SME

Šutaj Eštok platil za reklamu v dezinfomédiách. Fanúšikov na Telegrame zbieral Smeru pod nosom

Blahovi to neprekáža, odborníkom áno.

Minister inzeroval na kanáloch dezinformátorov i koaličného partnera. Minister inzeroval na kanáloch dezinformátorov i koaličného partnera.  (Zdroj: Reprofoto SME)
Načítavam... Šutaj Eštok platil za reklamu v dezinfomédiách. Fanúšikov na telegrame zbieral Smeru pod nosom
Článok je nahovorený syntetickým hlasom.

BRATISLAVA. Komunikačná platforma telegram je už niekoľko rokov obľúbeným miestom slovenskej dezinformačnej scény. Postupne na nej začali pôsobiť rôzni lokálni aktéri a časom ich nasledovali aj mnohí politici s ambíciou osloviť ich fanúšikov. Od polovice marca na telegrame pôsobí aj minister vnútra Matúš Šutaj Eštok z Hlasu.

Za päť mesiacov sa predsedovi koaličného Hlasu podarilo nazbierať desaťtisíc fanúšikov, čo je na pomery chatovacej aplikácie pôvodom z Ruska pomerne slušné číslo. Prekonáva viacerých zabehnutých hráčov či politikov, ktorí na platforme pôsobia oveľa dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu

Šutaj Eštok je však tiež prvým slovenským politikom, ktorý na propagáciu svojho telegramového kanála začal využívať inzerciu na telegrame. Reklamu si kupoval na kanáloch dezinformačných stránok, ktoré týmto krokom finančne podporil, ale aj na oficiálnych kanáloch svojho koaličného partnera, strany Smer.

Koľko Šutaj Eštok do kampane investoval, nie je známe. Strana Hlas na otázky denníka SME nereagovala.

Po vypuknutí vojny ich štát zablokoval

Reklamy sú na telegrame pomerne nové, na slovenských kanáloch sa začali zobrazovať začiatkom mája. Obratom ich začali využívať najmä pochybné či podvodné kanály, ktoré predstavovali riziko finančnej ujmy pre používateľov platformy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAYUE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 183
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 958
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 202
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 554
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 491
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 126
  7. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 4 836
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu