SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Prieskum: Ochota dať sa očkovať vzrástla takmer dvojnásobne

Ochota očkovať sa rastie medzi ľuďmi s vekom aj dosiahnutým vzdelaním.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Na Slovensku by sa proti ochoreniu Covid-19 dalo očkovať 61 percent ľudí. Je to takmer dvojnásobný nárast oproti októbru 2020, keď ochotu zaočkovať sa prejavilo len približne 36 percent respondentov.

Vyplýva to z výskumu GLOBSEC Vaccination Trends, ktorý sa v marci 2021 uskutočnil v desiatich krajinách na vzorke približne 10-tisíc respondentov.

Mladí ľudia majú najmenší záujem

V každej krajine sa na prieskume zúčastnilo minimálne tisíc ľudí.

Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedla Dominika Hajdu zo slovenskej pobočky neziskovej organizácie Globsec.

Skryť Vypnúť reklamu

Celkovo 10 percent Slovákov priblížilo, že už je zaočkovaných, ďalších 24 percent sa nechce alebo skôr nechce očkovať. Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že ochota očkovať sa rastie medzi ľuďmi s vekom aj dosiahnutým vzdelaním.

Prieskum sa uskutočnil na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Rakúsku, Estónsku, Lotyšsku, Litve, Rumunsku a Bulharsku. Spomedzi desiatich krajín prejavilo záujem očkovať sa v priemere 45 percent ľudí so základným vzdelaním, medzi ľuďmi s vysokoškolským vzdelaním by sa očkovalo približne 60 percent opýtaných.

Najmenší záujem o očkovanie (52 percent) majú na Slovensku ľudia vo veku 18 až 24 rokov, najväčší (76 percent) obyvatelia starší ako 65 rokov. Kým v októbri 2020 vyjadrilo ochotu dať sa zaočkovať 36 percent opýtaných Slovákov, podiel zaočkovaných a ochotných sa dať očkovať dosiahol v marci tohto roku 70 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Oproti predošlému prieskumu tak vzrástla ochota dať sa zaočkovať medzi Slovákmi o 94 percent.

Sputnik by si vybralo 15 percent opýtaných

Spomedzi vakcín proti ochoreniu COVID-19 by si zo všetkých opýtaných volilo 23 percent ľudí západoeurópsku alebo americkú vakcínu, ako sú Pfizer či Moderna.

Ďalších 19 percent Slovákov by si vybralo akúkoľvek vakcínu, pokiaľ je schválená Európskou liekovou agentúrou (EMA), 15 percent by sa nechalo očkovať ruskou vakcínou Sputnik V.

Zo všetkých desiatich krajín, ktoré sa na prieskume zúčastnili, je ochota očkovať sa ruskou vakcínou najvyššia práve na Slovensku.

Napríklad v Maďarsku, kde sa vakcínou Sputnik V už očkuje, by sa podľa prieskumu dali touto vakcínou zaočkovať iba štyri percentá opýtaných.

Medzi ľuďmi, ktorí sa chcú dať očkovať, by si západoeurópsku alebo americkú vakcínu zvolilo 38 percent ľudí, 31 percent by si vybralo akúkoľvek vakcínu, pokiaľ ju schválila EMA.

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalších 25 percent by volilo Sputnik V a štyri percentá opýtaných s ochotou očkovať sa, nevedelo povedať, akú vakcínu preferuje.

Potenciál ochoty očkovať sa v členských krajinách Vyšehradskej štvorky (V4) a baltských krajinách dosahuje 60 až 70 percent. Najmenšiu ochotu spomedzi skúmaných krajín majú Rumunsko a Bulharsko, kde sa chce dať zaočkovať približne 40 percent respondentov.

Kalkulačka radu na vakcínu pre Slovenskú republiku

Všetko o koronavíruse a ochorení COVID-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 157
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 15 357
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 348
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 812
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 822
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 874
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 442
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 379
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 135
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


3. dec
Slovenské florbalistky.

Slovenské florbalistky budú hrať o konečné 5. miesto na MS 2021.


Sportnet 3 h

Neprehliadnite tiež

Top 10: O Slovensku do sveta

Green pass alebo Covid pass? Kino Lumière už desať rokov na scéne. Poznáme najväčšie právnické kancelárie u nás. Správy zo Slovenska, ktoré zaujali cudzincov.


59m
Súčasný šéf SIS Michal Aláč.

Aláč tvrdí, že monitorovanie situácie nie je len o samotnom konaní protestu.


TASR 1 h
Poslanec Sme rodina Miloš Svrček.

V pondelok podľa poslanca Sme rodina zasadne koaličná rada.


TASR 2 h
Ilustračné.

Na Štedrý deň nemusia variť.


TASR 2 h
Skryť Zatvoriť reklamu