SME

Popularita Smeru klesá, PS ho predbehlo aj v ďalšom prieskume

V parlamente by podľa prieskumu Focusu bolo len šesť strán.

BRATISLAVA. Po prieskumných agentúrach AKO a NMS potvrdzuje pokles Smeru aj najnovší prieskum preferencií agentúry Focus, ktorý vykonala exkluzívne pre web 360, za ktorým stojí bývalý moderátor televízie Markíza Michal Kovačič.

Smeru oproti septembrovému prieskumu Focusu klesla podpora o 1,4 percentuálneho bodu a predbehlo ho Progresívne Slovensko, ktoré naopak získalo o 0,5 percentuálneho bodu viac ako pred dvoma mesiacmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rast popularity PS a pokles popularity Smeru potvrdila agentúra NMS Market Research už v októbri, jej novembrový prieskum ukázal dokonca výraznejší odstup PS od premiérskej strany. Progresívci sa dotiahli na Smer aj podľa októbrového prieskumu AKO.

SkryťVypnúť reklamu

Najnovší prieskum Focusu navyše len minimálne zachytil posilu PS v podobe neúspešného prezidentského kandidáta Ivana Korčoka, ktorý svoj vstup do strany ohlásil 11. novembra. Zber dát prebiehal v dňoch od 6. do 13. novembra na vzorke 1018 respondentov.

Do parlamentu by prešli okrem PS a Smeru ešte ďalšie štyri strany. Hlas by volilo 13,3 percenta opýtaných, Republiku 8,6, SaS 6,7 a KDH 6,2 percenta respondentov.

Pred bránami parlamentu by zostali Maďarská aliancia (4,8) aj Demokrati (4,6), ktoré by pred dvoma mesiacmi päťpercentné kvórum tesne prekročili. Koaličná SNS by získala len 3,6 percenta hlasov rovnako ako parlamentné hnutie Slovensko.

V prepočte na mandáty by PS získalo 43 kresiel, Smer 41, Hlas 25, Republika 16, SaS 13 a KDH 12.

Ak by Smer chcel opäť zostaviť vládu, musel by do koalície prizvať aj Republiku. Aj spolu s Hlasom by tieto tri strany mali 82 kresiel.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci by PS podľa prieskumu voľby vyhralo, vládu by zrejme nezostavilo, keďže aj v spolupráci s ďalšími opozičnými stranami by mali iba 68 kresiel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  3. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  4. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  3. LESY SR obnovili 100 km lesných ciest
  4. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  5. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  6. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  7. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  8. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 15 760
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 851
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 760
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 628
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 458
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 391
  7. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 2 286
  8. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 283
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Budova Generálnej prokuratúry v Bratislave.

Podobný problém rieši aj Najvyšší súd, je o krok ďalej.


19

Netreba sa báť prísnych vstupných testov.


a 1 ďalší 13
Peter Tkačenko.

Stačí sa vedieť obliecť a trafiť lyžicou do úst.


14
David Navrátil

Už len pocit, že môžem ísť robiť niečo iné, ma oslobodzuje, tvrdí David Navrátil.


SkryťZatvoriť reklamu