Reklamu učilíšť za 1,5 milióna Švajčiari chvália

Učitelia varujú, že kampaň priláka žiakov do slabých škôl. Ich absolventi majú dlhodobo problém nájsť si robotu.

Dušan Čaplovič.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Reklamu v televíziách či rozhlase, ktorou bude štát lákať deviatakov, aby sa vyučili za stavbárov či cukrárov, si vyžiadala Švajčiarska konfederácia.

Švajčiari presadili celoštátnu kampaň do projektu Štátneho inštitútu odborného vzdelávania, ktorý sa uchádzal o podporu na odborné vzdelávanie. Pôjde naň vyše 3,6 milióna eur.

Propagácia odborných škôl bude stáť 1,5 milióna eur – 220-­tisíc eur dá Úrad vlády, zvyšok pôjde zo švajčiarskych fondov.

Minister školstva Dušan Čaplovič minulý týždeň tvrdil, že štát na reklamu nič nedá. Ministerstvo neskôr priznalo, že to nie je pravda.

„V žiadosti sa navrhovalo oveľa menej peňazí na propagáciu,“ povedal v stredu zástupca švajčiarskej strany Anton Hagen.

Štátny inštitút ešte za vlády Ivety Radičovej do projektu napísal, aby sa propagovalo len desať škôl, v ktorých sa bude testovať švajčiarsky model odborného vzdelávania.

Švajčiari však žiadali, aby sa kampaň rozšírila a zasiahla žiakov, ich rodičov a výchovných poradcov po celom Slovensku.

Chýba dôvera

Projekt
Odborné školy
  • inštitút získal na projekt týkajúci sa odborného vzdelávania 3,6 milióna eur,
  • vyše 540­-tisíc eur dá štát, zvyšok preplatia Švajčiari,
  • súčasťou projektu je propagácia stredných odborných škôl za 1,5 milióna eur.

„Je škoda, že mnoho peňazí sa minie na reklamu, aby sme zlanárili deti do slabých škôl s chabým vybavením. Zase sa ide na to z opačného konca,“ hodnotí učiteľ z košickej strednej odbornej školy Marek Holík.

Zastupujúca riaditeľka štátneho inštitútu Gabriela Jakubová reagovala, že propagácia za státisíce je potrebná, lebo „rodičia majú absolútnu nedôveru dať deti do odborných škôl“.

Absolventi odborných škôl majú dlhodobo problém nájsť si robotu.

Vlani v septembri bolo na úradoch práce viac ako 13 percent kaderníkov, takmer 20 percent cukrárov a štvrtina pekárov.

Hagen vraví, že na Slovensku sa môže osvedčiť švajčiarsky prístup. Mladí sa uchytia, ak už v škole začnú spolupracovať s firmami.

Vo Švajčiarsku je bez práce sedem percent absolventov škôl, u nás do 35 percent.

Preveria aj minerálku

Zákazku na propagáciu škôl získala firma mediamedia. Inštitút v stredu zverejnil, že spoločnosť mala v aukcii jediného konkurenta, agentúru M Kreo, dala zhruba o 400­-tisíc vyššiu ponuku.

Asociácia public relations upozornila, že o zákazke na nákup komunikačných služieb za 1,5 milióna, ktorá je na našom trhu ojedinelá, nevedeli. Ján Rusnák z inštitútu odkázal, že oznam o súťaži vyšiel vo vestníku.

Hagen povedal, že preveria všetky položky. „Všetko musí byť vykázané, aj koľko minerálky sa vypilo.“

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 447
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 603
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 144
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 033
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 428
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 286
  7. Kam do tepla v januári? 2 276
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 994
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 895
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Košickí policajti na diaľnici pri Poprade havarovali

Zrazili sa s cestárskym pluhom, jeden skončil v nemocnici.

Anketa: Ako Kaliňák pomohol Rómom?

Minister vnútra Robert Kaliňák ohlásil ďalšiu rómsku reformu. Odborníci odpovedajú, ako si počínal s rómskou problematikou

Kaliňák chcel „robiť poriadok v osadách“, no zatiaľ v nich robí len marketing

Rómska reforma, ktorú nedávno ohlásil minister vnútra, je už niekoľkou v poradí počas jeho desaťročného ministrovania. Odborníkom chýbajú výsledky.

Podľa štátu si príroda sama s prasacím morom neporadí

V čase, keď sa pri slovenských hraniciach objavil africký mor prasiat, zaznamenali aj premnoženie diviakov, ktoré ho prenášajú.