta A 109 K2.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Sto letových hodín ročne je podľa českého leteckého inštruktora Michala Raudenského nevyhnutné minimum. Piloti slovenskej leteckej záchrannej služby nalietajú v priemere práve toľko, ich českí kolegovia dvojnásobok. 

Vyplýva to z porovnania údajov popradskej leteckej záchranky Air Transport Europe (ATE) a pražskej DSA. Prepočet priemerného počtu letových hodín na jedného pilota našej záchranky tak nepriamo potvrdzuje vyjadrenia jedného zo zakladateľov leteckej záchrannej služby Jaroslava Pajdlhausera, ktorý tvrdí, že u nás došlo k poklesu letových hodín u pilotov.

Nízky počet letových hodín je podľa Pajdlhausera jedným z dôvodov, prečo u nás v priebehu jedného roka došlo k dvom pádom vrtuľníkov. Vlani v Slovenskom raji a aktuálne v stredu pri Strelníkoch.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Pilot vrtuľníka: K tragédiám dochádza, lebo sa málo lieta

Nelietajú ani minimum

Popradskí leteckí záchranári neodpovedali na otázku, koľko letových hodín ročne pripadá na jedného pilota záchranárskeho vrtuľníka.

"V minulom roku (2015) vykonali naše posádky presne 1651 medicínskych letov, pričom nalietali 106 430 letových minút," uviedla ich hovorkyňa Zuzana Hopjaková. 

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4AG2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4AG2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Téma: Pád záchranárskeho vrtuľníka


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Domov

Slovensko sa môže stať centrom európskeho liekového biznisu

Budovu pre liekovú agentúru u nás vybrali bez verejnej súťaže. Medzirezortná skupina za sídlo určila komplex patriaci J&T Real Estate.

Domov

Viskupiča nahradí v parlamente občianska aktivistka Natália Milanová

Rokovanie v pléne naplánované do konca roka Viskupič ešte absolvuje.

Domov

Danko chcem zachrániť slovenské zbrojárske továrne a strojárstvo

Líder SNS je rád, že pri plánovanom nákupe obrnených transportérov bolo nastavené slovenské riešenie.

Domov

Opoziční poslanci chcú posilniť demokraciu v činnosti samospráv

V novele chcú preto okrem iného zaviesť právo obyvateľa vystúpiť na rokovaní obecného zastupiteľstva.