SME

Epidemiológ Pavelka: V budúcnosti bude potrebná aj tretia dávka vakcíny

Dominovať bude delta variant.

Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.Očkovanie proti ochoreniu Covid-19. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Krajina je na začiatku tretej vlny pandémie nového koronavírusu. Najvyšší nárast infikovaných sa očakáva po začiatku školského roka a po otvorení internátov.

V tretej vlne bude dominovať delta variant a týkať sa bude najmä nezaočkovaných. V piatok na to upozornil Martin Pavelka, epidemiológ Ministerstva zdravotníctva s tým, že v budúcnosti bude potrebná aj tretia dávka vakcíny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá dávka zatiaľ stačí

"V budúcnosti bude treba aj tretiu dávku očkovania, ale v tomto čase je druhá dávka úplne postačujúca. Dôvodom je, že s očkovaním vo veľkom sa začalo v apríli a v máji na rozdiel od Izraela, kde očkovali vo veľkom v decembri minulého roka a v januári. Dávať teraz tretiu dávku by bolo priveľmi predčasné," vysvetlil Pavelka.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň zdôraznil, že tretia vlna pandémie bude epidémiou nezaočkovaných. Pripomenul, že delta variant nového koronavírusu je vysoko infekčný a každý s ním príde do styku.

"Vírus je nebezpečnejší a riziko nákazy je vyššie, viac ľudí bude umierať, a to najmä medzi nezaočkovanými," poukázal Pavelka. Delta variant má tiež iné prejavy, podobá sa na chrípku. Epidemiológ zdôraznil, že z COVID-19 sa stáva preventabilné ochorenie, ktorému sa dá predchádzať očkovaním.

Vyzval preto najmä na druhú dávku vakcíny.

Očkovanie je slobodná voľba

Štátna tajomníčka MZ Jana Ježíková uznáva, že ľudia sú z pandémie už unavení a pripomenula, že očkovanie je slobodnou voľbou.

"Delta variant sem postupne prichádza, 40 percent z testovaných vzoriek je práve delta variant. Ak necháme slobodu v očkovaní, musíme aj prevziať zodpovednosť a prijať iné opatrenia," uviedla Ježíková.

SkryťVypnúť reklamu

Opätovne poukázala na to, že vakcíny sú bezpečné a neboli vyvinuté narýchlo. Očkovacie látky tiež nie sú vyrábané z ľudských embryí. "Rovnako nie je pravda, že očkovanie pozmení DNA človeka. Vakcíny toho nie sú schopné," uistila Ježíková.

Štátny tajomník a pediater Kamil Száz tiež vyzval na očkovanie detí a učiteľov. "Len spoločnými silami dokážeme zvíťaziť nad pandémiou," skonštatoval Száz.

Všetko o koronavíruse a ochorení COVID-19

Koronavírus SARS-CoV-2

Ilustračné foto.

Vyjadrenia splnomocnenca vlády považujú za ohrozovanie verejného zdravia ľudí.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 958
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 577
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 750
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 586
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 042
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 643
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu