SME

Z piatich percent na 40. Čaputovej zmierlivé vystupovanie trafilo dopyt

Šefčovič začal používať slovník Smeru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Načítavam video...

BRATISLAVA. "Post prezidenta si vyžaduje človeka, ktorý by dokázal byť pre Slovensko pokojnou silou, stmeľujúcim faktorom, má skúsenosť s bojmi na dlhé trate a presvedčenie, že veci sa dajú meniť, a skúsenosť, že ich zmeniť vie," povedala krátko po ohlásení svojej prezidentskej kandidatúry vlani v máji relatívne málo známa podpredsedníčka Progresívneho Slovenska Zuzana Čaputová.

Prečítajte si tiež: Aký bude duel Čaputová vs. Šefčovič? Druhé kolá už obrat priniesli Čítajte 

Prieskumy jej vtedy nedávali šancu a komentátori hovorili, že chce iba zviditeľniť novú stranu. Po víkende sa Čaputová stala víťazkou prvého kola prezidentských volieb s historicky najväčším odstupom od svojho súpera.

SkryťVypnúť reklamu

Tomu, čo mohlo spočiatku vyznieť ako fráza, dokázala svojím vystupovaním a príbehom, dodať obsah. Na slovenskú politickú scénu priniesla nový spôsob kampane. Kým ostatní sa vykrúcali, ona priamo odpovedala na otázky v diskusiách, aj keď vedela, že svojimi odpoveďami body nezíska, na útoky reagovala pokojne a klamstvá, ktoré o nej šírili, opakovala a vyvracala.

Favorizovali ju už aj posledné prieskumy, napokon v prvom kole získala 40 percent. "Je tu časť spoločnosti, ktorá čakala na zmierlivý tón v politike. V kampani Zuzany Čaputovej bol navyše citeľný punc kompetentnosti, dokázala reagovať vecne, pokojne a neútočne," hovorí politologička Aneta Világi.

"S Čaputovou mohlo mnoho ľudí nesúhlasiť, ale bola uveriteľná, dalo sa jej veriť, že to myslí vážne a úprimne," dodáva politológ Pavol Baboš.

SkryťVypnúť reklamu

Umelý Šefčovič nepresvedčil

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5TMP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Maroš Šefčovič

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 200
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 863
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 163
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 286
  5. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 237
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 085
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 013
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 764
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu