SME

Tiesňová linka 150 neslúži ako infocentrum o koronavíruse

Hasiči varujú pred jej zneužívaním, ktorá je zbytočne pod náporom.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: hasiči Skalica)

BRATISLAVA. Hasičský a záchranný zbor (HaZZ) vyzýva verejnosť, aby v čase pandémie nového koronavírusu nepreťažovala tiesňovú linku 150.

Operační dôstojníci na tejto linke sú totiž výrazne vyťaženejší ako obvykle.

HaZZ pripomína verejnosti, že pre informácie v súvislosti s novým koronavírusom je zriadených viacero infoliniek, na ktorých dostanú občania všetky potrebné informácie. Informovala o tom Katarína Križanová z Prezídia HaZZ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Operační dôstojníci pracujúci na krajských operačných strediskách vysielajú zasahujúcich hasičov do terénu.

SkryťVypnúť reklamu

"Sú hrdinami nielen v tomto náročnom období, ale nepretržite 24 hodín sedem dní v týždni po celý rok, keď sa na operačnom stredisku striedajú v 12-hodinových zmenách," priblížila Križanová.

Príslušníci na operačných strediskách sú podľa jej slov tí, ktorí ako prví v prípade núdze poskytnú na linke 150 potrebnú pomoc a podporu.

Sú zodpovední za vyslanie adekvátnych síl a prostriedkov na správne miesto v správnom čase. Taktiež zabezpečujú nevyhnutnú komunikáciu s veliteľom zásahu.

Súvisiaci článok Polícia vyzýva ženy a ich okolie, aby nahlasovali domáce násilie Čítajte 

"Osoby volajúce na tiesňovú linku sú mnohokrát v strese či v šoku a nevedia jasne opísať miesto a typ udalosti. Operačný dôstojník musí vhodne zvolenými technikami vyťažiť volajúceho čo najefektívnejšie," priblížila Križanová.

Volajúcej osobe v tiesni sa snaží operačný dôstojník pomôcť, no pritom si musí zachovať triezve uvažovanie a danú situáciu vyriešiť čo najlepšie.

SkryťVypnúť reklamu

"To aj napriek tomu, že je volajúci mnohokrát v strese, kričí, nadáva a používa vulgarizmy," podotkla Križanová.

Koronavírus SARS-CoV-2

Ilustračné foto.

Vyjadrenia splnomocnenca vlády považujú za ohrozovanie verejného zdravia ľudí.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 835
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 506
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 566
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 440
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 344
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 291
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 274
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 024
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Scott McTominay oslavuje gól.

Pri oboch tituloch stál aj slovenský stredopoliar Stanislav Lobotka.


a 1 ďalší
Juraj Kucka (Slovan) sa lúči s hráčskou kariérou so spoluhráčmi a fanúšikmi v záverečnom 10. kole nadstavbovej časti Niké ligy v skupine o titul ŠK Slovan Bratislava - FC Košice.

Pozrite si zaujímavé štatistiky Niké ligy.


Juraj Hertel
Novak Djokovič.

Vo finále sa predstaví proti turnajovej šestke Hubertovi Hurkaczovi.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu