Ministerstvo školstva a učitelia riešia posunutie termínu Testovania 9. Zrejme k nemu dôjde na budúci rok.
A ja som si myslel ,ze rok 2006 bol najh
A ja som si myslel ,ze rok 2006 bol najhorsi mozny myslil som sa clanok >"Na stredných školách je dvojnásobný počet miest než deviatakov. Oni vedia, že sa na tie školy dostanú," >povedala v stredu Petáková pre TASR. v roku 2009 som psial tabulku {Count of students and offered student seats for next academic year in grades as of 2006.. 1st grade of primary school & 53,000 9th (final) grade of primary school & 65,000 1st grade of secondary school(offered seats) & 93,000 4th (final)grade of secondary school & 64,000 1st grade of Bachelor level (offered seats) & 69,000 prvaci v 2006 su teraz osmaci... aj kedby koncili oni , tak je to stale 93/53=1,75 nie 2, ako pise pani Petrikova.. Museli teda pribudnut v systeme miesta na Strednych skolach...Fantasticka postupnost v Kocurkove
Bloger po XX rokoch napise clanok, novinari ho okopcia a ministerstvo sa zamysli. Nemali ucitelia uz davno apelovat na dany stav? Mozno aj nieco povedali, ale asi ich nikto nepocuva.nie su realne prepocty
Kedysi sa rusil skolky, prepustali ucitelia, lebo neboli deti, dnes su deti a nie su skolky, V CR uz chybaju aj skoly, lebo ich rusili pri nedostatku ziakov, prepustili sa uctelia a novych nejde nabrat, lebo uz maju lepsie platene miesta inde... Dnes nikto nevie odhadnut, ak ma byt rezerva kapacity, aby zvladala budci narst. Jedine, co vieme, ze je prilis velka... VS sa sami reguluju, doslo k poklesu prijimanych studentov 26.12.2013 20:00, aktualizované: 27.12.2013 08:00 V porovnaní s rokom 2011 je ich tento rok menej asi o 21-tisíc. Najvýraznejší prepad je u externistov, ktorí si za štúdium platia. Vysoké školy podľa Vozára pristúpia k istej racionalizácii. „Dá sa očakávať, že študijné programy, o ktoré nie je dostatočný záujem, pôjdu postupne do útlmu,“ hovorí. Pri poklese počtu externistov možno podľa neho predpokladať postupné zatváranie detašovaných pracovísk Dnes na vysokých školách študuje okolo 182-tisíc ľudí. http://spravy.pravda.sk/domace... Na Slovensku študuje denne aj diaľkovo asi 200-tisíc vysokoškolákov. 10.5.2012 https://sweb.mtf.stuba.sk/moni... rozdiel= neprijati „Máme aj niekoľko stoviek škôl, ktoré majú do päťdesiat, či do 150 žiakov. Od roku 2006 klesol počet žiakov o 16 percent, ale počet učiteľov len o 7,7 percenta,“ povedal Kažimír v RTVS. http://www.sme.sk/c/6615762/uc... Obciam chýbajú škôlky Štefan Rimaj | 18.04.2011 13:00 Starostovia niektorých obcí na juhu stredného Slovenska majú na dnešné časy nezvyčajný problém - priveľa malých detí. Dediny pre ne totiž nemajú škôlky a ani peniaze na ich zriadenie alebo rozšírenie. http://spravy.pravda.sk/region... 22. február 2013Zdroj: noviny.sk BRATISLAVA - Rodičia majú problém dostať deti do materských škôl. Deti, ktoré sa do štátnej škôlky nedostanú sa počítajú na stovky. Rodičia sú zúfalí nielen z nedostatku miest ale aj z kritérií, ktoré si škôlky pre prijatie dieťaťa určujú. Veľa detí, málo materských škôl "Neuspokojených detí , ktoré sme nemohli prijať z kapacitných dôvodov je 65," tvrdí starosta obce Dunajská Lužná Štefan Jurčík. Situácia priamo v meste je ešte horšia. Len v mestskej časti Bratislava-Ružinov nie je miesto v materských školách až pre 250 detí. http://udalosti.noviny.sk/z-do... 18.10.2009 16:00 Tábor - Čekanická základní škola se obává, že bude muset odmítat místní děti. http://taborsky.denik.cz/zprav... Po Říčanech odmítne prvňáky i Kostelec nad Černými lesy 4. února 2014 8:20 PRAHA-VÝCHOD Jižní cíp Prahy-východ se pomalu dostává do svízelné situace. Za rok totiž možná nebudou místa pro nové prvňáky. Nejhůře na tom budou malé obce za humny větších měst, třeba v okolí Říčanska či Kostelecka. http://stredocesky-kraj.5plus2... Informace pro rodiče nepřijatých žáků Datum: 27.01 Autor příspěvku: Martin Ševčík Budoucí první třídy Vážení rodiče budoucích prvňáčků, které jsme z kapacitních důvodů nemohli přijmout, věřte nám, že máme za sebou jeden z nejnepříjemnějších úkolů, se kterým jsme se museli vypořádat. Velmi nás mrzí, že jsme nemohli vyhovět všem žádostem o přijetí, ale limitující je pro nás nedosa preco by sa mali ?
....ved do ZS skoly sa tak dlho (od 4-5 rocniku) chodi iba kvoli upevneni vychovy poslusneho ovcana, nie na ziskavanie vedomosti... ...splnili co treba, tak sa mozu flakat... politici nemaju ziaden "monitor" tak sa flakaju stale..a co tak
napriklad motivovat a pripravovat ziakov na majove prijimacky? Clanok je cisty blud.hehe
uz si naspat v pijanku? ))takze ta dostal
nejaky ***** ))))ja som sa zasek vykaslal terazky na piano a dal som sa napijano )),akorat,ze nemam tolko prispevkov,ale citat mozem vsetky blbosti a aspon ich menej pisem ))) 2/2Monitor nie je povinný
Najlepšie je, že "Monitor" podľa súčasných pravidiel zrejme nie je povinný. Ak žiak nepríde na riadny termín a potom ani na opravný termín, čo sa stane? Neumožnia mu ďalej študovať? Vylúčia ho zo Zemegule? Bude mať menej bodov na prijímačkách - aj tak ho zoberú na väčšinu škôl.Nezmysel.
Prečítaj si školské zákony a najmä tie paragrafy, v ktorých sa píše, čo všetko si žiak a jeho rodič môžu dovoliť. Napríklad aj takmer nechodiť do školy. Úplne beztrestne. Do našej firmy chodili pred pár rokmi žiaci strednej školy na prax. Tak to bol skutočne silný zážitok vidieť a zažiť ten úpadok školstva. Ja ako predstaviteľ firmy som bol na nich prikrátky. A to boli sa mali u nás pripravovať na praktických život na naše náklady. NIKDY VIAC!!! Kým sa radikálne nesprísnia školské zákony, kým sa nebude od žiakov a ich rodičov vyžadovať z tvrdá disciplína a dochádzka do školy, dovtedy sa úrove§ školstva nemúže zvýšiť. Ak má v škole vždy pravdu žiak a jeho rodič, a to ešte zákonmi zaručenú, tak sa v školstve nič nezmení. Učilia sú iba psokokovia žiakov a ich rodičov. A presne takýto prístup mali žiaci aj voči mne ako predataviteľovi firmy, ktorá im umožnili praxovať v reálnom firemnom prostredí. ŽIACI a ih rodičia nám CHCELI v našej firme DIKTOVAŤ PRAVIDLÁ hry, mali problém rešpektovať príkazy nadriadeného a dodžiavať pracovnú disciplínu, nedodržiavali prestávky, ničili náš firemný majetok, úplne bezdôvodne naprišli na prax, mnohí v piatok nechodili na prax vôbec....Ubezpečujem ťa , že situácia je desivá
Ubezpečujem Ta , že situácia je desivejšia ako si vieš predstaviť po monitore deti rezignujú, aj ked ani predtým sa nejak netrhli. dosť zavisí aký máš vyber žiakov , ked máš málo podnetne alebo romske prostredie tak takito deviataci su schopni urážať a dokonca aj fyzicky napadnuť učitela. Nezvyknutý človek by tam nevydržal ani týžden , mnohí učitelia su z celej situácie uplne psychicky na dne , zreli na psychiatriu, stav , že Ťa už nič nebavi, si prázdny ,už Ťa nič neteší o nič nemáš zaujem .....Život pre Teba stráca zmysel:Peknych pár rokov som učila videla som hrozne veci , hádzanie pomarančových šup, papierov, flašiek do učitelov , ležanie na zem,i na lavici, nahánanie sa po triede, zlomyselnosti a zakernosti od žiakov na zš, v tomto smere boli na zakladných školách najobávanejší relaxujuci deviataci. Príčin je vela , feminizácia školstva, prava deti su nadradené nad prava učitela,nedostatok nastrojov na udržanie discipliny, všeobecný upadok moralky, nezaujem o vzdelanie a mnohe dalšieRiaditelia zametaju problemy pod koberec
Ver mi , že situácia je zlá hlavne na 2 stupni a u deviatakov po monitore obzvlášť, neviem či by neanonymný prieskum niečo riešil, ked má škola veľa problémových de tí tak sa snaží problém ututlávať, lebo dnes je boj o žiaka a dobrému menu školy by to nepridalo a tak často fyzické a slovné ataky deti na učitela prechádzaju potrestané len napomínaním alebo pokarhaním ,maximálne zníženou známkou , na verejnosť sa možno dostáva 5 % utokov.Sám učiteľ radšej situaciu často neohlási a ututlá, aby nebol označený za neschopného, v situácii ked riaditel školy rozpráva na poradách, že má desiatky uchádzačov na každé pracovné miesto, v niektorých regionoch je prebytok učitelov, školy sa rušia. Učitelia sú bezmocní a znechutení...Situácia je o trochu lepšia v cirkevných školách ,tam problémy s disciplínou, nie su také vypuklé, je trochu aj lepšie zloženie detí a vidieckych školách daleko od centier, samozrejme za podmienky, že tam nie je početná romska komunita. Ja už v školstve nie som, ale od byvalých kolegýň mám signály, že sa to nezlepšuje, práve naopak, vraj mám byť rada, že som odtial odišla.m ožno absolutne neanonymny pieskum ,aby sa učitelia nebali povedať pravdu, ale hlavne zaviesť systemove riešenie problemu a nástroje na riešenia, nielen reči o pedagogickom majstrovstve učitela......a čo keby mali deviataci dva monitory
prvý - v doterajšom termíne a druhý - týždeň pred koncom školského roka z nového učiva.Samozrejme, ze ked je rozhodujuca skuska
v marci posledneho rocnika, tak do juna sa nikto z nich nepretrhne. To musel byt mentalne retardovany uradnik, co urobil takyto harmonogram skusok.no jasné
že to treba posunúť, na tom je všeobecná zhoda - ale posunúť, ne-presunúť na SŠ, Monitor 9 by mal zavŕšiť štúdium na ZŠ, nech si pekne SŠ robia svoju prácu s prijímačkami a neuzurpujú si jediný kontrolný a motivačný prostriedok, ktorý svedčí o dosiahnutom vzdelaní na ZŠAbsolutný suhlas
Aj ja si myslím, že monitor by ako dôležitý motivačný a kontrolný nástroj mal ostať na zakladnej škole,ale načasovaný by mal byť na mesiac máj......