Univerzity do internátov lejú aj svoje peniaze.
Ja
si za svojimi názormi stojím a aj sa pod ne podpíšem. Narozdiel od Teba, zbabelého přizdisráča, ktorý je hustý len na anonymných internetových diskusiách.Fíha.
Ozrejmím Ti túto nepochopiteľný záhradu. Po skončení štúdia v roku 1995 som ostal bývať u vtedajšej priateľky, budúcej manželky, ešte dva roky s ňou na izbe, za 200,- sk na mesiac.no a nájdu sa aj extrémy
že prichádzajú v pondelok poobede a v utorok večer už fičia domov. Veľa sa zmenilo v našom VŠ štúdiu. A nie práve k lepšiemu :) A potom sa divíme, že tí, čo sa chcú učiť utekajú do zahraničia. Ale hlavne že pán premiér tvrdí, že naše školy sú porovnateľné s tými v zahraničí.krásny príklad, ako neznalosť
problematiky vedie k nesprávnym záverom. Je to tak preto, lebo študenti si (neviem, či na všetkých školách) "vybojovali", že prednášky sú nepovinné a hodne aj kvôli tomu, že im bola zverená zodpovednosť za tvorbu svojho rozvrhu (pretože pri väčšej flexibilite voľby predmetov je centrálne zostavenie rozvrhu, tak ako to bolo kedysi, prakticky neriešiteľná úloha). Nakoniec, ak by aj prednášky boli povinné, ktorá škola by študentov za neúčasť na nich postihovala? Plus - ďalšie organizačné problémy pri sledovaní účasti. Už tuším, že teraz sa tu vynorí milión odborníkov, ako v dnešnej IT dobe nie je problém realizovať prezenciu elektronickými prostriedkami. Môžeme aj toto rozobrať - ako kreatívni vedia byť naši študenti v podvádzaní. No a potom ešte môžeme podiskutovať o tom, že je lepšie mať na prednáške 20% študentov, ktorých to zaujíma, ako 100%, z ktorých 80% vyrušuje. Nebudete veriť, ale už len ťukanie do klávesnice môže vyrušovať.aha, ešte k
"akú hodnotu má štúdium, ktoré nezaberie takmer žiadny čas" - tiež si často kladiem túto otázku. NO ale asi nejakú hodnotu má, lebo "prax" týchto ľudí nielen akceptuje, ona ich k tomu rovno nabáda. Napr. tým, že nedostatok pracovnej sily na trhu práce rieši zamestnávaním študentov na polovičné, či dokonca plné úväzky. Možno aj z dôvodu šetrenia nákladov. TO vedie k tomu, že študenti nemajú čas študovať, lebo musia pracovať. A niekedy nemajú čas pracovať, lebo, vraj, musia študovať. Na otázku, načo chodia do školy, keď už pracujú, majú veľa divných odpovedí. Ja tvrdím, že tieto firmy a VŠ spoločne vychovávajú generácie odrbovakov, ktorí musia buď obabrať školu alebo robotu alebo oboje. Potom sa firmy divia, že študenti po skončení nevedia to, čo firmy čakajú, že vedieť budú.Efektivita
Ak je to tak, ako píšete, potom najefektívnejšie by bolo skrátiť štúdium na polovicu. Nech študenti skončia školu skôr a nech idú rovno pracovať. Výhodnejšie by to bolo pre všetkých: firmy by mali viac zamestnancov na plný úväzok, študenti by nestrácali čas ničnerobením na školách a školy by mohli vzdelať viac študentov. Lenže pri štátom platených školách efektivita nikoho netrápi.Prosím vás, aké prednášky?
prednášky sú nepovinné, viac ako polovica na ne nechodí. Vyššie je o tom viac.nezdieľam tento otimizmus
Pre srandu, skúste si pohľadať rozvrhy informatikov a ako dokážete vyskladať čo "najkompaktnejšie" cviká.Som
rád, že som stihol tie "divokejšie" časy :)