Súčasní školáci sú nesamostatní a egoistickí, upozorňuje na začiatku školského roka psychologička Eva Gajdošová z Paneurópskej vysokej školy v Bratislave.
So svojou dcérou
som sa snažil vždy rozprávať, kedykoľvek sa to dalo, vždy mi povedala viac ako mame, a trvá to podnes. Aj keď už má 28 a má skvelú prácu, ktorá ju baví a napĺňa. Vždy sa radi stretneme a porozpráva mi o svojich trabloch v práci, v osobnom živote a ja sa snažím jej poradiť a ona to berie. A máme kopu spoločných záujmov, ako je napr. film a literatúra, o ktorých sa môžeme baviť deň a noc. Je to skvelý pocit, nájsť sa s dieťaťom na jednej vlne. Doprial by so to aj dnešným rodičom, aby viedli deti k podobnému vzťahu :o)GRATULUJEM!!!
ja som na tom podobne... moji synova (26 a 24) sú fajn chalani...ale komunikujú radi aj s mamkou aj so mnou...ja mám 50... spoločné záujmy sú super...je to živná pôda na spoločné debaty a aktivity...rozvíja to vzťah vo všetkých jeho podobách... u nás je spoločný záujem hudba...jazz...soul...FUNK...na tom fičíme a tešíme a bavíme sa...:o)))... PS1: neznášam, keď staršia generácia šomre na tých mladých, akí sú zlí a nevychovaní...pretože...je to v PRVOM rade vizitka tej staršej generácie...nie tých mladých... PS2: a ešte ma vytáča, keď rodičia za správanie svojich detí obviňujú IBA školu...to je brutálny hnus...chudák učiteľ sa môže aj "rozkrájať!, ak dieťa v rodine nedostalo elementárne základy vo vnímaní slušnosti a hodnôt vôbec... pekný deň...:o)))...Deti majú problémy, pretože vyrastajú
bez otcov http://www.otcovia.sk/zapisy-d...Ja mám taký dojem,
že ak by tie dve psychologičky pracovali v Nórsku a s deťmi,tak by asi prišli aj o diplom. Ale - nedovolím si tvrdiť,že Nórska výchova detí je "optimum". Možno by to chcelo detailnejšie porovnanie ..........Zastaralé?
Pozrime sa, kam doviedla tzv. moderná liberálna psychológia v Európe mládež na školách. Rodičia ani učitelia si nevedia rady s deckami a nemajú na ne žiadne páky. Tie si robia, čo chcú a len to, čo ich baví. Nie, škola nemá byť len krúžok zážitkov. Škola má pripraviť deti na to, že budú v živote robiť aj to, čo ich nebaví.Ak by si nechal na deti
čo majú robiť v škole, tak sa nič nenaučia. Tak ako písali iní, škola nie je miesto na zábavu. Žiaľ, problém je v tom, že je základná škola povinná a všetci ju viac-menej musia absolvovať, či už vyjdú z deviatky alebo zo šestky. Navyše každá škola je platená od počtu žiakov a preto žiaden riaditeľ nebude zbytočne pripravovať svoju školu o peniaze vylučovaním pre neprospech, zlé správanie, atď. A to je začarovaný kruh. Štát uzavrel učiteľov, ale v podstate aj žiakov do kruhu z ktorého sa nikomu nechce vystúpiť. Učitelia chránia seba a žiaci (ich rodičia) chcú mať školu čo najskôr z krku. Nič ich nemotivuje učiť sa. Nás ešte viedli v škole niektoré učiteľky zo "starej školy", ktoré boli prísne a nekompromisné, ale pritom mravne na výške a odborne dobré. Ako žiaci sme sa ich (v dobrom zmysle!) báli. Spätne si uvedomujem že to boli tie najlepšie učiteľky a vychovávateľky. Dnes si však učiteľka nemôže dovoliť byť takou, najmä na štátnej škole. Ja nevidím budúcnosť školstva v dobrom svetle, pokiaľ ľavicový liberalizmus nezmizne na smetisku dejín (a to tak skoro nebude).Toto je typický
"vedecký" prístup k výchove. V tejto súvislosti ma napadol jeden starý vtip. Príde Móricko zo školy a v žiackej knižke má poznámku - Váš syn nebol pripravený na vyučovanie. Otec ju podpíše a do ďalšieho riadku napíše - Váš žiak odmietol večeru. A o tom to celé je.Ludia
by mali pochopit, ze demokracia nie je o pravach ale o zodpovednosti. A ta nam chyba. Malo zodpovednosti=slaba demokracia.Demokracie je
O právach A zodpovednosti. Alebo naopak ale určite neoddeliteľne.Nesuhlasim
Nesúhlasím, ze by nesamostatnost a egoizmus mal byt všeobecný trend, skôr sa mi zdá, ze je to okrajové. Pozorujem neskutočne množstvo samostatných deti okolo seba až sa niekedy so známymi čudujeme, ze ako sme boli "inde" v ich veku a myslím tým radové nižšie. Priznávam, ze to môže byt subjektívne vnímanie a pozorujem maly vzorku:)Deti a ich sloboda je dosledok lenivosti
Rodicov. Rodicia su lenivi mat deti pred 35. Neskor su neschopni vychovavat. Chodte sa pozriet na rodicko 12 rocneho dietata sami dedkovia cez 50 z ktorych srsi neschopnost Mali by to byt start otcovia s vnucatami.Sa mylis
1) 25 nie je pubertiak puberta je niekde okolo 12-15. ked deti maju deti sa hovori o 16-18 2) Ak mas pocit ze 20-25 nic nevie tak si odtrhnuty od reality 3) 40tnik sa uz s tazkostami vie vyrovnat (jedine ak to je dalsie dieta) so zmenou svojho zivotneho stylu prichodom potomka, fyzicky nevladze aj ked je sportovec a mysli si ze aky je cool. Vidim to vsade okolo seba 4) Clovek vo veku dedka je absolutne odtrhnuty od deckeho chapania a sposobou sprava sa k detom ako dedko. 5) Dedko vie jedine narozdiel od 25 rocneho - dat viac materialneho - a z toho potom vyrastaju tie rozmaznane egoisticke kreatury - nemam na teba cas (rozumej nevladzem) ale chod do obchodu a kup si niecobod 5
myslím, že zovšeobecňuješ - ba práve naopak, fyzicky, možno už ťažšie drží krok s deťmi, ale viac rozumie osobnosti dieťaťa. To záleží od nastavenia každého rodiča.A kde by sa to naucil ?
Preco by mal viac rozumiet?Za posledny rok sa u mna vystriedalo
6 cca 22 rocnych zamestnancov. 2 ja nepouzitelny sa vratili na Vysku 1 tak vseliak 2 ja su fakt dobri makaju na sebe stihaju VS aj robotu trochu su v strese skolu davaju na same Acka 1 sa vykaslal na denne chodi na dialkove stiha robotu na 100% a v marci bude mat dieta - zo vsetkych je najviac v pohode. Skolu dava na Acka Musim podotknut ze vsetci su skor zo strednej az socialnejsej vrstvy. Nevidim tam ziadnych pubertiakov Dedko je ten kto ma vnuca aspon u nas . Vnuca je fajn mat niekedy po 50tke .Kto ma dieta po 50 je egoista.podľa seba súdim teba
Pani píše o tom, čo vidí ona. Namiesto deti zmeň slovo - Ja - a vieš o jej osobnej múdrosti...nie privela slobody ale nezmyselna napln
Skolstvo a metody vyucba sa zasekli niekde za Marie Terezie, Komesnkeho idealy ze by ucil mal nie nosit vedra (nalievat vedomosti), ale rozpalovat ohen (zaujmu) su ta tam. Doba sa vyvija a to co stacilo volakedy, slepa dispicplina, uz dnes stacit prestava. Ale skolstvo sa odmieta prisposobit a trva na starom. Kedze uz je trapne trvat na sedeni z rukami za chrtbom, ktore bolo bezne za sociku, nehovoriac o trstenici (este za mojich cias ucitelia grazlikov napr. nemali problem tresknut pravitkom ci ucitelka prstenom s kamenom po cele)...a prirodzenej autority niet, nakolko obsahovo ucivo je nazazivne, nutnost memorovat sa rozpada. K discipline sa neda vratit bez dokladnej obrody. Realny koncept od tych co by mali byt odbornikmi, ako napr. pani psychologicky chyba. Naco studovala VS ked len konstatuje to co vie kazdy. A nejake navrhy, vizie, nic. Len sa primkyna k tomu co volakedy fungovalo a smuti za discipninou (vonkajsou). Ked vsak nedokazeme deti zaujat, tym ze ich budeme vzdelavat primeranejsie dobe (mam 2 deti na ZS a vidim ake kvanta zbytocnosti sa ucia), nenastane u nich vnutorna motivacia a ta ked nie je, je koniec. Ta vonkajsia sa totiz po case rozptyli ako smrad.Diskutujúci je pán/i učiteľ?
Keď si dovolí napísať toľko nezmyslov? Naše školstvo bolo jedno z najlepších v Európe, vedelo sa podriadiť trhu práce, miest ktoré boli pre dané povolania nevyhnutné. Predstavte si, že po revolúcii, k nám chodili zo Škandinávie, krajín ako Dánsko, Nórsko, Fínsko aby si tento systém osvojili, zaujímavé že práve to Škandinávske je poslednou dobou tak vyzdvihované. Takže určite nezaspalo ako tvrdíte, za "Márie Terézie" Školstvo zničilo svojské "Slovenské nazeranie na to čo je liberálne a demokratické"... žiak môže učiteľovi skákať aj po hlave a nemôže s tým nič urobiť, lebo by to bolo proti právam jednotlivca, potláčanie osobnosti a kadejakých iných nezmyslov. Zaujímavé že to takto nefunguje ani v tých naj demokratickejších krajinách, určitá disciplína v triede musí existovať. Na to aby sa celá trieda rozptýlila stačí jeden žiak, chcel by som vidieť, ako by ste sa správali v triede, kde máte takých žiakov polovičku. Chcel by som Vás vidieť, akoby ste za takýchto podmienok chceli vysvetľovať učivo a ešte spôsobom aby to bolo zaujímavé...Že ste rodič je v poriadku,
ako asi väčšina, ktorá sa k tejto téme vyjadruje a záleží jej na nej. Tiež som rodič a zažil som so synom niečo podobné, kde psychológ neodporúčal normálnu školu a už vôbec nie v šiestich rokoch (narodil sa v auguste) nenechali sme sa presvedčiť a syn šiel do normálnej školy. Nemal síce "talent" na rôzne predmety, dokonca začal chodiť na osemročné gymnázium, kde sme postupom času zistili že je svojim spôsobom génius na hudbu, aby prestúpil na konzervatórium a venoval sa tomu, k čomu bol predurčený. Ja sa nebavím v akom stave je naše školstvo niekoľko rokov po revolúcii, ale aké bolo pred tým, kým ho postupne nezničili všetci ministri a ich "skvelé" reformy. A nie sú to žiadne romantické predstavy, v mojej rodine byť učiteľom je prirodzené niekoľko generácií, viem ako to fungovalo pred tým a ako teraz, naviac som to zažil sám na vlastnej koži. Na priemyslovke sme mali zástupcu, ktorý zároveň aj učil odborný predmet, výška 210 cm, dostať od neho zaucho, znamenalo letieť pol chodby, ale nikdy nikoho nenapadlo sa sťažovať, či to považovať za niečo neprijateľné, čo by poškodzovalo dôstojnosť alebo psychiku žiaka. Teraz? Na žiaka sa nesmie siahnuť, nemôže sa vylúčiť aj keby robil neviem čo, škola by prišla o financie, máme predsa normatív na žiaka, celé zle Dnes sa berú do školy a je jedno na akú, deti len preto, aby boli financie, vôbec sa nehľadí na to, či ten dotyčný na to má, potom to tak vyzerá s tými testami ktoré spomínate, mali sme vybudovaný systém, ku ktorému sa po 25 rokoch vraciame, "trošku" to tým hore trvalo, snáď sa črtá na lepšie časy.V jednej škole
velmi iniciatine precovničky vyvesili velky plagat Prava dietata ale ani za boha som nenašiel ake ma dieta povinnosti! Vie si niekto predstaviť dvadsať pat prvačikov v jednej triede?Je na nich jedna učitelka a jasne že medzi detmi su rôzne osobnosti,nevychovane, slušne.Rodičia travia s detmi menej času ako učitelia a maju jedno dve a su z nich nervoznitaka je doba.ale učitelka ktora ma hlavne učiť a nie zastupoAvať vychovu rodičov to zvladnuť musi! Za to ake su deti su zodpovedni rodičia ale objektivnosť u nich najdeš len zriedka.Psychológia je paveda
založená na cyklickom popieraní toho, čo tvrdila pred časom. Neriešiteľný problém psychológov je pochopiť samých seba.Viac podobných článkov!
Vďaka redakcii za tento článok. Je užitočný pre rodičov i pre učiteľov. Potvrdzuje skutočnosť, že prinajmenej posledný ročník materských škôl by mal byť povinný pre deti pred ich nástupom do školy, aby sa učili žiť v kolektíve, nepresadzovali na úkor niekoho len svoje sebecké záujmy, uvedomovali si, že v živote nemožno očakávať len príležitosti na hry, ale učili sa, že i plnenie nejakých povinností, nejakých záväzkov je zdroj radosti či spokojnosti tak pre nich ako i pre iných. Čudujem sa negatívnym stanoviskám niektorých diskutérov k obsahu článku a najmä tvrdeniam, že problémom nie sú deti, ale škola, kde sa "neskutočne nudia", sú "doslova mučené", "samý príkaz, zákaz". Ale, vážení rodičia, prečo sa škole hovorí " príprava na život"? Vari je život len hra, zábava, preto v jej programe musí byť len to, čo deti nevyhnutne musí "baviť"? A kde je príprava na povinnosti, na schopnosť preberať zodpovednosť v istej odbornej oblasti, na ústupky, na potlačenie sebectva, na uvedomenie si, že sa musím pripraviť na to, že život každého jednotlivca je súčasťou života iných?! Práve priveľa slobody, zhovievavosti, upúšťania od prísnosti voči deťom tak zo strany rodičov ako i učiteľov môže znamenať i nerozvíjanie užitočných schopností dieťaťa, ktorými sa môže v nejakej profesii presadiť. Ak ho nič k tomu nemotivuje, môže si robiť čo chce, môže sa predovšetkým baviť, baviť a baviť, schopnosti "zakrpatejú" a vytratia sa. Bohužiaľ, aj "celospoločenská klíma" u nás i zameranie najsledovanejších médií akoby presviedčali ľudí , že život má byť predovšetkým " jedna veľká párty". Naši žiaci sa budú prepadávať hlbšie a hlbšie v medzinárodných meraniach vedomostí, kým sa nevrátime k zásadám, ktoré preveril čas: " Ohýbaj ma, mamko, dokiaľ som ja Janko, neohneš ma, mamo, keď ja budem Jano." "Učenie - koreň horký, ale ovocie sladké."