SME

Štát prizval odbornú verejnosť k tvorbe zelených certifikátov

Cieľom je nájsť funkčné aj technické riešenie zelených certifikátov pre občanov Slovenska.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Národné centrum zdravotníckych informácií začína s odborníkmi diskutovať o zelenom certifikáte.

Prostredníctvom platformy Slovensko.Digital chce Národné centrum zdravotníckych informácií otvoriť diskusiu so širokou aj odbornou verejnosťou.

Transparentný proces a funkčné riešenie

Ako informovala hovorkyňa národného centra Veronika Bauch, cieľom je nájsť funkčné aj technické riešenie zelených certifikátov pre občanov Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Národné centrum zdravotníckych informácií chce pozorne sledovať podnety, námety a odporúčania, a aktívne pristupovať k inšpiratívnym výstupom z diskusie. Zároveň zabezpečiť transparentný proces prípravy a realizácie tak očakávaného riešenia v dobe pandémie, ako je zelený certifikát,“ uviedol generálny riaditeľ Národného centra zdravotníckych informácií Róbert Suja.

SkryťVypnúť reklamu

Na konci by podľa neho malo byť nielen zvýšenie komfortu ľudí v bežnom živote, ale aj kvalitná infraštruktúra covidových dát. Túto iniciatívu národného centra víta aj Slovensko.Digital.

„Veríme, že sa týmto inšpirujú aj iné úrady a rezorty pri svojich projektoch,“ konštatoval Ján Suchal zo združenia.

Dáta o testovaní a očkovaní

Zelený certifikát bude bezpečným dokumentom pre obyvateľov Európskej únie, v ktorom sú sprístupnené COVID dáta o občanovi.

Súvisiaci článok Lengvarský by o Sputniku mohol rozhodnúť budúci týždeň, počká na stanovisko kontrolórov Čítajte 

Bude obsahovať informácie, či má občan za sebou vakcináciu, aktuálne výsledky PCR a antigénových testov, ale aj informáciu o prekonaní COVID-19.

Tieto informácie by boli podľa všetkého sprístupnené oprávneným orgánom ako QR-kód.

Členské štáty Európskej únie počas jari pripravujú logistické kroky, aby pri predstavení digitálnej infraštruktúry, ktorú Európska komisia predstaví počas leta, už bola zabezpečená autentifikácia Digitálnych zelených certifikátov na území EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Európske štáty budú mať potom dostatok času na zapracovanie prípadných zmien v národných zdravotníckych systémoch či v legislatíve.

Všetko o koronavíruse a ochorení COVID-19

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu