Deti zo segregovaných tried v štúdiu výrazne zaostávajú za deťmi zo zmiešaných tried.
Toto je ďalší rukolapný dôkaz,
že nestačí učiteľom PLOŠNE zvýšiť platy, ako to požaduje ich vedúci odborov, ale že je potrebné už predtým rozlišovať v náročnosti a najmä v kvalite dosahovaných výsledkov. Ak budú deti v zmiešaných triedach v situácii, že rómske deti nepochopia učivo, ak učiteľ nie je dostatočne kvalifikovaný, aby im ho DOKÁZAL vysvetliť a majoritná časť detí sa bude nudiť, tak výsledkom nebudú vzdelanejšie rómske deti, ale výrazne spriemerované deti majority, t.j. deti s horším priemerom získaných vedomostí, než v triedach samostatných. Ak by sme mali kvalifikovaných učiteľov, ktorí by sa dokázali s týmto problémom popasovať a dokázali by sme ich aj primerane zaplatiť, mnoho problémov by sa vyriešilo. Opatrenia ministra Kaliňáka nijako neovplyvnia situáciu na školách a v jednotlivých triedach, kde budú určité skupiny detí šikanovať a terorizovať ostatné deti - nemôže predsa do každej triedy dať jedného policajta. Aj tak bude problematické ochrániť školské deti (a starých ľudí) pred terorom a šikanou zo strany neprispôsobivých výtržníkov a tínejdžerov z radov asociálov, ktorí si z toho robia zábavu na vyplnenie ničnerobenia vo voľnom čase. ktorý majú 24 hodín denne a často ich v tom podporujú aj ich rodičia.Kecajú o tom práve preto.,
že sa ich to týkať nemusí. Ale žiaľ - aj tlaky z EÚ pôjdu týmto smerom a ak predpokladáme, že väčšina návrhov nového splnomocnenca bude MUSIEŤ byť financovaná z eurofondov, tak si tie tlaky jednoducho nebudeme môcť dovoliť ignorovať. Okrem toho som presvedčená, že plošné zvyšovanie platov - či už v školstve, alebo zdravotníctve, je prežitok nivelizácie komunizmu a môže viesť jedine k tomu, že tí menej schopní a menej snaživí nebudú mať dôvod pridať ani v snahe ani v ďalšom zvyšovaní kvalifikácie a tí druhí - iniciatívni, pracovití a snaživí, budú právom znechutení.len jedina jednoducha otazka
Trikrat hadajte, kto zaplati opat tie MatoFicove skvostne napady?To je presne
ako v tej starej pesničke:"My si dáme zahrať - však to občan zaplatí!"útek majority
Ktorý rodič chce, aby jeho dieťa vyrastalo so zanedbanými deťmi asociálov ?? Súdružky vedia pekne povedať A, ale to B im už uniká ...za posledné
tri týždne som myslel, že celá redakcia sme, vlastne všetci mediálni pracovníci, štátni politici, lokálni politici a "aktivisti" (ale tí väčšinou nemajú ešte toľko rokov, aby mali školopovinné deti). Tak šup, šup, dať deti z bratislavy do plaveckého štvrtku a pravidelne o tom písať aké je to super. Potrebujeme pozitívne príklady...Beňova-Flašíková by mala ísť príkladom
aj s Kaliňakom a uviesť príklad na vlasných príbuzenstváchtoto
si normálne vyzvracal sám?rucne strucne ...
Nepatrim rozhodne medzi nasilne povahy, ale myslim si, ze vyrazne by zvysilo kvalitu vnimania studia jednoduche povolenie fyzickych trestov ;) Ver mi, ze taka vzduchom chladena dlan na lici a rozhodny postoj spravi u romskeho obyvatelstva velmi vela a deti by sa zrazu chovali a ucili uplne inak, ako je to teraz. Obavy, ze by sa romsky rodic takemu ucitelovi postavil a "chranil svoje dieta" su prave pri romskej mentalite neopodstatnene, lebo ich zmyslanie je ine (priamejsie), skor je predpoklad, ze neposlusne dieta by dostalo doma pri "zalovani a stazovani" este pridavok, za to, ze mal lepsie pocuvat pana ucitela :) Vacsina romov si vazia ludi, co ich neodsudzuju (za to, ze klamu uz pri rannom pozdrave), ale jednaju s nimi narovinu, taktiez ludi co su zasadovi a sa neboja si stat za slovom, ludi co maju autoritu ziskanu z postoja, mudrosti, alebo osobnosti a ludi, co nerobia caviky a vedia si udrzat respekt i prirodzenym sposobom... Problem je, ze ucitel (obecne) v sucastnosti nie je nijako chraneny, vacsina uciteliek nema respekt a nedokaze si ho vybudovat a tych par ucitelov, co aj respekt maju, sa na podobne fleky (skoly s romskymi detmi) nehrnu, kedze je o nich zaujem na lubovolnej inej (bezproblemovej) skole.si velmi naivny
tu v Plaveckom Stvrtku osobne poznam obyvatela osady, co prafackal uz niekolko ucitelov a aj uciteliek, ked nalozili jeho synovi - a teraz vobec neriesim, ci si zasluzil on, oni/ony a ci spravne mlatit deti - len k tej tvojej naivite mierim...ja by som ich pekne porozdeloval
po rodinach asi takto: Flasikovej Benovej na zahradu 2 ciganske rodiny (cize najmenej 25 kusov) najlepsie tych susedov Dobrovodskeho, ostatnym clenom mimovladnych organizacii kazdemu jednu podarenu romsku rodinku do bytu (domu), nech nam v praxi ukazu tu ich teoriu o integracii romovlen dufajme
ze bude coraz menej podobne zmyslajucich ludi ako anonymizer s jeho krcmovymi silackymi recami. Inak to tu pojde dolu vodou. Velmi je mi luto tych ludi, kt by problematike nie a nie pomoct, ved oni sa tym padom vylucuju zo slusnej spolocnosti.napriek
tvrdej mediálnej masáži, ich bude čoraz viac. Je totiž viac a viac ľudí s osobnou a nie so mediálnou skúsenosťou s cigáňmi. Sila je jediné čo cigáň rešpektuje. Odvaha im rastie ako potkanom, silou húfu. Ak je sám, bude na Teba pozerať ako zbitý jazvečík, ak ich bude desať a pôjde okolo maminka s kočíkom, alebo dedko s babkou, Rambo je šuviks. Žiadna pozitívna diskriminácia, žiadne prachy bez práce, žiadne prachy za množenie. Niečo urobíš - do basy. Je plno nevyužitých kasární, čo pri troške dobrej vôle môžu byť basy. Minimálne 90% z nich pácha tresné činy a opakované priestupky (ak by Ti nesedelo číslo, tak si uvedom že všetky chatrče sú na ukradnutých pozemkoch, nájomné, energie 0 bodov, koncesionárske 0 bodov, stavebné, katastrálne, daň z nehnuteľnosti 0 bodov, incest 100 bodov, drobné krádeže denne stovky,....). Basa ich síce nezmení, ale keď Žofrej Lakatoš bude oddelený od Dženyfer Stojkovej, aspoň sa nebudú množiť geometrickým radom...s drobnými odchýlkami s tebou súhlasím,
zmena sa musí udiať predovšetkým a v prvom rade v hlavách cigáňov. Opäť budem dookola opakovať to isté, tak tí, čo ma neznášajú, sorry: 1. Odčleniť dominantných (zlých) cigáňov, v ktorých správaní ostatní vidia svoj "vzor". Tie najhoršie rodiny odseparovať do rezervácie (vojenského priestoru), nech nie sú roztrúsené po celom Slovensku, ale na jednej kope, a tým sa môže venovať kto chce a ako chce.) 2. S tými "normálnejšími", ale chudobnými, nepracujúcimi, nevzdelanými a špinavými by sa zaoberala cirkev (tým, ktorí ma považujú za nejakú katolícku maniačku, odkazujem, že cirkev má historicky prepracovanejší systém metodiky komplexnej zmeny hodnôt ako všetky LPO dohromady, a cirkev aj tak stále platíme a má aj väčšiu autoritu ako "nejaké organizácie" s nejasným cieľom, financovaním a metódami) "viera" na lepší život ich namotivuje upratať na sviatky okolo kostola, ktorý si sami svojpomocne postavia (získajú pracovné návyky), upratať okolo svojho domu, ísť aj s deťmi do kostola, poslať deti do kostola, do školy, postaviť si vodovod,ostrihať sa,umyť atď. Heslá ako: modli sa a pracuj, nepokradneš...a dostaneš sa do neba a tam budeš žiť v bohatstve...nič? 3. tým by získali status slušných, hoci chudobných a odpor spoločnosti by automaticky opadol Mizéria rómskych škôl má pôvod v cigánskej rodine a komunite a hodnotách a vzoroch, ktoré sú tam bežné a uznávané. Takže začať treba tam - nie sypaním peňazí, ale takými prostredkami, ktoré zmenia myslenie v ich hlavách. Jeden dobrý rečník (napríklad kazateľ) toho spraví pre ich spoločnosť (a tým pádom aj našu) viac, ako 3000 učiteliek bez autority. PS: nútiť deti majority, aby TRPELI v škole s cigánskymi deťmi je totálne SCESTNÁ myšlienka. Problém nie je v NAŠICH deťoch.haha, si vedľa, dnes by ťa cigán
zažaloval do piatich minút a vytiahol pekné bubáky, právnici sa na to špecializujú :D viď napr. sterilizácie. http://www.diskriminacia.sk/?q...Obávam sa,
že to už teraz celkom neplatí. Bolo niekoľko relácií v TV, kde sa rozzúrení rodičia vyhrážali nielen učiteľke, ale celej jej rodine len za to, že si dovolila na ich totálne neprispôsobivé a drzé decká zvýšiť hlas. Myslím, že by učiteľka nedopadla dobre - celá komunita je už totiž totálne presvedčená o svojej beztrestnosti v akomkoľvek veku. Nikdy nezabudnem na zúrivé repliky matky dvoch grázlov, ktorí na východe zabili majiteľa psa, ktorý si ho bránil, keď mu ho chceli ukradnúť a zožrať. Matka vykrikovala, že čo ich majú čo zatýkať, veď on si bol sám na vine - nemal sa brániť, ani toho psa. Keď sa bránil, tak jasné, že ho dobili! A to vyziapovala priamo na kameru!ako presne by sa mali
"s problémom popasovať" ? Konkretizuj ako chceš v triede kde je niekoľko deté bez základných návykov a vedomostí udržať úroveň a pozornosť detí s dobrými výsledkami alebo dokonca nadpriemerných. Tu jednoducho príde k tomu, že poškodíš úroveň vzdelávania práve tých detí, ktoré by sa učiť chceli. A v dedinskej škole je to najčastejší jav.Ako???
Ja hovorím, že veľmi ťažko - a preto tá špeciálna a zaplatená kvalifikácia. Lenže to by boli potrebné masy takých učiteľov, peniaze na to nie sú a aj keby boli - kto s takou kvalifikáciou pôjde učiť na dedinskú školu do Hornej Dolnej na konci sveta?Súhlasím -
veď práve preto sa v správe konštatuje, že čisto rómske triedy "sú najdrahšie". Jasné, že by boli najdrahšie, pretože by VŠETKY bez výnimky museli mať špecializovaných vysokokvalifikovaných a osobitne platených učiteľov, zatiaľ čo do "obyčajných zmiešaných" tried to hodia na krk normálnej učiteľke - a staraj sa ako vieš! Čo komu z týchto multikulti mimovládnych a najmúdrejších Centier záleží na tom, či učiteľky a majoritné deti budú traumatizované a prídu o nervy! Ešte aj list učiteliek z Dobšinej im vadil, že sa niekto opovážil verejne povedať pravdu!omyl
Staci, aby tito romovia boli vedeni ako intaktny...t.j. ako normalny, Nemaju ziadny mentalny postih, tak preco by mali platiti ucitela viac? Za to ez dieta je z osady? Nedajte sa vysmiat. Ja som si nic take na vyplate nevsimla. Ucim tie iste deti, z tej istej osady, z tych istych rodin. Ich starsi surodenci boli presetreni mali MR , ich mladsi surodenci , bud su v hranicnom pasme (teda su vzdelavatelny v beznej triede), alebo rodicia nesuhlasia s diagnostikou . Mam ich tam o par kusov viac, teda viac výchovnych problemov, viac prace ako triedneho, ale kazdy mesiac mam o 52 euro menejje to nerozum
a politika. Jednoducho sa to nedá, z hovna ti nikto poriadny bič neupletie ani keď mu zaplatíš 2000 eur na mesiac. Keď máš pred sebou 8 budúcich vysokoškolákov, 5 robotníkov, 3 budúcich kriminálnikov tak v tej triede nenaučíš poriadne nikoho nič. Prečo sú vlastne tie štatistiky zamerané na to, že ako sa zhoršia výsledky deťom v čisto romskych triedach? Prečo sa nerobia štatistiky ako klesá úroveň vedomostí nadaných a normálnych detí, ktoré sa chcú učiť a chcú sa učiť dobre a byť úspešné, ale týmito politizujúcimi integračnými nariadeniami im v tom bránime?To ti ja veru nepoviem,
ale niekedy mám dojem, že to berú tak, že to sú IBA deti rasistickej majority, ktorá sa bude dožadovať niečoho, čo aj EÚ odsudzuje! To, že sa už všeobecne priznáva, že "všeobjímajúca pseudohumanistická a nezmyselná multikulturálna politika" v EÚ už pomaly ale iste končí, pretože väčšina obyvateľov s ňou už nesúhlasí, to je týmto multikulti úradníkom, ktorí rozhodujú o eurofondoch na podobné nereálne projekty, nieže jedno, ale ide to proti ich záujmom. Podobne ako naše štátom a eurofondami dotované mimovládky, dostávajú niekoľkotisícové platy v teplých EÚ kanceláriách iba dovtedy, dokiaľ sa im podarí tieto problémy živiť. Potom by prišli o miesta, takže nemajú záujem. Nadané deti zo Slovenska majú v paži a v podstate aj vzdelanie asociálov by im bolo tri, keby sa nezačali húfne sťahovať do záp. štátov EÚ a nerobili tam neplechu (vo Švajčiarsku zistili po hromadných nájazdoch Rómov z vých. Európy nárast kriminality v daných oblastiach až o 45%!).Zase sme pri tom
v nasich zemepisnych sirkach by som nedal bianco nikomu ani cent. Najprv nech dokaze ze vie s problemom pohnut - nie vypisovanim XY bodovych programov, analyz a dokumentov, ale na zaklade realnych vysledkov. Po ciastkovych vysledkoch postupne uvolnovat prostriedky. Dopredu nikomu ani cent. 'Vyzieracov' je totiz 90%Toto riešenie
vyplýva z Ficovho komunistického ideologického fundamentu. Nie je ochotný priznať si, že treba najskôr nejaký projekt vyskúšať na menšej vzorke tejto komunity - a keď sa osvedčí až potom ho spustiť naplno. Toto on neuznáva - keď to raz schválil a uznal za správne, už niet odvolania. ON je najmúdrejší a najrozhľadenejší a keď sa čosi pokaká, tak to bude vina tých druhých, ktorí sabotovali jediné správne plány strany a Vodcu. Jednoducho podľa starého komunistického hesla:"Za masovosť - za rekordy!" Ešte keby sa to tak dalo zhodiť na opozíciu, tak by to už bolo super - zasa by sme mali ďalšie dôkazy o pravici ako o triednom nepriateľovi! Veľmi by som sa pravici čudovala, keby za tejto situácie - a najmä po zverejnení toho programu, ktorý je síce pekný, ale totálne nerealistický (možno keby sme mali čas 25 - 50 rokov...) - sa do tejto problematiky miešali. Jediné, čo dosiahnu bude obviňovanie z chýb, ktoré bude robiť Pollák a štátostrana. Mali by sa skôr riadiť heslom - keď ste si to navarili, tak si to aj zjedzte - a nie sa ponúkať ako možní spoluautori, spoluvykonávatelia a tým aj hlavní vinníci!takéto školstvo sme už mali
za prvej republiky. Najprv učiteľ napísal na tabuľu tri písmená, ktoré mali prváci prepisovať na tabuľky. Potom nakreslil 3 množiny - stromy pre druhákov. Potom tretiakom prečítal Sládkoviča. Asi to nebola správna cesta. Keď raz nevie piatak poriadne čítať a polovicu času pozerá von oknom, ťažko sa bude dať toto sklbiť s vysvetlením pytagorovej vety pre inteligentného spolusediaceho... To už nie je len o schopnostiach učiteľa, ale skrátka z 30 min na novú látku ostane 15... (osobná skúsenosť).Takýchto škôl už skutočne nie je veľa
iba zopár a samozrejme, že musia myť dopad na kvalitu vyučovania. Problém je v tom, že ak sú aj v tomto type triedy normálne deti, tak sa dá ten trojstupňový proces zvládnuť. Ale ak tam bude skupina neprispôsobivých, hyperaktívnych a nezvládnuteľných detí, tak tým je nutné venovať sa nepretržite CELÚ hodinu. Nie je možné zadať im nejakú úlohu a potom sa venovať iným deťom, takže ani tento model, ktorý kedysi fungoval na väčšine dedinskýh škôl a vychoval tisíce detí, by v tomto prípade totálne zlyhal.čo to tu mumláte?
v predch príspevku píšeš, že s amajú učitelia venovať žiakom podľa ich schopností. Ked je však rozdiel v schopnostiach a vedomostiach príliš veľký, trpia tým všetci. Obkecávať to môžeš ako chceš, ja skrátka nechcem, aby moje deti chodili do školy, kde sabude učitelka venovať väčšinu času vysvetlovaním látky cigánčatu, čo o to aj tak nemá záujem.Povedala som snáď niečo nié?
Najskôr si to ešte raz prečítaj a potom frfli! Typický ufrfľaný chlap! :DDV tejto súvislosti
som čítala zaujímavý článok od autora Bohuslava Svatoša , zverejnený na webovej stránke eurabia 14.9 2012, spracovaný podľa jednej zahraničnej štúdie, ktorá dospela ku podobným záverom.ved prosim
navrhujem nech tam daju deti mudri politici, extremisti z mimovladok a nech idu prikladom. Lahko sa hovori 'malo by sa' a potom poslat svoje decko do sukromnej skolyMaxim Gorkij
myslím, že tebou uvedené je aj väčšinovým názorom, nech si mimovládky tárajú svoje, vôbec nejde o rasizmus, ani iný zmus. Čo píšeš, podporuje aj moja praktická skúsenosť: rodičia spomínali, že dakedy mali v triedach sem tam zopár cigáňov a nikdy nebol problém (samozrejme, že bez detských nešvárov to nebolo). V súčasnej dobe je situácia zmenená, vzhľadom na premnoženie sa musí zmeniť aj prístup k nim. Doba dozrela na pragmatické riešenia, dosť bolo teoretizovania sociológov.