Reklamu učilíšť za 1,5 milióna Švajčiari chvália

Učitelia varujú, že kampaň priláka žiakov do slabých škôl. Ich absolventi majú dlhodobo problém nájsť si robotu.

Dušan Čaplovič.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Reklamu v televíziách či rozhlase, ktorou bude štát lákať deviatakov, aby sa vyučili za stavbárov či cukrárov, si vyžiadala Švajčiarska konfederácia.

Švajčiari presadili celoštátnu kampaň do projektu Štátneho inštitútu odborného vzdelávania, ktorý sa uchádzal o podporu na odborné vzdelávanie. Pôjde naň vyše 3,6 milióna eur.

Propagácia odborných škôl bude stáť 1,5 milióna eur – 220-­tisíc eur dá Úrad vlády, zvyšok pôjde zo švajčiarskych fondov.

Minister školstva Dušan Čaplovič minulý týždeň tvrdil, že štát na reklamu nič nedá. Ministerstvo neskôr priznalo, že to nie je pravda.

„V žiadosti sa navrhovalo oveľa menej peňazí na propagáciu,“ povedal v stredu zástupca švajčiarskej strany Anton Hagen.

Štátny inštitút ešte za vlády Ivety Radičovej do projektu napísal, aby sa propagovalo len desať škôl, v ktorých sa bude testovať švajčiarsky model odborného vzdelávania.

Švajčiari však žiadali, aby sa kampaň rozšírila a zasiahla žiakov, ich rodičov a výchovných poradcov po celom Slovensku.

Chýba dôvera

Projekt
Odborné školy
  • inštitút získal na projekt týkajúci sa odborného vzdelávania 3,6 milióna eur,
  • vyše 540­-tisíc eur dá štát, zvyšok preplatia Švajčiari,
  • súčasťou projektu je propagácia stredných odborných škôl za 1,5 milióna eur.

„Je škoda, že mnoho peňazí sa minie na reklamu, aby sme zlanárili deti do slabých škôl s chabým vybavením. Zase sa ide na to z opačného konca,“ hodnotí učiteľ z košickej strednej odbornej školy Marek Holík.

Zastupujúca riaditeľka štátneho inštitútu Gabriela Jakubová reagovala, že propagácia za státisíce je potrebná, lebo „rodičia majú absolútnu nedôveru dať deti do odborných škôl“.

Absolventi odborných škôl majú dlhodobo problém nájsť si robotu.

Vlani v septembri bolo na úradoch práce viac ako 13 percent kaderníkov, takmer 20 percent cukrárov a štvrtina pekárov.

Hagen vraví, že na Slovensku sa môže osvedčiť švajčiarsky prístup. Mladí sa uchytia, ak už v škole začnú spolupracovať s firmami.

Vo Švajčiarsku je bez práce sedem percent absolventov škôl, u nás do 35 percent.

Preveria aj minerálku

Zákazku na propagáciu škôl získala firma mediamedia. Inštitút v stredu zverejnil, že spoločnosť mala v aukcii jediného konkurenta, agentúru M Kreo, dala zhruba o 400­-tisíc vyššiu ponuku.

Asociácia public relations upozornila, že o zákazke na nákup komunikačných služieb za 1,5 milióna, ktorá je na našom trhu ojedinelá, nevedeli. Ján Rusnák z inštitútu odkázal, že oznam o súťaži vyšiel vo vestníku.

Hagen povedal, že preveria všetky položky. „Všetko musí byť vykázané, aj koľko minerálky sa vypilo.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  5. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  3. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 397
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 225
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 12 198
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 8 748
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 5 125
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 124
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 511
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 022
  9. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 2 812
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 2 396

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Nová ochrana osobných údajov umožní, aby na vás internet zabudol

Osobné údaje sú veľkou témou nielen pre firmy, ale aj pre ľudí.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Európska komisia vrhla granát, ktorý mení situáciu

Zbytočná administratíva bude zrejme údelom mnohých firiem.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Sluky sú vtáčie radodajky, o mláďatá sa však starajú vzorne

Samce – kohúty – zobák neraz využívajú aj ako zbraň. Vo vzduchu ním útočia na svojich sokov, ak majú záujem o tú istú samičku.

Opozícia neuspela, ministerka Matečná zostáva vo funkcii

Ministerke poslanci vyčítajú pochybné prerozdeľovanie financií v agrosektore.

Sudca Najvyššieho súdu bol účastníkom smrteľnej nehody

Za volantom auta v protismere bol zrejme sudca Dohňanský z Veľkého Šariša.

Pellegrini prehodnocuje tím. Možno odíde aj Federič

Za éry dlhoročného šéfa Úradu vlády sa v blízkosti premiéra zamestnali Mária Trošková aj Viliam Jasaň, ktorí mali blízko k mafii. Previerky od nich nechceli.