Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe.
nie je to vela,
Bezne komercne lietadlo, ak ho letecka spolocnost plne vytazuje tak nalieta mesacne v pohode cez 200 hodin. Iste, treba chodit na udrzbu, robit kontroly, ale ak by nalietalo povedzme 1000 hodin rocne... Tak 5200 hodin na 28 rokov stare lietadlo je dost malo. Nemenia ho pre vela nalietanych hodin, ale pre vek, hlucnost, nejake tie emisie a moralnu zastaralost, I ked v mojich ociach to vzdy ostane uzasny stroj :)cca
5.200hod nalietaných x 800km/hod. = 4.160 000km...???ach
kde su tie casy, ked moje masiny sli na posledny let do muzeaexponát nám bude pripomínať
našu biedu na Slovensku začiatkom 21. storočia;z vyhodu priletel
na vyhod odleti.....by zobral paaaaar ..... zo sebou.......čisté vyhadzovanie peňazí
okrem toho, že si v ňom vozili zadky bezvýznamní politici z bezvýznamnej skorumpovanej krajiny na východe Európy, nemá toto lietadlo žiadnu zberateľskú hodnotu. Aj preto je prakticky nepredajné a tak ho drbli do múzea, kde na jeho údržbu potečú ďalšie chechtáky a nemalé. Radšej by som čítal, že ho kúpil nejaký diktátor na východe alebo juhu za trhovú cenu, než to udržiavať aby mal Rudibácsi radosť a mal kam vodiť pravnučky (bez vstupného, ako inak). Inak Tu 154M je pekné lietadlo, s dobrými výkonmi, ale poplatné dobe. Hlučné, dymiace motory, slabo elektronicky vybavené. To všetko by sa tzv. westernizáciou dalo napraviť, ale kde nie je vôľa, nie je cesta. Ale tie parlamentné ochechule na Vianočné nákupy ešte pár rokov voziť mohlo, však zadarmo by pristúpili aj nejaké zvýšené riziko, myslím si :-)