SME

Proti Ficovi by sa museli spojiť konzervatívci s liberálmi, tvrdí Kollár

Takáto vláda by mohla vydržať, pokiaľ by v programovom vyhlásení neboli kultúrno-etické otázky, vyhlásil líder Sme rodina.

Boris Kollár, predseda parlamentu a Sme rodina.Boris Kollár, predseda parlamentu a Sme rodina. (Zdroj: SITA/Diana Černáková)

BRATISLAVA. Hnutie Sme rodina si vie predstaviť byť súčasťou konzervatívno-liberálnej koalície, no záležalo by to od obsahu programového vyhlásenia vlády.

Program vlády by nemal obsahovať kultúrno-etické otázky, vyhlásil to predseda parlamentu a Sme rodina Boris Kollár.

Ak nemá vládnuť Smer a Republika, budú musieť podľa neho spolu vládnuť subjekty ako KDH a Progresívne Slovensko (PS) a dohodnúť sa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Záleží to od toho, aké by bolo programové vyhlásenie vlády, pokiaľ by sa tam dostali veci, ktoré sa tam majú dostať a nebolo by to postavené na kultúrno-etických otázkach, kde v našej strane máme voľné hlasovanie," povedal Kollár na piatkovej tlačovej konferencii s tým, že takáto vláda by mohla vydržať, pokiaľ by v programovom vyhlásení neboli kultúrno-etické otázky.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok OľaNO odmietlo zodpovednosť za Rázsochy. Heger to nezvládol, odkázal Kollár Čítajte 

Podľa Kollára sa vláda asi nebude môcť zostaviť bez KDH a PS. Musia sa preto dohodnúť na tom, že sa nebudú predkladať žiadne kultúrno-etické otázky na jednu ani druhú stranu.

"Inak tie dve strany nebudú môcť ísť spolu do vlády. A keď to neurobia, tak sa to rozpadne. Behom pol roka bude znova pád vlády," povedal.

Stále podľa Kollára platí, že voľby do Národnej rady SR vyhlási o týždeň, 9. júna. Tvrdí, že ak by bol egoistický, vyhlásil by ich skôr, no chcel dať každej zo strán možnosť rokovať a spojiť sa. Parlamentné voľby majú byť 30. septembra.

Výsledky parlamentných volieb 2023 

Predčasné parlamentné voľby 2023

Populisti dokázali využiť zásadné zlyhania štátu.


8
Dobré ráno.

Aký bol prvý rok Ficovej štvrtej vlády?


a 2 ďalší 6
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 448
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 294
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 554
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 850
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 567
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 353
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu