SME

Diskusia k článku: Vlaky: meškajú štyri zo sto

Železnice vypočítali, že najviac u nás meškajú medzinárodné rýchliky.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
43 príspevkov

  • nymc
    "In 2003, JR Central reported that the Shinkansen's average arrival time was within six seconds of the scheduled time. This includes all natural and human accidents and errors and was calculated over roughly 160,000 Shinkansen trips completed.The previous record, from 1997, was 18 seconds." Len pre zujimavost, niekde je primerne meskanie v sekundach, inde pod 6 minut to meskanie ani nieje.
    • ja_osobne
      Zaujimavost je to zaujimava, avsak porovnavat slovenske zeleznice a japonske rychlovlaky je uz samo o sebe zaujimave... Odawara - Shin-Osaka, 468 km: 11760 JPY ~ 110 EUR (bez rezervovaneho sedadla, hyperdia.com) Az bude listok Bratislava-Kosice stat 100 evri a vlaky tam prepravia DENNE 300-tisic cestujucich, tak som si isty, ze stav trate, stav vozidiel aj presnost prevadzky bude niekde uuplne inde. Je to (nie len, ale aj a predovsetkym) o ekonomike. Kvoli smiesnym trom-styrom IC za den nikto vrazat miliardy do trati a rusnov nebude, sorry.
      • nymc
        Nechcel som porovnavat japonske a slovenske zeleznice lebo to sa ani neda. Na druhej strane si ale myslim, ze ani na slovensku by nemal byt problem dodrziavat cestny poriadok. Toto nieje len o vlaku ale aj o pristupe ludi. Na Slovensku by aj ten shinkansen meskal.
        • ithilis_quo
          to je skor tak slovenskou náturou, ale nie meškanie meškanie 5% vlakou je velmi dobrý výsledok ale ludia nebudu i tak spokojný a stále budu nadávať ako je to inde lepšie a u nas zle už len pre to že je to naše a teda zo zásady zle a opovrhnutia hodné..
          • faugusztin
            Vies, ono mi moze byt ukradnute, ze meska iba 5% vlakov, ked idem vlakom tak 10-20x do roka a ten moj EC vlak meska takmer v kazdom pripade (premava na trase Budapest-Berlin, resp. opacne).
            • teekay
            • ondatra79
              • faugusztin
      • Tralala083
        myslim ze by si musel pocitat aj napr silu ekonomiky. GDP vychadza myslim na okolo 10nasobok nasej, a takisto platy su niekde tam. Cize pre nas 100 euri pre nich je mozno 10. Znamy tam bol, vravel ze fakt tam vsetko stoji asi 10 nasobok, ale aj vyplata je primerana k tomu. Podla averagesalarysurvey.com oni maju rocne: 35520 eur na SK: 15940 eur (ano tie cisla nie su urcite presne, ale mozme vychadzat priblizne z nich). Co ked pocitam umerne je 49.40 eur na listok. To uz az take hrozne nie je, ked pocitam ze namiesto 6 az 8 hodin by to islo 2 az 3, a s meskanim by som nemusel pocitat. Je to skor o tom, ci sa chce. Preco uz skoro kazda krajina ma vlaky, ktore chodia aspon 200-300 a nase pri stovke zacnu rezonovat, a dobre ze sa nerozpadnu. Preco maju dialnicami prepojene krizom celej krajiny a u nas je problem spravit vobec 500km z vychodu na zapad. To vsetko koli pristupu, a koli tomu, ze tie peniaze miznu skor ako by ich mohli pouzit.
        • ithilis_quo
          takmer každá krajina? Ver tomu že tych krajin ktoré su na tom daleko, daleko horšie ako slvoensko je ovela viac ako tych čo maju vlaky chodiace priemerne 200-300 takých krajín je asi tak do 10. Nuž a je tomu tak preto že nám tu pol storočia vládly červený ktorý sa opetovne vracaju..
    • splinter

      až na to

      že Šinknaseny jazdia po zvlášť oddelených tratiach bez priecestí či križovania s inými traťami...keď je na trati priecestie a niekto nevie čo znamená červená, vlaky tam chytia aj niekoľkohodinové meškania, ktoré sa zarátavajú do štatistiky..týmto pozdravujem vodiča nákladného auta, čo šiel v októbri cez priecestie pri stavbe tunela Turecký vrch so zdvihnutým ramenom a ja som meškal 4 hodiny vo vlaku ktorý vletel do padnutého trolejového vedenia
  • Jún
    kedysi som cital v knihe od Brama Stokera - Dracula, ze cim viac na vychod clovek ide tym su vlaky nepresnejsie. (Ako potom chodia v Cine? cit. z knihy) No potom som prvy krat cestoval do Nemecka a horel vlak. Cestou nazad bol vlak v Linzi, oznamili nam to po nemecky, a len vdaka ostrazitosti z prvej cesty som prestupil na nahradny pripoj. Trikrat som cestoval z Talianska a vzdy som zostal trcat cez noc v Udine, raz som dokonca cestoval tri dni, ked zavalil trat zosuv kamenia. Raz som cestoval z Grenoblu do Bordeaux, na juhu Francuzska zacal blizard a TGV zmrzlo, z povodnych 10 hodin cesty bolo vyse 48. musim si zaklopat, ale na Slovensku som este take meskanie nemal
  • Tomáš Hupka
    Cestujem vlakmi pomerne casto (10 x za mesiac). Uz dva roky. Najprv Bratislava - Innsbruck, v poslednej dobe Bratislava - Trnava a cely cas Bratislava - Zilina. Skor by som povedal, ze nemeskaju 4 vlaky zo 100. Clanok je vysmechom zo strany zeleznic. Slovenskou specialitou je meskanie vlaku uz z vychodzej stanice... Heslom nasich zeleznic je: nemusite sa bat, ze zmeskate nas vlak, pretoze nase vlaky meskaju viac ako vy!
  • i wanna
    asi sa musim vratit do skoly zopakovat si matematiku a aj statistiku (aj to som mala v skole ) alebo tu nieco nesedi Najhoršie v železničnej štatistike obstáli rýchliky. Medzištátne meškali v jedenásť a pol percenta prípadov, vnútroštátne v desiatich. Naopak, štatistiku zachránili zrýchlené a osobné vlaky. Tie meškali v približne štyroch percentách prípadov. ako mozu dosiahnut celkove percento meskania 4 %, ked jednotlive meskania boli 11,5 %, 10 % a 4 %, ako prosim pekne matematicky a logicky sa da dospiet k celkovemu cislu 4 % ?? aj keby medzinarodne vlaky nepocitali :-)))) tak to nevyda. To aku statisticku metodu pouzili ?? Grecku ? Pekny den vsetkym :-)) a matematika a statistike zdar.
  • sandokan555
    Prémium

    meskanie

    viete co je vacsia sranda ako meskanie , ..ked vam vlak ide skor .. to uz do statistik asi vobec nedavaju .. ked mate stastie tak iba hodinu cakate na dalsi spoj .. a mestanie do 5 minut skutocne na staniciach nehlasia dochadzam kazdy den do prace vlakom a tak viem ze kolko vlakov meska ..ak by pocitali vlaky tak aj osobne meskaju aspon tu minutu dve ... len by bolo lepsie keby zeleznice mali povinnost odskodnik cestujucich za meskanie vlaku povedzme vlak meska 5 minut tak priemerna hodinova mzda je cca 4 € takze kazdemu cestujucemu by mali preplatit tych 5 minut .. dobre nech nezerem len meskania nad 15 minut ale potom uz preplatit plnu hodnotu cetovneho. ak je meskanie nad 1 hodinu este pridat aj zdarma napoj nad dve hodiny bagetu a potom sa mozeme bavit ci budu vlaky meskat alebo nie lebo teraz im na tom nezalezi ..vlasne ani potom im nebude aspon nie tym hore ..co vlakmi ani nechodia iba to riadia.
    • ithilis_quo
      ono to tak i je, i ked teraz som si neni istý či to platí len pri medzinarodnych spojoch, ale ak vlak mešká viac ako myslím že 60 minut maš narok na 25% ceny lístka potom to narasta na 50% až k 50%+jedlo+ubytovanie len ludia o tom väčšinou vobec nevedia a stazuju sa na nesprávnych miestach alebo (moj prípad) železnice su velmi dosledné v popieraní tejto m zmluvy cez bod ktory im dovoluje vyhovoriť sa na faktor ktorý nemôžu ovplivniť
  • atoris

    Veľmi zaujímavé !

    Ten prípad s kyselinou dusičnou totiž treba pripísať k cudzím vplyvom . Ani jeden žel. podnik totiž nezavinil zastavenie prevádzky a následné meškania a odriekania vlakov. To bola len náhoda, že táto udalosť sa udiala v blízkosti žel. stanice a ovplyvnila životné prostredia v okolí, ako zamestnancom, tak cestujúcim a aj obyvateľom .

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 218
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 010
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 068
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 904
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 876
  7. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 2 618
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 604