SME

Diskusia k článku: Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
48 príspevkov

  • sagci salaklar2
    Celkom reálne opísané, lenže pani bývalá opatrovateľka ešte zabudlo spomenúť jednu dôležitú skutočnosť, ktorá robí prácu opatrovateľky v Rakúsku atraktívnejšou - rodinné prídavky. Mala dve deti a teda k platu opatrovateľky 150-200 euro násobené dvomi. A to je navyše polovica k jej mesačnej výplate. Poznám aj takú, čo má sedem detí a teda okolo 1000 euro k platu navyše. Je to síce tvrdo odrobený zárobok, ale na východe zarobiť 1200 euro v čistom nie je pre hocikoho možné.
    • carol_1

      opísala to celkom presne

      išla som do AT robiť ako 45 r.,lebo pre mňa nebola na SK práca a robila som tam 15 rokov do r.2014 a ano mnoho žien je tam kvôli prídavkom a bonusom ,ktoré dostávajú na deti vysoké sumy -môj prípad už s dospelými deťmi bol tých 50€ na deň,ale aj keď rodina prispievala niečo na cestovné(nie každá rodina bola ochotná) tak som po zaplatení odvodov do poisťovne chodila domov so 480-550€ a v stave,že som sa musela pár dní zotavovať a ano vďaka tomu som prežila,ale ten pobyt s umierajúcimi a prestarnutými si vybral daň na mojom zdraví a prišla som o všetkých známych,lebo som bola väčšinou mimo domu a žila som a žijem prázdny život v samote a nakoniec ,aby bola verejnosť v obraze dostávam dôchodok vo výške 12€ mesačne za jeden odpracovaný rok a keďže som tam bola legálne 7 a 1/2 roka tak je to 87 eur a to som platila odvody od 200 do 400€ mesačne a píšem to iba preto,aby boli v obraze tí,ktorí ba počuli ,lebo jedna pani povedala a pravda je taká,že ak som chcela ísť na dovolenku ,alebo si niečo kúpiť tak som hľadala ďaľšiu rodinu a ostávala som aj 6-8 týždňov a odkedy sme 2x vyleteli autom z cesty tak som chodila vlakom,lebo sa to ešte dalo
      • sagci salaklar2
        Mali ste veľmi nevýhodnú pracovnú zmluvu, mnohým opatrovateľkám prepláca buď celé odvody, alebo aspoň časť rodina. Cestovné teraz prepláca komplet celé takmer každá rodina.Ten malý dôchodok máte preto, lebo ste zrejme platili dlho len základné, nízke odvody a tých 400 euro mesačne zrejme krátku dobu. Napokon, v rakúsku je priemerný mesačný plat okolo 3000 euro a ak ste Vy zarábali v čistom okolo 700 euro za 14 dní, tak aj výška dôchodku je malá.
        • carol_1

          tak aby si bol(a)v obraze

          ešte raz som z prvých čo začali robiť legálne a mám v AT dodnes kolegyne,ktoré ešte robia a zmluvy sú takmer totožné s nevýhodami pre opatrovateľku a ak máš nad 45 r.tak si ťažko môžeš vyberať a na odvody prispievali rodiny 200€ a zbytok si platíme sami a celé cestovné preplácajú iba niektorí+vo výhode sú zdr.sestry a nakoniec 200€ odvody sa platia iba prvý rok a potom sa stále zvyšujú a platila som 400€ odvody takmer 4 roky a napokon ako uvádzaš mňa nezaujíma plat rakúšanov,ale jednoducho nás opatrovateľky soc.poisťovňa odrbala a ani jedna z nás nemá a ani nebude mať min. rak.dôchodok ,ktorý je už teraz nejakých 900€ neviem presne a každej dávajú takýto paušál od 11-po 13€ur za odpracovaný rok-tie ženy čo si myslia ako ty,že si budú v penzii žiť kráľovsky tie sa potom preberú do reality a 700€ bolo v hrubom ,lebo z toho sa doplácala doprava a časť odvodov. Dôležité je ,že na SK všetko vedia najmä tí čo tam nikdy nerobili -myslím opatrovateľstvo,lebo iné povolania sú tam platené oveľa vyššie,ale nás jednoducho oklamali.
    • cipko12

      ?

      asi srandujes. - opatrovatelky sa staraju vacsinou o starych ludi - pridavky na deti neberie opatrovatelka, ale RODICIA - ak ide opatrovatelka cez agenturu, tak cast platu jej zoberie agentura - ak je podobne ako moja expriatelka priamo, nie cez agenturu, musi mat potom v Rakusku zivnost + platit vsetky odvody
      • sagci salaklar2
        Nerozumieš tomu, opatrovateľlka, ktorá má školopovinné deti do veku 24 rokov má v Rakúsku nárok na prídavky. Tie sa vybavujú osobitne a je jedno, či tam pracuje na živnosť, alebo ako zamestnanec agentúry. Agentúra s tým nič nemá spoločné. Ak tvoje expriateľka má živnosť, tak si musí platiť odvody, ale mnohé rodiny preplácajú opatrovateĺkám buď celé odvody, alebo aspoň časť. Samozrejme, sú aj také, čo nepreplácajú nič, to už závisí od samotnej pracovnej zmluvy.
  • asdfg32
    Ad1: Este nie je vysetrovanie uzatvorene a vsetci robia z vodica dodavky vinnika. Neviem co ma toto znamenat ... momentalne je to 50/50 kto spravil chybu. Ad2: Povinnost dodrziavat 561/2009 ale neodborne povedane AETR do 3.5t a pre mikrobusy je len v nemecku. U nas ani v rakusku to nekontroluje nikto, nie je to povinnost vodicov. Ziadne tachografy, nic. Tak uz nech sa novinari prosim uvedomia a netlacia toto do kazdeho clanku za posledne 2-3 dni. Stacilo.
    • valmontx

      Presne tak ako píšeš

      mňa zaujala úvodná fotka v tomto článku: https://domov.sme.sk/c/2067219... kamión je mimo cesty v protismere a aj dodávka je niekde na druhej strane v protismere... ale na ceste je masívna stopa po brzdení v ľavom pruhu z pohľadu z kamionu - v pravom pruhu pri pohľade zo smeru jazdy dodávky - ak je to brzdná stopa dodávky - tak by to znamenalo, že v protismere bol kamión a dodávka brzdila a až po náraze ju odhodilo do protismeru... Samozrejme, že to nemusí byť brzdná stopa dodávky, ale ak je????
      • chylo
        Ked si lepsie pozries ten obrazok tak skor vyzera ze k zrazke doslo v jazdnom pruhu kamionu repsektive kusok za stredom cisla 1 a 2. Karoseria dodavky je skrizena tak ze dodavka bola v case zrazky sikmo smerom do pruhu kamionu. Tazko povedat.
        • valmontx
          1. 2. nie je miesto zrážky. Miesto zrážky je asi tam, kde leží na ceste kopa šrotu... či je dodávka skrížená alebo neskrížená je úplne jedno, lebo mohla po zrážke letieť rôznym smerom.. aj vodič dodávky mohol strhnúť volant do protismeru aby sa vyhol kamiónu ale to sú len špekulácie Polícia je podozrivo ticho ... takže vec vôbec nebude jednoznačná... ak by bola, tak by boli od polície už nejaké vyjadrenia.
          • chylo
            Podla mna to je miesto zrazky ...pozri si poskodeny asfalt. Pozri kde je odparkovany kamion . Si myslis ze by 20 tonovy kamion ta dodavka zastavila okamzite na mieste zrazky ? Pozri si aj obrazok v clanku ktory si postol tam ten kamion opusta cestu o dost skor ako su tie trosky. Tipoval by som ze miesto zrazky je este mozno aj skor ako su tie stopy na asfalte. Skrizenie dodavky urcite sposobil náraz tam nie je o com polemizovat a podla zalomenia sa da pomerne lahko si predstavit pod akym uhlom to asi bolo. Inak a odporujes si trosku . Ak je to v lavom pruhu z pohladu kamionu brzdna stopa dodavky ako pisies v prvom prispevku tak k zrazke v ziadnom pripade nemohlo prist tam kde tvrdis ale tam kde tvrdim ja . Skus si tu situaciu premietnut v halve. :) Inak tie dva tmave pruhy vobec nemusi byt brzdna draha. Skor to vyzera ako ropne latky z nehody po ktorych preslo auto a su nahromadene v stope. Ked tam prisli zachranne zlozky tak stali normalne na mieste nehody a nie tak ako vidno potom neskor cez den.
      • Dflektor
        Prémium

        Tiež som nad tým rozmýšlal

        Ale tie fotky sú málo na určenie príčiny nehody. Ideálnejšie by to bolo priamo na mieste. Nezabúdaj, že ak niekto brzdí, tak asi nespí. Mne sa inak raz stalo, že vodič oproti zaspával ale stihol sa ešte prebrať. Ja som sa už hotoval ho obísť cez protismer. Takisto som tiež raz bojoval s mikrospánkom, ale ako na potvoru zrovna na tom úseku diaľnice dlho nebolo žiadne odpočívadlo. A keď už konečne bolo, tak som cítil, že už som OK a dorazil do cieľa.
  • DelMonteCristo
    Prémium

    Su to naozaj tvrdo zarobene peniaze

    ale je potrebne si uvedomit, ze pri opatrovatelkach sa jedna v absolutnej vacsine pripadov o nekvalifikovane pracovne sily bez akychkolvek skusenosti, ktore zial maju na trhu prace na Slovensku hodnotu minimalnej mzdy. Ak chcu viac, musia ist pracovat do zahranicia a vykonavat pracu, ktoru domaci nechcu robit.
    • tuláčka v daždi
      Poznám vysokoškoláčky, ktoré to robili, pretože u nás si nezarobia na živobytie. Platy sa u nás bežne pohybujú okolo 500 eur aj pre kvalifikovaných ľudí, je to ako vreckové, nedá sa z toho dobre existovať.
      • DelMonteCristo
        Prémium

        Neviem ci pod pojmom kvalifikacia

        obaja chapeme to iste. To, ze niekto ma diplom z vysokej skoly neznamena, ze disponuje kvalifikaciou. Je to situacia ako keby sa absolvent pravnickej fakulty uchadzal o miesto na anesteziologickom oddeleni. Na tuto pracu jednoducho nema kvalifikaciu napriek svojmu vzdelaniu. Podobne to je s vysokoskolackami vykonavajucimi pracu opatrovateliek seniorov v Rakusku. Ak niekto skoci VS v odbore pre ktory nenajde uplatnenie, nazera sa na neho ako na nekvalifikovanu püracovnu silu napriek vzdelaniu.
    • janinho
      jedna vec je BA a okolie a druha vychod slovenska. moja mama robila 30 rokov uctovnicku a nakoniec skoncila v malej fabrike za pasom kde na 12hodinovkach nemali skoro ani pauzu na to aby sa mohli napit... a robit za 300-400 eur v cistom aby ti v 60tke od***alo chrbat kvoli hentakemu muklovaniu... to je fakt lepsie cestovat do Rakuska. ale ked si to niekto vyklada len s vyssim zarobkom ako je u nas, tak nech sa nad sebou zamysli. moja mama napr. 6 rokov po sebe nebola doma na Vianoce. cela rodina musi vela obetovat aby sa to dalo vydrzat, ak sa potom este dostane do zlej rodiny tak je to nieco priserne. ale to vsetko je vysledok "prace" vsetkych vlad od roku '93. Meciarove je skoda ratat, ale cely vychod je prakticky jedna velka hladova dolina. je tam par firiem, ktore zamestnavaju vela ludi ale uz si zvykli robit to agenturne a clovek nema absolutne ziadnu istotu. mladi este ako tak, ale clovek po 50tke ak pride o pracu tak nema na vyber. co sa tyka tejto nehody... tie sa stavaju. zaujimave ze 1 nehoda na ceste a zrazu sa vsetci zacnu zaujimat o nieco, co je faktom uz dlhe roky a doteraz to prehliadali.

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274