SME

Boli v prvej línii, teraz prišla kriminálka. Dva príbehy poškodených prevádzkovateľov MOM

NKÚ nemal dostatok údajov na poriadnu kontrolu.

Odber vzorky v rámci antigénového testovania na koronavírus.Odber vzorky v rámci antigénového testovania na koronavírus. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Zistenia Najvyššieho kontrolného úradu o pochybnom financovaní mobilných odberných miest počas pandémie koronavírusu naštartovali v decembri aj ďalšie štátne zložky. Konať začali polícia aj Finančná správa.

Vyšetrovanie sa zameralo aj na prevádzkovateľov MOM, ktorí podľa kontrolórov brali od štátu desaťtisíce eur, pričom takmer vôbec netestovali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za najviac podozrivé NKÚ označil dve spoločnosti. V jednej už polícia urobila raziu. Ich majitelia však tvrdia, že výsledky kontroly vôbec nesedia s realitou, a majú na to aj dôkazy.

SkryťVypnúť reklamu

Obe firmy prevádzkujú ambulancie, ktoré si v čase pandémie otvorili jedno odberné miesto, aby mohli testovať pacientov. Boli v prvej línii a majú zadokumentované tisíce vykonaných testov.

Príbeh prvý: MOM v Liptovskom Hrádku

Zobrali vyše 145-tisíc eur a vykonali len 12 testov, tvrdia kontrolóri. Ambulancia spoločnosti Bene Vobis v Liptovskom Hrádku je podľa zistení NKÚ na prvom mieste rebríčka prevádzkovateľov MOM s najvyššími výdavkami za jeden AG test, a to 12 109 eur.

Skutočnosť je podľa konateľa spoločnosti Michala Ivančíka celkom iná.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB6YQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  2. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  7. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  2. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  4. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  6. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  7. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  8. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 189
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 976
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 175
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 824
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 3 046
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 304
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 186
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 112
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Eliakim Coulibaly.

Tenistovi z Pobrežia Slonoviny aktuálne patrí 268. miesto v rebríčku ATP.


Jan Kamarád
Michal Sersen.

Hokejový obranca chce aj po konci v Slovane ešte hrať.


Lukáš Šodor
Hokejisti Švédska.

Nechýbajú ani hviezdy ako Filip Forsberg, Mika Zibanejad či Lucas Raymond.


TASR
Matej Macek

Výkonmi si vybojovali stabilné miesta v zostave.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu