Takmer tretina žiakov súhlasila s tvrdením, že čítanie je mrhaním času.
hmmmm
Článok je nepravdivý a zavádzajúci. Každý, kto používa aj internet, je prakticky čitateľom. Či už číta recenzie, alebo statusy na sociálnych sieťach, čitateľom zostáva tak či tak.Brrrr
Az mi napadla otrasna scena z fimu Threads (1984) kde biedne zvysky prezivsich ludi vegetuju bojujuc medzi sebou o jedlo (po atomovej vojne) a dievca a chlapci sa biju o jedlo: Detose!! (Dej to sem) alebo Sotoma!!! (Co to mas?) Btw Svagrove deti v sukromnej skole uz teraz ako 7 rocni (!) pouzivaju sifry v ich novotvoriacom sa jazyku ako: Nvm (neviem) a pod...:)))Psychicka kvalita jednotkarov je slabsia
a dost casto. Casto su menej tvorivi, dosahuju dobre vysledky pamatou, ale takto ziskane informacie nevedia tvorivo , pruzne, konstruktivne a pohotovo vyuzit, skor prezentovat ich inym. Menej tvorivi su hkavne preto, ze maju silnu, az nadmiernu potrebu vyhoviet inym a tym je utlmena ich aktivita, aktivny postoj, neposilnuje sa pruznost, rozbiehavost, kriticke myslenie. Nehovoriac o tom ze vyvin emocionality je pribrzdeny. Aktivny postoj, tvorivost je prejav zdravej psychyky. Su to ludia dobri na vykonavanie pokynov inych, ktori ich vedomosti vyuziju tzk ako vyuzivame pocitace. Moj nebohy otec, ktory bol medzi ziakmi velmi oblubeny, povazoval za najlepsich ziakov dvojkarov a trojkarov nie jednotkarov. U jednotkarov snazil sa vyburcovat pruznost, samostatnost, tvorivost myslenia. Prave preto bol oblubeny. Iba jeden jeho jednotkar bol v tom vynimkou Pjestak, za socializmu vvysoko postaveny komunista. Ale ako sa hovori, vinimka potvrdzuje pravidlo. To len na upozornenie, ze znamky nehovoria o kvalitach cloveka, jeho schopnostach. Skor hovoria o tom ako ich posudzuju ini a hlavne ucitelia, mezi ktorimi, hlavne dnes, je mene tvorivych a s vyssim intelektom, citove vyvazenych. Aj ked najdu sa aj taki. Na zamyslenie: Citanie beletrie je preberanie myslienok ineho prinajlepsom ich dotvaranie, prerabanie podla svojich myslienok, poznatkov, citenia, postojom, cize ciastocne aj aktivny, tvorivy postoj. Avsak na dnesnu dobu podporuje malo aktivny postoj. Ked tak dostatocny v obdobi vyviny, ked dieta prebera vedomosti predoslych generacii napodobnovanim starsich, ludi z okolia. A to je predskolsky vek, dnes uz skor ranny. Deti ests necitaju, skor prijimaju vizualne informacie od okolia. Rodicia nemaju cas a ich uloha je nahradzovana technologiami TV, PC, mobily, technicke hracky... chyba primerany emocionalny kontak s ludmi a nahradza ho vstah s technikou.... Clovek sa meni. Skolstvo a vychova nerata, neresguje, nekompenzuje vo vyvine pychiky tieto zmenay, nestinuluje to co je dobou malo stimulovale a potrebne pre zdravy psychicky vyvin. Dnesna doba si vyzaduje cim dalej tym viac ludi s vysoko aktivnym postojom. Pasivni ludia hlavne, v blizkej buducnosti, budu stale menej a menej potrebni, vyhladavani na trhu prace... Uz teraz su s tym skusenosti a bude to viac citit. Co urobilnastup pocitacov s ludmi. Masivny nastup bliskej buducnisti robotizacie urobi este vacsie zmeny s clovekom. Na tu skutocnost ani vychova, vzdelanie, zdravotnictvo nevie reagovat, pomoct cloveku zdravo na to resgovat tak, aby dokazal vyuzivat novinky ale prezit. Aj to, ze v prijme informaci budu dominovat ine kanaly nez len citanie a m9hutniet ine, ktore este nemusime poznat. Stary system vychvno-poznavacieho procesu uz nie je efejtivny, malo pouzitelny, nedokaze uspokojit potrdby doby.....