Podľa Smeru mnohí poskytovatelia vzdelávania vydávali osvedčenia bez skúšok, poslanci preto zmenili zákon.
presne...
za dva roky sa suplovalo, neučilo a dnes to nie je na nič, takže o čo išlo tenjo vláde, o nič, xixixi a dajte ešte tzen o kreditoch, aj to bude nič, ale UČITEĽKY sa tešia, no čo už nie to občania, ale KRAVY !Pestovanie korupcie
Učitelia nie sú hodnotení podľa schopností učiť a žiakov naučiť, ale podľa príležitosti ku kreditnému vzdelávaniu,ktorú mu umožní doporučenie od šéfov.Mienku a rozhodnutie šéfov silne ovplyvňujú osobné vzťahy k pedagógom a podľa tých je učiteľ schopný alebo neschopný zúčastniť sa bezplatného kreditného vzdelávania.Učitelia v pracovnom pomere na dobu 1 roka poväčšine túto šancu nemali -rovnako ako tí,čo museli po dlhé roky vyčkávať,kým príde na nich rad,lebo učia v okrajových oblastiach republiky. O čo tu vlastne išlo? O to, aby sa zvýšila úroveň vedomostí a spôsobilosti učiteľov k tomu,aby ich mohli prenášať na žiakov? Alebo o diskrimináciu učiteľov a vytvorenie podmienok pre korupciu, keďže : - učitelia,ktorým nebolo doporučené, resp.reálne umožnené kredit.vzdelávanie, na ktoré sa povinne museli prihlasovať, sa museli po celé roky podieľať na bezplatnom suplovaní vyučovacích hodín za preferovaných a riaditeľmi škôl uprednostňovaných učiteľov. Účastníci kreditného vzdelávania však takmer vždy mali a majú za suplovanie zaplatené,aj keď nejde o odborné suplovanie a tak popri záväzkoch 22 hodín získavajú týždenne 5-6 hodín nadčasov a k tomu 5-6 platených suplovačiek. Tí, čo za nich plnia úlohy počas ich účasti na honbe za kreditmi,zostávajú na celkovom prac.úväzku 22-23.hodín. - Keby sa bol skutočne sledoval cieľ - zvýšiť vzdelanostnú úroveň dôsledne zamestnávaných a dôsledne profesionálne pripravených učiteľov a nielen ich kariérny rast podľa úsudku riaditeľov škôl - potom by boli postačili koordinované etapy kreditného vzdelávania postupne na každej škole za účasti všetkých učiteľov.Bez výnimiek! Výsledok? Učitelia sa vzdelávajú a žiaci sú čoraz sprostejší!potom už žiadna korupcia nebude!!!
učitelia budú podplácať už len štátne orgány, HHH!kredity
zlatá baňa pre poskytovateľov vzdelávania, kreditný systém nebol zavedený s cieľom zvýšiť úroveň vzdelania pedagógov (vzdelávania žiakov), ale odložiť zvyšovanie platov – resp. zalepiť oči pedagógom možnosťou rastu platu cez kredity – čo znamená, že nedostanú vyšší plat všetci, ale len tí, ktorí získajú kredity a nie hneď, ale až po ich získaní, zároveň sa stali kredity podmienkou na absolvovanie kvalifikačnej skúšky – ich nedostatok znamená nemožnosť túto skúšku absolvovať = ďalší odklad rastu mzdy, celý tento systém je len súčasťou mizérie, kde vysokoškolsky vzdelaný učiteľ zarába cca. 45% priemeru mzdy vysokoškoláka, v kombinácii s predpotopným vybavením škôl, byrokraciou a nekoncepčným archaickým myslením to znamená pre väčšinu žiakov nutnosť samovzdelávania, alebo smer úrad práce, v lepšom prípade hypermarket alebo káblikáreň