BRATISLAVA. Komunikačná platforma telegram je už niekoľko rokov obľúbeným miestom slovenskej dezinformačnej scény. Postupne na nej začali pôsobiť rôzni lokálni aktéri a časom ich nasledovali aj mnohí politici s ambíciou osloviť ich fanúšikov. Od polovice marca na telegrame pôsobí aj minister vnútra Matúš Šutaj Eštok z Hlasu.
Za päť mesiacov sa predsedovi koaličného Hlasu podarilo nazbierať desaťtisíc fanúšikov, čo je na pomery chatovacej aplikácie pôvodom z Ruska pomerne slušné číslo. Prekonáva viacerých zabehnutých hráčov či politikov, ktorí na platforme pôsobia oveľa dlhšie.
Šutaj Eštok je však tiež prvým slovenským politikom, ktorý na propagáciu svojho telegramového kanála začal využívať inzerciu na telegrame. Reklamu si kupoval na kanáloch dezinformačných stránok, ktoré týmto krokom finančne podporil, ale aj na oficiálnych kanáloch svojho koaličného partnera, strany Smer.
Koľko Šutaj Eštok do kampane investoval, nie je známe. Strana Hlas na otázky denníka SME nereagovala.
Dočítate sa:
- prečo dezinfoweby preferujú telegram,
- ako na sieti funguje reklama,
- prečo je legitimizovanie dezinfoscény nebezpečné.
Po vypuknutí vojny ich štát zablokoval
Reklamy sú na telegrame pomerne nové, na slovenských kanáloch sa začali zobrazovať začiatkom mája. Obratom ich začali využívať najmä pochybné či podvodné kanály, ktoré predstavovali riziko finančnej ujmy pre používateľov platformy.