SME

Diskusia k článku: Kredity budú učitelia získavať už len cez vysoké školy a štát

Podľa Smeru mnohí poskytovatelia vzdelávania vydávali osvedčenia bez skúšok, poslanci preto zmenili zákon.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
7 príspevkov

  • Krpeľský

    presne...

    za dva roky sa suplovalo, neučilo a dnes to nie je na nič, takže o čo išlo tenjo vláde, o nič, xixixi a dajte ešte tzen o kreditoch, aj to bude nič, ale UČITEĽKY sa tešia, no čo už nie to občania, ale KRAVY !
    • Neznama Politicka

      Pestovanie korupcie

      Učitelia nie sú hodnotení podľa schopností učiť a žiakov naučiť, ale podľa príležitosti ku kreditnému vzdelávaniu,ktorú mu umožní doporučenie od šéfov.Mienku a rozhodnutie šéfov silne ovplyvňujú osobné vzťahy k pedagógom a podľa tých je učiteľ schopný alebo neschopný zúčastniť sa bezplatného kreditného vzdelávania.Učitelia v pracovnom pomere na dobu 1 roka poväčšine túto šancu nemali -rovnako ako tí,čo museli po dlhé roky vyčkávať,kým príde na nich rad,lebo učia v okrajových oblastiach republiky. O čo tu vlastne išlo? O to, aby sa zvýšila úroveň vedomostí a spôsobilosti učiteľov k tomu,aby ich mohli prenášať na žiakov? Alebo o diskrimináciu učiteľov a vytvorenie podmienok pre korupciu, keďže : - učitelia,ktorým nebolo doporučené, resp.reálne umožnené kredit.vzdelávanie, na ktoré sa povinne museli prihlasovať, sa museli po celé roky podieľať na bezplatnom suplovaní vyučovacích hodín za preferovaných a riaditeľmi škôl uprednostňovaných učiteľov. Účastníci kreditného vzdelávania však takmer vždy mali a majú za suplovanie zaplatené,aj keď nejde o odborné suplovanie a tak popri záväzkoch 22 hodín získavajú týždenne 5-6 hodín nadčasov a k tomu 5-6 platených suplovačiek. Tí, čo za nich plnia úlohy počas ich účasti na honbe za kreditmi,zostávajú na celkovom prac.úväzku 22-23.hodín. - Keby sa bol skutočne sledoval cieľ - zvýšiť vzdelanostnú úroveň dôsledne zamestnávaných a dôsledne profesionálne pripravených učiteľov a nielen ich kariérny rast podľa úsudku riaditeľov škôl - potom by boli postačili koordinované etapy kreditného vzdelávania postupne na každej škole za účasti všetkých učiteľov.Bez výnimiek! Výsledok? Učitelia sa vzdelávajú a žiaci sú čoraz sprostejší!
      • janomacek
        Prémium
        Blog
        Poopravím. Učiteľky sa nevzdelávajú, oni zbierajú kredity. A nečudujte sa, že zbierajú. Pri mizérii učiteľských platov je to jedna z mála možností zvýšiť si plat o 6 až 12 %. Mám kolegyne, ktoré majú aspoň sto kreditov a bohužiaľ vidím progres v ich učení len u tak 5 % z nich. Kredity kvalitu školstva nezvýšia. Slúžia len na čerpanie eurofondov. Kvalitu školstva zvýši len dlhodobé, poctivé a dôsledné vyberanie najlepších uchádzačov o štúdium učiteľstva (zaviesť kvóty, prísne kontrolovať PdF fakulty) a následne garantovať slušný plat (Fínsko, Singapúr, Šanghaj). Jedno ani druhé tu nebude a úroveň školstva sa nezvýši. Slovenskí politici nechcú mať vzdelané a sebavedomé obyvateľstvo.
  • Horov
    Aby kredity učitelia mohli získavať cez vysoké školy a štát, to by najskôr museli mať kredit vysoké školy a štát! lebo tam, kde nič nie je, tak ani čert neberie!!! Na Slovensku je 38 vysokých škôl, 28 tisíc mladých, nadaných ľudí študuje v ČR, a každým rokom za znižuje počet uchádzačov o vysokoškolské štúdium na Slovensku! Rektor nemenovanej univerzity: Najlepší biznis sa robí v školstve a zdravotníctve!!!
  • arrhidaios

    kredity

    zlatá baňa pre poskytovateľov vzdelávania, kreditný systém nebol zavedený s cieľom zvýšiť úroveň vzdelania pedagógov (vzdelávania žiakov), ale odložiť zvyšovanie platov – resp. zalepiť oči pedagógom možnosťou rastu platu cez kredity – čo znamená, že nedostanú vyšší plat všetci, ale len tí, ktorí získajú kredity a nie hneď, ale až po ich získaní, zároveň sa stali kredity podmienkou na absolvovanie kvalifikačnej skúšky – ich nedostatok znamená nemožnosť túto skúšku absolvovať = ďalší odklad rastu mzdy, celý tento systém je len súčasťou mizérie, kde vysokoškolsky vzdelaný učiteľ zarába cca. 45% priemeru mzdy vysokoškoláka, v kombinácii s predpotopným vybavením škôl, byrokraciou a nekoncepčným archaickým myslením to znamená pre väčšinu žiakov nutnosť samovzdelávania, alebo smer úrad práce, v lepšom prípade hypermarket alebo káblikáreň

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 199
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 204
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 008
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 047
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 734
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 139
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 759
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 542