SME

Astmatici musia byť zaradení do druhej vlny očkovania, apeluje ich asociácia

Astmatici nie sú explicitne uvedení ako ohrozená skupina.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Astmatici musia byť zaradení do druhej vlny očkovania proti koronavírusu.

Apeluje na to Slovenská asociácia alergologických a astmatických pacientov (SAAAP) s tým, že ochorenie COVID-19 je pre nich mimoriadne nebezpečné.

Súvisiaci článok Experti a nemocnice oponujú premiérovi. Nie testovanie, priorita je očkovanie Čítajte 

Aby sa pomohlo súčasnému kolapsu zdravotníckeho systému, je podľa asociácie potrebné v prvom rade ochrániť najzraniteľnejšie skupiny, vrátane astmatikov.

Tie by mali mať podľa predsedu asociácie Andreja Vilima prednosť aj pred silovými zložkami štátu ako sú vojaci, hasiči či policajti.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predsedu združenia je zarážajúce, že astmatici nie sú explicitne uvedení ako ohrozená skupina zaradená do druhej vlny očkovania.

"V prioritizácii sú síce napísaní aj 'ostatní pacienti s chronickými chorobami', medzi ktorých pravdepodobne môžeme zaradiť aj astmatikov, no v záujme tohto, aby nevznikali nedorozumenia, chceme, aby ich Ministerstvo zdravotníctva SR explicitne uviedlo," dodal.

Vilim sa odvoláva na odporúčanie Európskej únie, aby sa po ľuďoch z takzvanej prvej línie, teda zdravotníkoch, lekároch a zamestnancoch zariadení sociálnych služieb, očkovali seniori a chorí ľudia.

"Chápem, ak sa nechá zaočkovať prezidentka, premiér, alebo iný významný predstaviteľ štátu – je to motivačné. Ale som zásadne proti tomu, aby sme na úkor pacientov uprednostňovali napríklad poslancov Národnej rady SR, na to nevidím žiaden dôvod. A škandál s uprednostňovaním športovcov asi ani nestojí za komentár. Je to nehoráznosť," konštatoval predseda združenia. Pripomína tiež zistenia vedcov, podľa ktorých ak v krajine zaočkujeme milión najstarších ľudí, úmrtnosť na COVID-19 klesne o 70 %.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenská asociácia alergologických a astmatických pacientov je nepolitické, dobrovoľné, charitatívne, humanitárne, nezávislé združenie občanov a právnických osôb pôsobiacich na území Slovenska. Cieľom SAAAP je aktívna podpora občanov a pacientov trpiacich rôznymi druhmi a formami alergie.

Všetko o koronavíruse a ochorení COVID-19

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 314
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 713
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu