Hoci RTVS už jedenásť rokov spája televíziu a rozhlas, obe zložky vníma ako autonómne. PETER JANKŮ, ktorý kandiduje za šéfa telerozhlasu, hovorí, že súčasná organizačná štruktúra nefunguje dobre, preto ju chce zmeniť a zaviesť nový model riadenia.
,,Sme v informačnej hybridnej vojne a verejnoprávne médium musí byť arbitrom vecnosti, pravdivosti, objektívnosti, overiteľnosti informácií,“ hovorí tiež Janků, ktorý postavil svoj projekt na štyroch producentských centrách spravodajstva.
"Z webového portálu chcem vytvoriť informačný agentúrny servis RTVS. Nadstavbou by boli televízne a rozhlasové producentské centrá, ktoré by vytvárali úroveň spravodajstva verejnej kontroly. To by boli tie tímy, ktoré vyberajú z denného balíka reflektovaniahodné témy. Štvrtým významným centrom je regionálne spravodajstvo, kde chcem vytvoriť sieť krajských tímov.“
Janků navrhuje aj systém štyroch špeciálnych webových portálov s prémiovým obsahom za symbolický poplatok. Divák a poslucháč by sa tam mohol dostať aj k starším archívnym reláciám, ktoré sa nedajú zverejniť online pre nevyrovnané autorské práva. A v pláne má aj preformátovanie niektorých televíznych a rozhlasových programov.
Séria rozhovorov s kandidátmi na riaditeľa RTVS
Denník SME pripravil sériu rozhovorov s kandidátmi na šéfa RTVS.
Priniesli sme už rozhovor s Ľubošom Machajom, Tiborom Búzom, Ivanom Golianom, Vladimírom Semanom, Danielom Živicom, Petrom Badačom.
SME s ponukou na rozhovor oslovil aj úradujúceho riaditeľa Jaroslava Rezníka, s odvolaním sa na časové problémy ho odmietol.
Jednou z vašich ambícií je zmena organizačnej štruktúry RTVS. Aké zmeny navrhujete?
Na celý projekt som sa pozrel cez prizmu riadenia, nie cez programové návnady pre tých, ktorí budú voliť riaditeľa. A práve organizačná štruktúra podchytáva všetky funkcionality verejnoprávneho média.
RTVS síce administratívne spája rozhlas a televíziu, ale vnímam ich ako dve autonómne zložky. Manažmenty RTVS sa pokúšali umelo vytvoriť akúsi vrstvu generálneho riadenia so štruktúrou N1 riaditeľov, ktorí by mali funkčne prepájať obe zložky. Moja skúsenosť však hovorí, že riaditeľ N1 vás väčšinou odkáže na riaditeľa N2 na úrovni rozhlasu alebo televízie.
Zistil som, že ten systém príliš nefunguje a aj správa Najvyššieho kontrolného úradu sa kriticky vyjadruje k centralizácii programu, ktorá vzniká tým, že na úrovni programového riaditeľa sa rieši všetko – od dramaturgie cez programové okruhy, vyhodnocovanie námetov až po výrobu. Ja som sa na to pozrel cez maticový model riadenia.
Na akom princípe má fungovať?