SME

Posledný vládny Tupolev vzlietne naposledy. Do múzea v Košiciach

Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe.

Na snímke súčasnosť a minulosť letky MV SR - v popredí Fokker 100 a v pozadí Tupolev 154M počas dňa otvorených dverí na Letisku M. R. Štefánika v Bratislave.Na snímke súčasnosť a minulosť letky MV SR - v popredí Fokker 100 a v pozadí Tupolev 154M počas dňa otvorených dverí na Letisku M. R. Štefánika v Bratislave. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Posledný Tupolev z vládnej letky skončí už v stredu svoju púť v múzeu. Tupolev (TU-154M) odletí v stredu popoludní z bratislavského letiska M. R. Štefánika do Košíc, kde sa stanem exponátom Múzea letectva v Košiciach, expozície Slovenského technického múzea.

Posádku rozlúčkového letu dlhoročného stroja vládnej letky budú tvoriť piloti Viliam Polnišer a Jozef Belák a palubný inžinier František Rajnoha. Na rozlúčke s Tupolevom sa zúčastní aj minister vnútra Robert Kaliňák. Agentúru SITA o tom informoval hovorca ministerstva vnútra Petar Lazarov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe, ktoré lieta a má výnimky na pristávanie v krajinách EÚ. Tupolev má kapacitu 116 miest, dosahuje rýchlosť 850 kilometrov za hodinu a má dolet 3 900 kilometrov. V prípade, že je na palube okolo 30 ľudí, tak je dolet až 6 300 kilometrov.

Stroj nalietal spolu 5 200 hodín a previezol 148-tisíc cestujúcich. Najčastejšie smeroval do Bruselu. Ako ďalej uviedol Lazarov, medzi významnými osobnosťami, ktoré boli na palube Tupoleva, patria pápež aj nórsky kráľ. Najdlhšia trasa lietadla aj s medzipristátiami mala 22 620 km a išlo o destinácie: Bratislava – Kazachstan – Peking – Japonsko sendai letisko – Tokio - Peking – Kazachstan a Bratislava.

Najdlhší let trval 6 hodín a 30 minút a bol z Tunisu do Angoly. Lietadlo malo počas svojej služby aj niekoľko porúch, pri ktorých muselo odletieť do ruskej Samary na opravu a strávilo tam niekoľko týždňov, dodáva sa v tlačovej správe ministerstva vnútra.

SkryťVypnúť reklamu

Obmena vládnej letky sa ukončila 2. septembra, keď na bratislavské letisko M. R. Štefánika priletel druhý Airbus A 319. Prvý Airbus je na Slovensku od júna 2016. Tieto stroje sú náhradou za ruské Tupolevy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 596
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 719
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 143
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 352
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 874
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 883
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 369
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu